
AAS w diagnostycznej sonografii medycznej
Spokane, Stany Zjednoczone
CZAS TRWANIA
2 Years
JĘZYKI
Język angielski
TEMPO
Pełny etat
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW
30 Jun 2025
NAJWCZEŚNIEJSZA DATA ROZPOCZĘCIA
17 Sep 2025
CZESNE
USD 3700 / per quarter *
FORMACIE STUDIÓW
Mieszany, Nauka na odległość, W kampusie
* dla studentów zagranicznych | 9358 USD dodatkowe opłaty
Wstęp
Jeśli jesteś badaczem i chcesz pomóc w zdiagnozowaniu choroby lub urazu pacjenta, kariera w sonografii może być dla Ciebie odpowiednia.
Sonografia to procedura obrazowania medycznego, która wykorzystuje fale dźwiękowe o wysokiej częstotliwości do tworzenia obrazów narządów, tkanek lub przepływu krwi w organizmie. Ten akredytowany program przygotowuje do korzystania z urządzeń ultrasonograficznych i innego specjalistycznego sprzętu do wykonywania badań diagnostycznych pacjentów. Będziesz uczyć się normalnej i nieprawidłowej anatomii, patofizjologii brzucha, małych części ciała, OB / GYN i struktur naczyniowych.
Niezależnie od tego, czy chcesz pracować w dużym systemie szpitalnym, w ambulatoryjnym centrum obrazowania, czy w specjalistycznym gabinecie, ten program zapewni ci wiedzę i praktyczne umiejętności kliniczne, które pozwolą ci wejść na rynek pracy w sonografii w ciągu 21 miesięcy.
Program Diagnostycznej Sonografii Medycznej jest akredytowany przez Komisję ds. Akredytacji Programów Allied Health Education na podstawie rekomendacji Joint Review Committee on Education in Diagnostic Medical Sonography (JRC-DMS).
Cele programu
Celem programu DMS jest przygotowanie kompetentnych początkujących sonografistów ogólnych w domenach poznawczych (wiedza), psychomotorycznych (umiejętności) i afektywnych (zachowanie). Kształcenie we wszystkich 3 domenach uczenia się odbywa się poprzez strategicznie zintegrowane treści programowe, w tym dydaktyczne, laboratoryjne i kliniczne.
- Ocena domeny poznawczej odbywa się poprzez dyskusję w klasie, egzaminy pisemne i zadania laboratoryjne. Zastosowanie wiedzy jest oceniane poprzez wykonanie skanów sonograficznych pacjenta podczas rotacji klinicznych.
- Ocena psychomotorycznej domeny uczenia się odbywa się poprzez wykonanie zadań laboratoryjnych i oceny kompetencji klinicznych podczas stażu klinicznego.
- Ocena afektywnej domeny uczenia się odbywa się poprzez obserwacje uczniów w klasie, laboratorium i placówkach klinicznych.
- Absolwenci uzyskujący pełne poświadczenia ARDMS zapewniają dodatkową walidację treści i sposobu realizacji kursu.
Rekrutacja
Wynik programu
- Skuteczna i profesjonalna komunikacja z lekarzami, pacjentami i innymi członkami zespołu opieki zdrowotnej.
- Kompetentne wykonywanie badań ultrasonograficznych jamy brzusznej, struktur powierzchniowych oraz badań z zakresu położnictwa i ginekologii u pacjentów, przy jednoczesnym dostosowywaniu badań w celu wykrycia ewentualnych nieprawidłowości.
- Zrozumieć kliniczną wiedzę z zakresu anatomii, fizjologii, patologii, diagnostyki i leczenia głównych chorób i deformacji dorosłych i płodu.
- Zdobycie umiejętności ilościowego określenia, subiektywnej oceny i interpretacji zebranych danych, co pomoże lekarzowi w postawieniu diagnozy.
- Dążyć do zaspokojenia potrzeb opieki zdrowotnej społeczności.
Realizacja programu
Program spełnia kryteria określone przez Joint Review Committee on Diagnostic Medical Sonography i jest akredytowany przez CAAHEP. Po ukończeniu i ukończeniu programu absolwenci mogą przystąpić do krajowych egzaminów Abdomen and OB/GYN Register administrowanych przez American Registry of Diagnostic Medical Sonography.
