Magister zdrowia publicznego
Universidad de Murcia
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Murcia, Hiszpania
Języki
Hiszpański
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
1 Rok
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 2280 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* 3671,32 €: studenci zagraniczni. Dane wyświetlane na tej stronie nie są oficjalne, mają jedynie charakter orientacyjny. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z sekretariatem odpowiedniego centrum.
Wstęp
Master in Public Health to międzynarodowo skonsolidowana nazwa, która identyfikuje szkolenie podyplomowe zorientowane na szkolenie profesjonalistów z akademickimi studiami licencjackimi, pochodzące z szerokiej gamy dyscyplin, od nauk ścisłych w ścisłym tego słowa znaczeniu do nauk społecznych. Czas trwania tego Mistrza wynosi 60 ECTS i można go ukończyć maksymalnie za 1, 2 lub 3 lata. Jednak przed sformalizowaniem rekrutacji studenci są wysyłani z Sekretariatu do jednostki koordynującej magistra w celu uzyskania spersonalizowanych wskazówek dotyczących planu studiów i harmonogramu zajęć.
Aby nadać moc prawu godzenia studiów z życiem zawodowym i rodzinnym, określonym w statucie studenta, zaleca się, aby studenci pracujący odbywali studia magisterskie w niepełnym wymiarze godzin, na okres 2 lat. Nauczanie jest zasadniczo bezpośrednie i jest ukierunkowane na szkolenie w zakresie praktyki zawodowej i / lub badań.
Master in Public Health to międzynarodowo skonsolidowana nazwa, która identyfikuje szkolenie podyplomowe zorientowane na szkolenie profesjonalistów z akademickimi studiami licencjackimi, pochodzące z szerokiej gamy dyscyplin, od nauk ścisłych w ścisłym tego słowa znaczeniu do nauk społecznych. Czas trwania magistra zdrowia publicznego jest równoważny 60 ECTS, które można ukończyć w ciągu 1 lub 2 lat. Nauczanie jest zasadniczo bezpośrednie i ukierunkowane na szkolenie w zakresie praktyki zawodowej i / lub badań.
Master to oficjalne szkolenie uniwersyteckie, które służy zaawansowanemu szkoleniu specjalistów w zakresie działalności zawodowej, badawczej lub dydaktycznej w celu przyczynienia się do promowania i poprawy zdrowia, a także promowania równości i wydajności systemów opieki zdrowotnej. Umożliwia zatem dostęp do programu doktoranckiego na uniwersytecie i jest realizowany w ścisłej współpracy z Generalną Dyrekcją Zdrowia Publicznego Ministerstwa Zdrowia Regionu Murcji, w tym ze wsparciem dydaktycznym. Oprócz tych profesjonalistów, kadra nauczycielska mistrza składa się z różnych wydziałów Universidad de Murcia , z innymi hiszpańskimi uniwersytetami oraz z National Health School of Carlos III Health Institute.
Ustanowiono trzy trasy, które odpowiadają trzem dobrze zdefiniowanym profilom zawodowym i badawczym oraz profilom szkoleń:
- Trasa zawodowa: skierowana do praktykujących pracowników służby zdrowia lub pragnących wykonywać działalność zawodową (praktykujący lekarze zdrowia publicznego, pielęgniarki, farmacja, weterynaria i inni pracownicy służby zdrowia).
- Plan badań: w dziedzinie zdrowia publicznego, skierowany do profesjonalistów, którzy chcą przeprowadzić wybitnie działalność badawczą w dziedzinie zdrowia publicznego, stosując metodę epidemiologiczną lub badania jakościowe w celu przeprowadzenia pracy doktorskiej.
- Trasa dla lekarzy rezydentów medycyny prewencyjnej i zdrowia publicznego: (regulowana przez RD. 127/84), którzy muszą ukończyć magistra zdrowia publicznego w pierwszym roku pobytu.
Kartoteka mistrza
Centrum dydaktyczne: | Wydział Lekarski |
Rodzaj nauczania: | Twarzą w twarz |
Język: | Hiszpański |
Czas trwania: | Rok |
Punkty ECTS: | 60 |
Tytuł: | Magister zdrowia publicznego |
Stypendia, granty i mobilność: | Krajowe / międzynarodowe |
Cena za kredyt: |
|
Uzasadnienie
Głównym celem jest dostarczenie uczestnikowi podstawowej wiedzy, postaw i umiejętności niezbędnych do podjęcia działalności zawodowej w administracji zdrowia publicznego lub rozpoczęcia działalności badawczej prowadzącej do rozprawy doktorskiej i / lub projektu badawczego.
