![UiT The Arctic University of Norway Magister Psychologii](https://keystoneacademic-res.cloudinary.com/image/upload/f_auto/q_auto/g_auto/w_724/dpr_2.0/element/15/155827_gb1919a0aade7ec73ef6e55e28b8538cc7f67c448b7b73fc314b6b0fad7f359ae1a1c152b2025c5b977dc14cff1b630bdfbae326be986549aa064e90c972da361_1280.jpg)
Magister Psychologii
Tromsø, Norwegia
CZAS TRWANIA
2 Years
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
15 Nov 2025
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
Aug 2026
CZESNE
NOK 185 400 / per year
FORMACIE STUDIÓW
W kampusie
Wstęp
Program studiów magisterskich skierowany jest do studentów z ukończonym tytułem licencjata w dziedzinie psychologii lub równoważnym, którzy chcą dalej kształcić się w tej dziedzinie. Całe badanie wyraźnie koncentruje się na badaniach i pogłębia tradycje przedmiotu, innowacje, metody i wykorzystanie narzędzi analitycznych, w celu prowadzenia i rozpowszechniania niezależnych prac badawczych. Studia opierają się zarówno na badaniach podstawowych, jak i stosowanych w ramach obszarów kompetencji portfela wydziału.
Środowisko studiów wyróżnia się tym, że jest małe i aktywne, a studenci i przełożeni mają możliwość bliskiej i dobrej współpracy. Środowisko akademickie utrzymuje się również po zakończeniu studiów. Absolwenci są co roku zapraszani z powrotem na wydział. Wspólnie absolwenci są informowani o tym, co dzieje się w programie, a studenci studiów magisterskich uczą się na podstawie doświadczeń zawodowych swoich poprzedników.
Wydział posiada również Studencki Program Badawczy w dziedzinie psychologii, oferujący unikalną możliwość zmotywowanym studentom psychologii spędzenia dodatkowego roku w ramach programu, który jest poświęcony wyłącznie konkretnemu tematowi badawczemu. Celem Studenckiego Programu Badawczego jest szkolenie studentów w prowadzeniu badań, które mogą służyć jako podstawa do kontynuacji stypendium doktoranckiego. Szkolenie w ramach Studenckiego Programu Badawczego będzie akceptowane jako część programu studiów doktoranckich na Wydziale. W związku z tym ukończony Studencki Program Badawczy w dziedzinie psychologii może skrócić stypendia doktoranckie nawet o dwa lata.
Opis programu
- Czas trwania: 2 lata
- Punkty (ECTS): 120
- Wymagania wstępne: Licencjat z psychologii.
- Nazwa kierunku studiów: Magister psychologii
- Kod aplikacji:
- Kandydaci z krajów nordyckich: 3020
- Wnioskodawcy z UE/EOG i Szwajcarii: 7132
- Wnioskodawcy spoza UE/EOG: 2073
- Kandydaci z krajów nordyckich: 3020
- Wnioskodawcy z UE/EOG i Szwajcarii: 7132
- Wnioskodawcy spoza UE/EOG: 2073
Program studiów magisterskich opiera się zatem na szerokich podstawach stopnia licencjata, zagłębiając się głębiej w tradycje, nowe idee, metody i narzędzia analityczne w psychologii, torując drogę studentom do prowadzenia i komunikowania niezależnych badań.
Zakłada to, że studenci opanowali podstawowe umiejętności w zakresie wyszukiwania informacji, czytania i interpretacji literatury naukowej oraz rozumienia prostych projektów badawczych i metod statystycznych, a także są w stanie przedstawiać solidne argumenty na piśmie przy użyciu odpowiednich konwencji (takich jak format APA) i przekazywać wiedzę naukową na piśmie, ustnie i wizualnie. Studenci muszą być w stanie pracować samodzielnie, pod nadzorem i we współpracy z innymi
Rekrutacja
Wynik programu
Wyniki nauki
Po ukończeniu studiów magisterskich z psychologii, studenci powinni być ambasadorami dziedziny psychologii, podejmować interesujące pytania w tej dziedzinie z profesjonalną i osobistą uczciwością oraz przekazywać wyniki zarówno profesjonalistom, jak i opinii publicznej. Oczekuje się, że studenci będą mieć koleżeńskie nastawienie do Wydziału, kolegów i innych osób pracujących w tej dziedzinie oraz będą myśleć i działać strategicznie w odniesieniu do rozwoju swojej kariery.
Od studentów posiadających tytuł magistra psychologii oczekuje się:
- Krytycznie i analitycznie oceniać produkcję wiedzy psychologicznej i jej podstawy w badaniach, w celu opracowywania nowych i niezależnych tematów badawczych.
- Strategicznie wykorzystywać źródła naukowe, metody badawcze i statystyki w celu zaprojektowania i przeprowadzenia niezależnego badania w dziedzinie psychologii podstawowej lub stosowanej.
- Wyciągaj uzasadnione wnioski, komunikuj je i na tej podstawie proponuj dalsze prace naukowe.
- Rozwijaj postawę refleksyjną i działaj w sposób etyczny, zgodnie z podstawowymi wartościami psychologii (np. zgodnie z wytycznymi Regionalnych Komisji ds. Etyki Badań Medycznych i Zdrowotnych, Norweskiego Urzędu Ochrony Danych i innych organów nadzoru).
- Pracuj samodzielnie i w grupie, aby stać się aktywnymi i przedsiębiorczymi członkami zaangażowanej i zdrowej społeczności naukowej w ramach programu magisterskiego, Wydziału oraz dziedziny psychologii w ogólności.
- Rozwijaj umiejętności komunikacyjne:
- Umiejętności pisemne: Uczymy się pisać teksty naukowe w formie artykułu (pracy magisterskiej) oraz inne rodzaje tekstów, takie jak wnioski o udział w konferencjach i wnioski o dofinansowanie.
- Umiejętności ustne: nabycie pewności siebie w wygłaszaniu krótkich i długich prezentacji naukowych przed różnymi grupami odbiorców.
- Umiejętności wizualne: poprzez naukę prezentowania materiału badawczego w formie slajdów, plakatów lub innych środków wizualnych.
- Rozwijać ogólne umiejętności, które wyposażą ich w przemyślany i skuteczny sposób w zakresie rozwoju kariery w trakcie i po studiach. Będzie to oparte na umiejętnościach komunikacyjnych i szkoleniu w zakresie budowania kariery.
- Umiejętności pisemne: Uczymy się pisać teksty naukowe w formie artykułu (pracy magisterskiej) oraz inne rodzaje tekstów, takie jak wnioski o udział w konferencjach i wnioski o dofinansowanie.
- Umiejętności ustne: nabycie pewności siebie w wygłaszaniu krótkich i długich prezentacji naukowych przed różnymi grupami odbiorców.
- Umiejętności wizualne: poprzez naukę prezentowania materiału badawczego w formie slajdów, plakatów lub innych środków wizualnych.
- Rozwijać ogólne umiejętności, które wyposażą ich w przemyślany i skuteczny sposób w zakresie rozwoju kariery w trakcie i po studiach. Będzie to oparte na umiejętnościach komunikacyjnych i szkoleniu w zakresie budowania kariery.