
Magister fizjoterapii (MPT)
Western University Faculty of Health Sciences

Klucz informacyjny
Wybierz lokalizację
Lokalizacja kampusu
London, Kanada
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
2 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
CAD 35 973 *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Jan 2024
* międzynarodowy | dla obywatela Kanady lub stałego rezydenta: 11 294 dolarów
Wstęp
Master of Physical Therapy (MPT) dąży do uzyskania międzynarodowego uznania za doskonałość, przywództwo i innowacyjność w edukacji, praktyce i badaniach w zakresie fizjoterapii poprzez dedykowane partnerstwa kliniczne, akademickie, badawcze i zawodowe. Program przygotowuje studentów do ubiegania się o pozwolenie na wykonywanie zawodu fizjoterapeuty w Kanadzie i na świecie (sprawdź wymagania licencyjne w swoim szanowanym kraju) w szerokim zakresie praktyk. Tytuł magistra fizjoterapii przyznawany jest po pomyślnym ukończeniu dwuletniego programu nauczania, który obejmuje 60 tygodni nauki akademickiej i 30 tygodni eksperymentalnej nauki klinicznej.
Status akredytacji
Program studiów magisterskich z fizykoterapii na Western University zakończył proces przeglądu akredytacji prowadzony przez Physiotherapy Education Accreditation Canada (PEAC). PEAC jest podmiotem zarejestrowanym na mocy kanadyjskiej ustawy o spółkach non-profit i działa jako agencja akredytująca programy edukacyjne w zakresie fizjoterapii w Kanadzie. Program uzyskał status Akredytacji Pełnej Zgodności na okres kończący się 15 lutego 2029 roku. Opis Akredytacji Pełnej Zgodności znajduje się poniżej:
Akredytacja: w pełni zgodna
- Program jest zgodny w 100% z kryteriami akredytacji w ramach Standardów Akredytacji.
- Nie ma kryteriów niezgodności.
- Mogą pojawić się zastrzeżenia, które należy udoskonalić w ramach programu i przedstawić je w raportach z postępu prac.
- Jeżeli nie nastąpi postęp, status akredytacji programu może zostać zmieniony na częściowo zgodny lub na okres próbny w dowolnym momencie sześcioletniego cyklu akredytacji.
Galeria
Rekrutacja
Program
Wszyscy studenci są zapisani do wcześniej ustalonego programu i harmonogramu programu MPT.
Kursy pierwszego roku
Pierwszy rok programu MPT wprowadza studentów w dziedzinę fizjoterapii i daje studentom możliwość wzięcia udziału w pierwszym stażu klinicznym.
Termin 1: wrzesień - grudzień
ACB9501 — Funkcjonalna anatomia człowieka
Ogólne cele kursu to:
- Zidentyfikuj główne struktury każdego obszaru ciała
- Powiązać strukturę i funkcję w odniesieniu do ogólnych cech anatomicznych i ogólnej funkcji układów ciała
- Zintegruj podstawowe pojęcia fizjologiczne i biomechaniczne, aby lepiej zrozumieć ogólną strukturę anatomiczną i funkcję
- Podaj praktyczne przykłady zastosowania wiedzy anatomicznej w różnych dyscyplinach naukowych uczniów (kinezjologia, fizjoterapia (PT) i terapia zajęciowa (OT)).
- Rozwijaj świadomość mechanizmów urazów i wad wrodzonych
PT9111 - Podstawy fizjoterapii: nauka i teoria praktyki
Celem tego kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi elementami naukowymi i teoretycznymi, które wspierają rozwój praktyków fizjoterapii w powszechnych warunkach praktyki w Kanadzie.
PT9112 - Podstawy fizjoterapii: umiejętności kliniczne w praktyce
Celem tego kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi umiejętnościami klinicznymi praktyki fizjoterapeutycznej, która wspiera rozwój praktyków fizjoterapii we wszystkich typowych warunkach praktyki w Kanadzie.
IPE9801 - Edukacja międzybranżowa: praktyka zawodowa
Kurs przygotuje studentów do praktyki zawodowej jako autonomicznych, regulowanych pracowników służby zdrowia w stale zmieniających się i złożonych środowiskach praktyki. W ramach edukacji międzybranżowej (IPE) studenci Wydziału Nauk o Komunikacji i Zaburzeń Komunikacyjnych, Terapii Zajęciowej i Fizjoterapii zostaną zapoznani z koncepcjami profesjonalizmu oraz postawami, wartościami, kompetencjami i obowiązkami związanymi z byciem regulowanym pracownikiem służby zdrowia.
