Magister psychologii interwencji społecznej
Universidad de Murcia
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Murcia, Hiszpania
Języki
Hiszpański
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
18 months
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 2280 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* 3671,32 €: studenci zagraniczni. Dane wyświetlane na tej stronie nie są oficjalne, mają jedynie charakter orientacyjny. Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z sekretariatem odpowiedniego centrum.
Wstęp
Magister psychologii interwencji społecznej ma profesjonalny charakter 90 punktów ECTS. Biorąc pod uwagę potencjalne zatrudnienie w trzecim sektorze i przedsiębiorstwie społecznym oraz prawne uznanie pracy zawodowej, szkolenie to stanowi jedno z rozwijających się źródeł zatrudnienia w nadchodzących dziesięcioleciach, w tym specjalistów nie tylko w dziedzinie administracja publiczna (usługi społeczne, schroniska, instytucje penitencjarne itp.), ale w administracji podmiotów prywatnych (Czerwony Krzyż, fundacje, stowarzyszenia itp.).
Celem Mistrza jest wyposażenie studentów w specjalistyczną wiedzę, umiejętności i podejście do praktyki zawodowej i śledczej, z krytyczną i refleksyjną perspektywą, powiązaną z dziedziną psychologii interwencji społecznej w celu poprawy jakości życia i samopoczucia jednostki, grupy i społeczności.
Podobnie, plan studiów tego magistra uwzględnia, że każda działalność zawodowa, szczególnie w tym tytule, musi być wykonywana:
- Z poszanowaniem podstawowych praw i równości mężczyzn i kobiet.
- Poszanowanie i promowanie praw człowieka oraz zasad powszechnej dostępności i projektowania dla wszystkich, zgodnie z postanowieniami dziesiątego przepisu końcowego ustawy 51/2003 z 2 grudnia o równych szansach, niedyskryminacji i powszechnej dostępności osoby niepełnosprawne.
- Zgodnie z wartościami kultury pokoju i wartościami demokratycznymi.
Kartoteka mistrza
Centrum dydaktyczne: | Wydział Psychologii |
Rodzaj nauczania: | Twarzą w twarz |
Język: | Hiszpański |
Czas trwania: | 1,5 roku |
Punkty ECTS: | 60 |
Tytuł: | Magister psychologii interwencji społecznej |
Stypendia, granty i mobilność: | Krajowe / międzynarodowe |
Cena za kredyt: |
|
Uzasadnienie
Postępujące znaczenie, jakie praca psychologiczna nabrała w dziedzinie procesów społecznych, znajduje potwierdzenie w uznaniu Psychologii Interwencji Społecznej (PSIS) przez Official College of Psychologists, jako jeden z najbardziej profesjonalnych profili rozwój w ostatnich latach i większe perspektywy na przyszłość. Oficjalne College of Psychologists samo opracowało obszerny dokument określający profil zawodowy, funkcje i obszary zastosowania, które Mistrz wykorzystał jako odniesienie. W nim komentuje się: „Potrzebę nadania ciała koncepcyjnego tak heterogenicznemu zestawowi działań zawodowych opracowanych w ramach interwencji społecznej odczuwano wiele lat temu. Jego pilność została wyraźnie zauważona ze względu na nowość tego sektora zawodowego, który bez Wcześniejsze kształcenie uniwersyteckie (do niedawna specjalizacje uniwersyteckie spełniały kryteria trzech głównych obszarów: kliniczny, edukacyjny i organizacyjny) zanurzone było w znacznym popycie, szczególnie generowanym z publicznego systemu usług społecznych opracowanego w ciągu ostatnich dwóch dekad. „
kompetencje
Następujące podstawowe kompetencje zostaną zagwarantowane jako minimum, a te inne, które pojawiają się w hiszpańskich ramach kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego (MECES).
Podstawowe kompetencje
Podstawowe kompetencje tego planu studiów pozwalają i gwarantują, że studenci:
- Wiedza i zrozumienie, które stanowią podstawę lub okazję do oryginalności w opracowywaniu i / lub stosowaniu idei, często w kontekście badań.
- Że uczniowie mogą wykorzystać swoją wiedzę i zdolności do rozwiązywania problemów w nowych lub nieznanych środowiskach w ramach szerszych (lub wielodyscyplinarnych) kontekstów związanych z ich kierunkiem studiów.
- Studenci są w stanie integrować wiedzę i obsłużyć złożoności i formułować sądy na podstawie informacji, które było niekompletne lub ograniczone, zawiera rozważania dotyczące obowiązków społecznych i etycznych związanych ze stosowaniem ich wiedzy i sądów.
