Keystone logo
University of Camerino the international School of Advanced Studies

University of Camerino the international School of Advanced Studies

University of Camerino the international School of Advanced Studies

Wstęp

Międzynarodowa Szkoła Studiów Zaawansowanych

UNICAM ustanowił Międzynarodową Szkołę Studiów Zaawansowanych w celu zwiększenia umiędzynarodowienia studiów doktoranckich.

  • Międzynarodowa Szkoła Studiów Zaawansowanych planuje, organizuje, koordynuje kursy do uzyskania tytułu doktora.
  • Studia doktoranckie trwają trzy lata, a praca dyplomowa jest napisana w języku angielskim, która będzie broniona przed komisją egzaminacyjną składającą się z profesorów z odpowiednich dziedzin naukowych. Musi to obejmować naukowców i innych ekspertów (np. z ośrodków badawczych lub przedsiębiorstw), z których większość nie pochodzi z Uniwersytetu Camerino, i przynajmniej jeden spoza Włoch.
  • Oprócz przygotowania pracy dyplomowej od doktorantów oczekuje się udziału w szkoleniach organizowanych przez SAS, w całości w języku angielskim, w celu zdobycia umiejętności transferowalnych (takich jak umiejętności komunikacyjne, rozwój kariery naukowej, zarządzanie badaniami i finansowanie projektów, metodyczne umiejętności) oraz studia doktoranckie we współpracy z przemysłem i innymi odpowiednimi sektorami zatrudnienia.
  • Zachęca się do prowadzenia niektórych badań w laboratoriach publicznych lub prywatnych poza uczelnią przyjmującą.
  • Aby uzyskać ostateczną kwalifikację, należy mieć co najmniej sześciomiesięczne doświadczenie w instytucji badawczej lub wyższej uczelni innej niż University of Camerino i prawdopodobnie nie włoskiej.
  • Siedem zasad innowacyjnego szkolenia doktoranckiego stanowi podstawę naszych programów badawczych.

Siedem zasad innowacyjnego szkolenia doktoranckiego

1. Doskonałość badawcza

Dążenie do doskonałych badań jest podstawą całej edukacji doktoranckiej iz tego wynikają wszystkie inne elementy. Wymagane są standardy akademickie ustalone za pomocą procedur recenzowania i środowisk badawczych reprezentujących masę krytyczną. Nowe pokolenie akademików powinno zostać przeszkolone, aby stać się kreatywnymi, krytycznymi i autonomicznymi ryzykantami intelektualnymi, przekraczającymi granice badań pionierskich.

2. Atrakcyjne otoczenie instytucjonalne

Doktoranci powinni znaleźć dobre warunki pracy, które umożliwią im stanie się niezależnymi naukowcami, biorącymi odpowiedzialność na wczesnym etapie za zakres, kierunek i postępy swojego projektu. Powinny one obejmować możliwości rozwoju kariery, zgodnie z Europejską Kartą Naukowca i Kodeksem Postępowania przy Rekrutacji Pracowników Naukowych.

3. Interdyscyplinarne opcje badawcze

Szkolenie doktoranckie musi być osadzone w otwartym środowisku i kulturze badawczej, aby zapewnić, że wszelkie odpowiednie możliwości wzajemnej inspiracji między dyscyplinami mogą wspierać niezbędny zakres i podejście interdyscyplinarne.

4. Ekspozycja na przemysł i inne odpowiednie sektory zatrudnienia

Termin „przemysł” jest używany w najszerszym znaczeniu, obejmującym wszystkie dziedziny przyszłych miejsc pracy i zaangażowania społecznego, od przemysłu po biznes, rząd, organizacje pozarządowe, organizacje charytatywne i instytucje kulturalne (np. muze). Może to obejmować staże podczas szkolenia badawczego; wspólne finansowanie; zaangażowanie osób niebędących pracownikami akademickimi z odpowiedniej branży w informowanie/prowadzenie nauczania i nadzór; promowanie wkładu finansowego odpowiedniego przemysłu w programy doktoranckie; rozwijanie sieci absolwentów, które mogą wspierać kandydata (na przykład programy mentorskie) i program oraz szeroki wachlarz działań związanych z transferem ludzi/technologii/wiedzy.

5. Międzynarodowe sieci

Szkolenie doktoranckie powinno zapewniać możliwości tworzenia międzynarodowych sieci, tj. poprzez wspólne badania, wspólne nauczanie, podwójne i wspólne stopnie naukowe. Należy zachęcać do mobilności, czy to poprzez konferencje, krótkie wizyty badawcze, staże lub dłuższe pobyty za granicą.

6. Szkolenie umiejętności zbywalnych

„Umiejętności zbywalne to umiejętności nabyte w jednym kontekście (na przykład badania), które są wykorzystywane w innym (na przykład przyszłe zatrudnienie, niezależnie od tego, czy jest to nauka, biznes itp.). Umożliwiają skuteczne stosowanie i rozwijanie umiejętności związanych z przedmiotami i badaniami. Umiejętności zbywalne można nabyć poprzez szkolenie lub doświadczenie zawodowe”. Niezbędne jest zapewnienie wystarczającej liczbie naukowców umiejętności wymaganych przez gospodarkę opartą na wiedzy. Przykłady obejmują komunikację, pracę zespołową, przedsiębiorczość, zarządzanie projektami, prawa własności intelektualnej, etykę, standaryzację itp.

Przedsiębiorstwa powinny również bardziej angażować się w opracowywanie programów nauczania i szkolenia doktoranckie, aby umiejętności lepiej odpowiadały potrzebom przemysłu, opierając się na pracach Forum Biznesu Uniwersyteckiego i wynikach projektu EUA DOC-CAREERS. Istnieją dobre przykłady interdyscyplinarnych podejść na uniwersytetach łączących umiejętności, od badań naukowych po umiejętności finansowe i biznesowe oraz od kreatywności i projektowania po umiejętności międzykulturowe.

7. Zapewnienie jakości

Procedury rozliczalności muszą być oparte na bazie naukowej studiów doktoranckich iz tego powodu powinny być opracowywane oddzielnie od zapewniania jakości na studiach I i II stopnia.

Celem zapewniania jakości w kształceniu doktorantów powinno być podnoszenie jakości środowiska badawczego, a także promowanie przejrzystych i odpowiedzialnych procedur dotyczących takich tematów, jak przyjmowanie, nadzór, nadawanie stopnia doktora i rozwój kariery. Należy podkreślić, że nie chodzi o zapewnienie jakości doktoratu. sam w sobie, a raczej proces lub cykl życia, od rekrutacji do ukończenia studiów.

Akredytacje

Akredytowane przez EFMD EquisAkredytowane przez AMBAAkredytowane przez AACSB

Lokalizacje

  • Camerino

    International School of Advanced Studies Polo di Alta Formazione Via Gentile III da Varano, 62032, Camerino

pytania