IPE9802 – Edukacja międzybranżowa: krytyczna ocena
Celem tego kursu jest zapewnienie studentom kierunków medycznych bazy wiedzy i możliwości rozwijania umiejętności wymaganych do krytycznej oceny różnorodnego zakresu metodologii badawczych i literatury klinicznej.
Termin 2: styczeń - kwiecień
Styczeń - luty (moduł 1 ustawień fizjoterapii)
PT9121 – Fizjoterapia w stanach ostrych I
Celem tego kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi elementami naukowymi i teoretycznymi, które wspierają rozwój praktyków fizjoterapii w powszechnych warunkach praktyki w Kanadzie.
PT9123 – Fizjoterapia w warunkach klinicznych I: Dolny kwadrant
Celem tego kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi podstawami oceny fizjoterapii i leczenia ostrych i trwałych/nawracających schorzeń wpływających na układ nerwowo-mięśniowo-szkieletowy dolnego kwadrantu, zwykle leczonych w praktyce klinicznej.
IPE9802 – Edukacja międzybranżowa: krytyczna ocena
Kurs ten stanowi kontynuację semestru 1 IPE9802y – Edukacja międzybranżowa: krytyczna ocena.
Luty - kwiecień (moduł 2 ustawień fizjoterapii)
PT9121 – Fizjoterapia w warunkach intensywnej terapii I
Kurs ten stanowi kontynuację semestru 2, modułu 1 PT9121x – Fizjoterapia w warunkach intensywnej opieki I.
PT9123 - Fizjoterapia w warunkach rehabilitacyjnych I
Celem kursu jest zapoznanie studentów z populacjami pacjentów powszechnie spotykanymi w placówkach rehabilitacyjnych. Dzięki wykorzystaniu wolontariuszy, symulowanych pacjentów i studiów przypadków, uczniowie nauczą się oceny, planowania leczenia i interwencji terapeutycznych w przypadku szerokiego zakresu zaburzeń wynikających z udaru, amputacji i uszkodzenia rdzenia kręgowego.
IPE9802 – Edukacja międzybranżowa: krytyczna ocena
Kurs ten stanowi kontynuację semestru 1 IPE9802y – Edukacja międzybranżowa: krytyczna ocena.
Termin 3: kwiecień - sierpień
Kwiecień - maj (moduł 3 ustawień fizjoterapii)
PT9133 – Fizjoterapia w warunkach klinicznych I: Górna ćwiartka
Celem tego kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi podstawami oceny fizjoterapii i leczenia ostrych i trwałych/nawracających schorzeń wpływających na układ nerwowo-mięśniowo-szkieletowy górnego kwadrantu, zwykle leczonych w warunkach klinicznych.
PT9134 – Fizjoterapia w warunkach społecznościowych I
Kurs ten bada typowe schorzenia układu neurologicznego, krążeniowo-oddechowego i układu mięśniowo-szkieletowego na przestrzeni całego życia u dzieci i osób starszych, obserwowane przez fizjoterapeutów pracujących w środowisku lokalnym.
IPE9802 – Edukacja międzybranżowa: krytyczna ocena
Kurs ten stanowi kontynuację semestru 1 IPE9802y – Edukacja międzybranżowa: krytyczna ocena.
Czerwiec - sierpień
PT9181 – Młodsze doświadczenie kliniczne
Doświadczenie kliniczne w pełnym wymiarze godzin w wyznaczonym miejscu stażu klinicznego.
Staż ten zapewnia studentom możliwość obserwacji i ćwiczenia podstawowych umiejętności oceny i leczenia pod nadzorem zarejestrowanego fizjoterapeuty.
Kursy drugiego roku
W drugim roku programu MPT studenci opierają się na podstawach pierwszego roku studiów i rozwijają swoje umiejętności kliniczne w szerokim zakresie ustawień. Pod koniec drugiego roku studenci są gotowi zostać fizjoterapeutami na poziomie podstawowym.
Termin 4: wrzesień - grudzień
Wrzesień – listopad (moduł 4 ustawień fizjoterapii)
PT9141 – Fizjoterapia w warunkach intensywnej terapii II
Kurs ten zaspokaja potrzeby edukacyjne studenta w zakresie krytycznej, wielosystemowej oceny fizycznej, funkcjonalnej i poznawczej oraz zaawansowanego postępowania fizjoterapeutycznego w przypadku bardziej złożonych, często krytycznie chorych pacjentów, leczonych na oddziałach specjalnej opieki, oddziałach medycznych i chirurgicznych w ośrodku doraźna opieka zdrowotna.
PT9142 - Fizjoterapia w warunkach rehabilitacyjnych II
Kurs ten wprowadza studentów w kompleksową rehabilitację pacjenta oraz poszerza ich wiedzę i umiejętności poza podstawowe zasady i zastosowania podstawowych technik w ocenie i leczeniu fizjoterapeutycznym.