Ogólne cele są następujące:
- Zdobądź zrozumienie kontinuum zdrowia = choroby i czynników, które wpływają na to jako determinanty zdrowia.
- Trenuj, aby zrozumieć i zinterpretować ramy prawne, w których będzie rozwijana działalność specjalisty w zakresie medycyny zapobiegawczej i zdrowia publicznego.
- Zdefiniuj system opieki zdrowotnej jako całość i wkład jego różnych elementów w opracowanie i rozwój polityk zdrowotnych.
- Zdobądź wiedzę i umiejętności niezbędne we wszystkich tych podstawowych naukach, które ułatwiają i przygotowują szkolenie specjalisty w zakresie medycyny zapobiegawczej i zdrowia publicznego.
- Zna i stosuje metodę epidemiologiczną w dziedzinie nadzoru, badań i oceny.
- Przećwicz analizę problemów zdrowotnych i czynników ryzyka zachorowania, zarówno w aspekcie zapobiegania chorobom, jak i aspektów ochrony i promocji zdrowia.
- Zdobądź wiedzę na temat planowania, kierowania, zarządzania i oceny usług zdrowotnych i ich zasobów.
kompetencje
Podstawowe kompetencje
- Wiedza i zrozumienie, które stanowią podstawę lub okazję do oryginalności w opracowywaniu i / lub stosowaniu idei, często w kontekście badań.
- Że uczniowie mogą wykorzystać swoją wiedzę i zdolności do rozwiązywania problemów w nowych lub nieznanych środowiskach w ramach szerszych (lub wielodyscyplinarnych) kontekstów związanych z ich kierunkiem studiów.
- Studenci są w stanie integrować wiedzę i obsłużyć złożoności i formułować sądy na podstawie informacji, które było niekompletne lub ograniczone, zawiera rozważania dotyczące obowiązków społecznych i etycznych związanych ze stosowaniem ich wiedzy i sądów.
- Aby uczniowie wiedzieli, w jaki sposób przekazywać swoje wnioski oraz wiedzę i ostateczne powody, które wspierają ich dla wyspecjalizowanych i niewyspecjalizowanych odbiorców w jasny i jednoznaczny sposób.
- Że uczniowie mają umiejętności uczenia się, które pozwalają im kontynuować naukę w sposób, który będzie w dużej mierze samowystarczalny lub autonomiczny.
umiejętności ogólne
- Traktuj etykę i integralność intelektualną jako podstawowe wartości praktyki zawodowej.
- Możliwość rzutowania wiedzy, umiejętności i umiejętności nabytych w celu promowania społeczeństwa opartego na wartościach wolności, sprawiedliwości, równości i pluralizmu.
- Umiejętność pracy w zespole i interakcji z innymi ludźmi z tej samej lub różnych dziedzin zawodowych.
- Zdolność do podejmowania zobowiązań społecznych i etycznych.
- Zdolność do zachowania postawy szacunku wobec ludzi i grup bez względu na ich pochodzenie, płeć lub przekonania.
- Wiedzieć, jak podjąć się zadań związanych z przywództwem, koordynacją i reprezentacją.
Kompetencje przekrojowe
Brak danych
szczególne umiejętności
Wiedza i zrozumienie (E1-E6)
- Znać historię zdrowia publicznego i związek między obecną sytuacją a tłem historycznym.
- Zna teoretyczne podstawy i terminologię pracy w zakresie zdrowia publicznego, promocji zdrowia i profilaktyki.
- Zna proces badań naukowych w dziedzinie zdrowia publicznego oraz główne metody badań i analizy zdrowia populacji, ich zastosowania i ograniczenia, zarówno w technikach jakościowych, jak i ilościowych.
- Zna główne strategie mające na celu zaradzenie głównym przyczynom zachorowalności i śmiertelności oraz czynnikom ryzyka w populacji oraz przydatności i ograniczeń ich skuteczności w poprawie zdrowia populacji.
- Zna systemy informacyjne dotyczące zdrowia w zarządzaniu i polityce zdrowotnej, ich podstawach, zakresie i ograniczeniach.
- Znać pochodzenie, cechy i specyficzne problemy głównych systemów zarządzania usługami zdrowotnymi.
Umiejętności i umiejętności (E7-E20)
- Zdolność do oszacowania i oceny potrzeb zdrowotnych populacji.
- Zdolność do identyfikowania i opisywania w konkretnych kontekstach historycznych i aktualnych cech i osobliwości leżących u podstaw problemów zdrowotnych populacji.
- Być w stanie zastosować metodę epidemiologiczną do analizy problemów zdrowotnych i czynników ryzyka zachorowania w populacji.