- Aby uczniowie wiedzieli, w jaki sposób przekazywać swoje wnioski oraz wiedzę i ostateczne powody, które wspierają ich dla wyspecjalizowanych i niewyspecjalizowanych odbiorców w jasny i jednoznaczny sposób.
- Że uczniowie mają umiejętności uczenia się, które pozwalają im kontynuować naukę w sposób, który będzie w dużej mierze samowystarczalny lub autonomiczny.
umiejętności ogólne
- Zna różne modele interwencji psychologicznej w sferze społecznej na poziomie indywidualnym, rodzinnym i grupowym.
- Pokaż umiejętność pracy w zespołach multidyscyplinarnych dostosowując się do obiektywnych okoliczności wykonywania funkcji zawodowej.
- Wiedzieć, jak docenić i zintegrować wpływ różnych aspektów psychologicznych, społecznych, ekonomicznych itp. w wyborze i wykorzystaniu dostępnych zasobów.
- Projektuj i stosuj interwencje mające na celu promowanie jakości życia i włączenia społecznego, szczególnie w sektorach o najwyższym ryzyku.
- Wykonuj profesjonalne działania oparte na poszanowaniu praw człowieka i równości mężczyzn i kobiet, aby stworzyć demokratyczną i pokojową kulturę.
- Okaż zobowiązanie etyczne, stosując zawodowy kodeks etyczny.
szczególne umiejętności
- Wiedzieć, jak przeprowadzić ocenę psychologiczną i społeczną oraz diagnozę na poziomie indywidualnym, rodzinnym, grupowym i społecznym, identyfikując potrzeby społeczne, aspiracje i problemy, uwzględniając różnorodność kulturową oraz perspektywę rozwoju człowieka i jakości życia.
- Umiejętność wyboru i priorytetyzacji wykrytych potrzeb osobistych i społecznych, aby w drodze konsensusu wspólnie z odbiorcami i innymi specjalistami interwencji opracować i opracować plany działania.
- Opanowanie oceny, planowania i opracowywania działań na rzecz poprawy i integracji ludzi i grup w sytuacjach ryzyka i wykluczenia społecznego (osoby starsze, z niepełnosprawnością sensoryczno-ruchową, nałogami, małoletnimi, migrantami itp.).
- Przygotować i wdrożyć rygorystyczne i systematyczne procesy oceny programów interwencyjnych pod kątem ich projektu, rozwoju i wpływu, analizowania efektów, oceny postępów oraz, w stosownych przypadkach, przejścia do przedefiniowania celów i decyzji.
- Zastosuj zasadę uwzględniania aspektu płci w rozwoju różnych funkcji i procedur interwencji społecznej, w szczególności rozwijając promowanie równości mężczyzn i kobiet.
- Opanuj umiejętności wykonywania wspólnych funkcji profilu zawodowego interwencji psychospołecznej związanej z bezpośrednią opieką, poradami i konsultacjami, szkoleniami i rewitalizacją społeczności.
- Specjalizacja w analizie źródeł i przejawów konfliktów związanych z problemami społecznymi oraz znajomość zasobów i strategii ich rozwiązywania zgodnie z zakresem interwencji, wiedza na temat profesjonalnego zastosowania umiejętności negocjacyjnych i mediacyjnych.
- Opanuj zarządzanie źródłami dokumentów w celu zastosowania odpowiedniej dokumentacji (raportów, rozporządzeń, dyrektyw itp.) Oraz polityk związanych z interwencją społeczną na poziomie regionalnym, hiszpańskim i europejskim oraz krytycznie i krytycznie oceniaj ich wpływ na różne konteksty działania i ich funkcje zawodowe.
- Formułuj propozycje badań, aktualizuj dokument i przeprowadzaj je z innowacyjnego punktu widzenia w obszarach interwencji psychospołecznej.
- Projektuj i opracowuj ankiety i skale do oceny i wykrywania potrzeb oraz zbieraj informacje spełniające kryteria próbkowania (przydatność, reprezentatywność itp.).
- Posiadać podstawową wiedzę na temat ustawodawstwa i innych aspektów prawnych, a także umiejętności niezbędne do odpowiedniego profesjonalnego działania we wszystkich obszarach psychologii interwencji społecznej (ustawodawstwo i procedury prawne; przygotowywanie ekspertyz i raportów psychologicznych; zeznania i jury).
profil absolwenta
Studenci, którzy ukończyli studia, są ekspertami w dziedzinie psychologii interwencji społecznej i potrafią umieścić swoje działania na poziomie makro i mikro. Rygorystycznie wspiera analizy psychospołeczne i procesy interwencyjne w sytuacjach o różnym stopniu złożoności, wymagających konkretnych działań w celu ich rozwiązania.