PT9143 - Fizjoterapia w warunkach klinicznych II
Kurs ten wspiera studentów w analizie bardziej złożonych schorzeń nerwowo-mięśniowo-szkieletowych oraz ich ocenie i leczeniu w warunkach ambulatoryjnych/ambulatoryjnych.
IPE9803 – Zastosowanie badań w praktyce
Opierając się na podstawowej wiedzy i umiejętnościach związanych z badaniami i praktyką opartą na dowodach, opracowanych w ramach IPE Critical Appraisal, kurs ten zapewni studentom praktykę w krytycznej ocenie bazy dowodów istotnej dla problemu klinicznego. Pracując w małych grupach, uczniowie wypełnią krytycznie oceniony temat (CAT) i zaprezentują wyniki swoich badań.
Listopad grudzień
PT9182 – Średnie doświadczenie kliniczne
Doświadczenie kliniczne w pełnym wymiarze godzin w wyznaczonym miejscu stażu klinicznego.
Staż na pośrednim doświadczeniu klinicznym umożliwia studentom obserwację i ćwiczenie podstawowych umiejętności oceny i leczenia pod nadzorem zarejestrowanego fizjoterapeuty.
IPE9803 – Zastosowanie badań w praktyce
Kurs ten stanowi kontynuację kursu IPE9803 – Stosowanie badań w praktyce.
Termin 5: styczeń - kwiecień
Styczeń luty
PT9151 – Złożoność zarządzania przypadkami fizjoterapii
Celem kursu jest zaangażowanie studentów w analizę złożonych, wieloukładowych przypadków, w których występują choroby współistniejące i czynniki psychospołeczne/środowiskowe wpływające na rokowanie i powrót do zdrowia. Studenci będą musieli przeanalizować złożone przypadki i szczegółowo je omówić od początkowych do późniejszych etapów zarządzania w ramach przygotowań do planowania wypisu.
PT9152 — Zintegrowane zarządzanie przypadkami fizjoterapii
Celem tego kursu jest zaangażowanie studentów w analizę przypadków dotyczących długości życia, które mają na celu stworzenie możliwości integracji wiedzy i zarządzania w różnych kontekstach praktyki. Studenci będą zobowiązani do stosowania refleksyjnych podejść do praktyki, które odpowiadają wspólnym tematom praktyki fizjoterapii wpływającym na jednostki przez całe życie.
IPE9803 – Zastosowanie badań w praktyce
Kurs ten stanowi kontynuację kursu IPE9803 – Stosowanie badań w praktyce.
luty - kwiecień
PT9183 – Starsze doświadczenie kliniczne
Doświadczenie w stażu klinicznym dla seniorów wprowadza studentów w bardziej złożone i wymagające przypadki, kładąc nacisk na umiejętności wymagane do oceny, wyszukiwania i integrowania informacji, wybierania i przeprowadzania umiejętności leczenia pod nadzorem zarejestrowanego fizjoterapeuty.
IPE9803 – Zastosowanie badań w praktyce
Kurs ten stanowi kontynuację kursu IPE9803 – Stosowanie badań w praktyce.
Termin 6: kwiecień - sierpień
Kwiecień maj
PT9184 – Konsolidacja doświadczenia klinicznego
Konsolidacyjne doświadczenie w stażu klinicznym pozwala studentom uczestniczyć jako członek zespołu opieki zdrowotnej z kontaktem ze wszystkimi aspektami usług fizjoterapii, opieki klinicznej, organizacji placówki oraz zarządzania zawodowego/jakości w różnych warunkach praktyki klinicznej.
Czerwiec - sierpień
PT9161 — Wzmacnianie zdrowia, dobrego samopoczucia i mobilności skoncentrowanego na osobie
Kurs ten pomoże studentom poszerzyć ich podstawowe umiejętności w zakresie projektowania interwencji fizjoterapeutycznych, mających na celu utrzymanie zdrowia i dobrego samopoczucia poza interwencjami fizjoterapeutycznymi, w szczególności ćwiczeniami, aktywnością, strategiami dobrego samopoczucia i modyfikacją zachowania.
PT9162 – Fizjoterapeuta w globalnej opiece zdrowotnej
Celem tego seminarium jest utrwalenie elementów praktyki zawodowej, w tym potrzeb w zakresie rozwoju zawodowego, oraz przygotowanie studenta do uzyskania licencji w Kanadzie.
PT9163 - Fizjoterapia Zarządzanie i przywództwo
Ten obowiązkowy kurs wprowadzi studenta w aktualne systemy zdrowotne i społeczno-ekonomiczne, w ramach których świadczone są usługi fizjoterapeutyczne.