- Będąc w stanie zaproponować interwencje populacyjne odpowiednie do potrzeb zdrowotnych i problemów wykrytych w populacji, zarówno w odniesieniu do indywidualnej profilaktyki chorób, jak i ochrony i promocji zdrowia, rozróżniając poszczególne strategie zapobiegania i populacji.
- Umieć zidentyfikować niezbędne elementy, aby zagwarantować rozwój i trwałość proponowanych interwencji w zakresie zdrowia publicznego.
- Projektuj i rozwijaj programy do zarządzania i oceny jakości usług zdrowotnych oraz przeprowadzania inspekcji i audytów zdrowotnych zgodnie z wytycznymi i protokołami.
- Wiedzieć, jak wykorzystać zdobytą wiedzę do identyfikowania, wyjaśniania i / lub rozwiązywania problemów związanych z nierównościami społecznymi w zdrowiu.
- Umiejętność korzystania z dynamiki pracy w grupie.
- Radzić sobie z rygorystycznością i wydajnością różnych źródeł informacji: bibliograficznych, elektronicznych i innych.
- Być w stanie opracować hipotezę roboczą na podstawie wcześniejszej wiedzy oraz zaprojektować i rozwinąć eksperymentalne i obserwacyjne badania w dziedzinie zdrowia publicznego.
- Zidentyfikuj najbardziej odpowiedni rodzaj analizy statystycznej dla najczęstszych sytuacji związanych ze zdrowiem publicznym, przeprowadzaj analizy statystyczne, interpretuj i opisuj wyniki analiz.
- Jasno i rygorystycznie oceniaj wyniki badań opisowych i analitycznych dotyczących zdrowia populacji i identyfikuj czynniki ryzyka.
- Zdolność do zwięzłego i rygorystycznego wyrażania wniosków, które wynikają z wyników analizy stanu zdrowia populacji, z rozróżnieniem założeń i udowodnionych faktów, a także do opracowywania i prezentowania wyników na seminariach naukowych z wykorzystaniem skutecznej komunikacji naukowej.
- Projektuj, zarządzaj, oceniaj i / lub doradzaj w planach interwencji, które promują zdrowie populacji w różnych obszarach rozwoju zawodowego i / lub badań.
Wartości i postawy (E21-E29)
- Poznaj, zaakceptuj i zachowuj się profesjonalnie zgodnie z wartościami i normami społecznymi, które sprzyjają zdrowiu grup i mniejszości oraz demokratycznym współistnieniem i zasadami etycznymi dotyczącymi relacji interpersonalnych.
- Promuj ochronę zdrowia w politykach międzysektorowych.
- Doceniaj, doceniaj i szanuj autonomię i niezależność osądu, szanując różnice, opinie i działania ludzi, a także różnorodność kulturową.
- Zdolność do przyjęcia zobowiązań społecznych i etycznych w odniesieniu do zdrowia ludności.
- Promuj uczestnictwo społeczne i kontrolę obywateli nad własnym zdrowiem.
- Zrozumieć kulturę firm publicznych i prywatnych oraz publiczne i prywatne badania.
- Pracuj w dynamicznym i efektywnym zespole we wszystkich obszarach działania specjalisty ds. Zdrowia publicznego.
- Uznanie i docenienie prawa do równości i sprawiedliwości społecznej w dziedzinie zdrowia i opieki zdrowotnej jako podstawowego prawa człowieka.
- Rozpoznawaj i szanuj indywidualne i zbiorowe decyzje w pracy społecznej.
profil absolwenta
Profil ukończenia studiów stanowi element referencyjny, wyrażony w kompetencjach, które opisują, co absolwent będzie mógł zrobić pod koniec tego programu studiów podyplomowych i które umożliwią mu / jej działalność zawodową. Głównym celem tego Mistrza jest dostarczenie wiedzy, postaw i umiejętności niezbędnych do prowadzenia działalności zawodowej lub badawczej w zakresie zdrowia publicznego w systemie opieki zdrowotnej, podmiotach prywatnych, profesjonalistach lub badaczach oraz instytucjach akademickich. Stopień ten zapewnia umiejętności zawodowe do wykonywania zadań z funkcjami zarządzania, wykonywania i kontroli w dziedzinie zdrowia publicznego, w tym wszystkich związanych z pierwotną prewencją, promocją i ochroną zdrowia. Szkolenie w zakresie zdrowia publicznego to uznawane na całym świecie i regulowane szkolenie, które szkoli specjalistów, opiekę zdrowotną lub inną, w celu rozwiązywania problemów zdrowotnych ludności i ich ochrony.