
Magister zaawansowanej praktyki opieki zdrowotnej - międzyprofesjonalne leczenie bólu
Western University Faculty of Health Sciences

Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
London, Kanada
Języki
Język angielski
Forma badania
Nauka na odległość
Czas trwania
1 Rok
Tempo
Pełny etat
Czesne
CAD 37 000 *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* międzynarodowy | dla kraju: 14 000 CAD
Wstęp
Międzyprofesjonalny program leczenia bólu (IPM) umożliwia klinicystom poszukującym nowych umiejętności i wiedzy specjalistycznej udoskonalenie ich klinicznego podejścia do leczenia bólu. Z programu skorzystają pracownicy służby zdrowia z różnych dziedzin, w tym medycyny, fizjoterapii, farmacji, pielęgniarstwa, terapii zajęciowej, pracy socjalnej, psychologii i stomatologii.
Podejście edukacyjne programu oparte na kompetencjach oznacza, że oceniane jest to, w jaki sposób zastosujesz zdobytą wiedzę i jak wykorzystasz ją w opiece nad pacjentem.
Program IPM uczy rzucania wyzwania tradycyjnym sposobom myślenia i bycia w praktyce. Będziesz zachęcany do poszukiwania kreatywnych rozwiązań i wsparcia w rozwijaniu zaawansowanych umiejętności rozumowania klinicznego i krytycznego myślenia. Umiejętności te są niezbędne do zrozumienia i leczenia różnorodnych doświadczeń bólowych, a także do opanowania ich przez klinicystów zajmujących się leczeniem bólu.
Funkcje programu
- Otrzymuj indywidualne wsparcie i wskazówki od doświadczonego mentora podczas mentoringu klinicznego
- Bądź oceniany na podstawie swoich osiągnięć zawodowych i autentycznych doświadczeń edukacyjnych
- Naucz się wykorzystywać umiejętności podejmowania decyzji klinicznych w celu opracowania kompleksowych i zindywidualizowanych planów leczenia dla pacjentów
- Zaprojektuj i zrealizuj grupowy projekt badawczy oraz napisz pracę naukową gotową do publikacji
Galeria
Rekrutacja
Program
Międzyprofesjonalny program leczenia bólu opiera się na ramach edukacyjnych opartych na kompetencjach, w których uczniowie koncentrują się na rozwoju kompetencji kluczowych, dopóki nie zdobędą wystarczających dowodów, aby wykazać się mistrzostwem w oczach niezależnego recenzenta.
W przypadku tradycyjnego podejścia czas jest ustalony (zwykle semestr lub semestr), a wynik jest zmienny (ocena otrzymywana przez każdego studenta). W podejściu CBE czas jest zmienny (trwa tyle, ile potrzeba do opanowania kompetencji), ale wynik jest stały (każdy opanowuje kompetencję). W czystym programie CBE kursy zastępuje się zajęciami edukacyjnymi, praktyką i realizacją godnych zaufania działań zawodowych. Dowody mistrzostwa zdobywa się poprzez bezpośrednią obserwację, symulacje, refleksje i inne sposoby pokazania, że uczeń opanował daną kompetencję w warunkach świata rzeczywistego.
Po pomyślnym ukończeniu tego programu uczniowie wykażą się opanowaniem pięciu kluczowych kompetencji:
- Współpraca międzybranżowa
- Samoświadomość i refleksyjność
- Krytyczne rozumowanie i kreatywne rozwiązywanie problemów
- Empatyczna praktyka i rozumowanie
- Wiedza o bólu
Mentoring kliniczny
Kluczowym elementem tego programu jest wymóg mentoringu akademickiego / klinicznego. Studenci otrzymają własnego mentora akademickiego, z którym będą się spotykać na stałych spotkaniach co dwa tygodnie. Oczekuje się od nich współpracy z mentorem akademickim i programem w celu znalezienia odpowiedniego mentora klinicznego, od którego chcieliby się uczyć. Ten mentor kliniczny niekoniecznie musi być ekspertem w leczeniu bólu, ale powinien być postrzegany jako zaufany i szanowany klinicysta, z którym osoba ucząca się może pracować przez co najmniej 15 godzin (pięć godzin w semestrze). Charakter tego zaangażowania może wyglądać inaczej w przypadku różnych uczniów, w zależności od kontekstu i dostępności geograficznej. Przykładami mogą być dyskusje na temat złożonych przypadków pacjentów, śledzenie, bezpośredni mentoring w klinice, dyskusje na temat nowej wiedzy klinicznej lub nauka nowych technik klinicznych. Uczestnicy będą prowadzić dziennik każdej sesji mentorskiej, a mentorzy kliniczni otrzymają niewielkie stypendium za odbycie godzin mentorskich.
Spełnienie wymogu mentoringu klinicznego obejmuje:
- Współpraca z zatwierdzonymi mentorami klinicznymi
- Przedłożenie dziennika zaangażowania na koniec każdego semestru, wykazującego liczbę przepracowanych godzin i charakter mentoringu
- Minimum pięć godzin w semestrze (w sumie 15 godzin) bezpośredniej interakcji między studentem a mentorem klinicznym
- Te krytyczne interakcje należy również uwzględnić w portfolio ucznia jako dowód opanowania jednej lub większej liczby wymaganych kompetencji
Studenci są odpowiedzialni za zapewnienie własnego mentora klinicznego.