Idealni studenci
- Zalecane są umiejętności obsługi komputera
- Niektórzy studenci uważają, że ukończenie kursu CHEM 120 „Organiczna i biochemia dla nauk o zdrowiu” oraz CHEM 121 jest pomocne w nauce w ramach programu
Galeria
Program
Wymagania wstępne
Pierwszym kwartale
- Biologia ogólna z laboratorium
- Skład angielski I
- Wprowadzenie do statystyki
Druga kwarta
- Ludzki A i P 1
- Komunikacja interpersonalna
- Terminologia medyczna
Trzeci kwadrans
- Ludzki A i P 2
- Fizjologia i choroby człowieka
- Fizyka wprowadzająca
Kursy programowe
Pierwszym kwartale
- Wprowadzenie do DMS
- Naczyniowe dla ogólnego sonografa
- Anatomia przekroju człowieka
- Fizyka i instrumentacja ultradźwiękowa I
Druga kwarta
- Diagnostyczne USG; Jama brzuszna i miednica męska
- Studia przypadków brzusznych i przegląd czasopism
- Diagnostyczne USG; Miednica żeńska i 1. tri OB
- Fizyka i instrumentacja ultradźwiękowa II
Trzeci kwadrans
- Kardiologia dla ogólnego sonografa
- Diagnostyka USG; II i III trymestr
- Studia przypadków położnictwa i ginekologii oraz przegląd czasopism
- Diagnostyka ultrasonograficzna; Małe części
Czwarta ćwiartka
- Seminarium z Sonografii
- Sonografia kliniczna I
Piąty kwartał
- Sonografia kliniczna II
Szósta ćwiartka
- Sonografia kliniczna III
Siódma ćwiartka
- Sonografia kliniczna IV
Możliwości związane z karierą
Informacje o karierze i standardy techniczne
Dokładne zrozumienie roli ultrasonografisty pomoże kandydatowi ocenić swoje osobiste predyspozycje psychiczne i fizyczne, co zapewni mu sukces w nowej karierze.
Zadania
- Przygotuj pacjenta do badania, wyjaśniając mu zasady postępowania, przenosząc go na stół do badania USG, oczyszczając jego skórę i nakładając żel, a także odpowiednio układając pacjenta.
- Obsługa sprzętu ultrasonograficznego w celu tworzenia i rejestrowania obrazów ruchu, kształtu i składu krwi, narządów, tkanek lub mas ciała, np. nagromadzeń płynu.
- Podczas skanowania należy obserwować ekran, aby upewnić się, że uzyskany obraz jest satysfakcjonujący dla celów diagnostycznych. W razie potrzeby należy dostosować sprzęt.
- Obserwowanie i opieka nad pacjentami w trakcie badania w celu zapewnienia im bezpieczeństwa i komfortu.
- Na podstawie ustaleń określ, czy zakres egzaminu powinien zostać rozszerzony.
- Koordynowanie pracy z lekarzami i innymi członkami zespołu opieki zdrowotnej, w tym pomoc podczas inwazyjnych procedur.
- Dostarczanie lekarzowi ultrasonogramu oraz ustnego lub pisemnego podsumowania ustaleń technicznych do wykorzystania w diagnostyce medycznej.
- Wykonywanie obowiązków administracyjnych, takich jak planowanie badań lub procedur specjalnych, prowadzenie dokumentacji lub archiwizacja obrazów komputerowych.
Umiejętności
- Rozumienie mowy – umiejętność słuchania i rozumienia informacji i idei przekazywanych za pomocą słów i zdań.
- Widzenie z bliska – zdolność widzenia szczegółów znajdujących się w bliskiej odległości.
- Wyrażanie się w mowie – umiejętność przekazywania informacji i idei w sposób zrozumiały dla innych.
- Wrażliwość na problem – zdolność do stwierdzenia, kiedy coś jest nie tak lub prawdopodobnie pójdzie nie tak. Nie wiąże się z rozwiązaniem problemu, a jedynie z rozpoznaniem, że problem istnieje.
- Rozumienie tekstu pisanego – umiejętność czytania i rozumienia informacji i idei przedstawionych w formie pisemnej.
- Stabilność ręki i ramienia — zdolność do utrzymania ręki i ramienia w jednej pozycji podczas wykonywania ruchów ręką lub trzymania ręki i ramienia w jednej pozycji.
- Precyzja sterowania — możliwość szybkiego i wielokrotnego dostosowywania elementów sterujących maszyny do dokładnych pozycji
Umiejętności
- Aktywne słuchanie – poświęcanie pełnej uwagi temu, co mówią inni ludzie, poświęcanie czasu na zrozumienie przedstawianych argumentów, zadawanie pytań w stosownych przypadkach i nieprzerywanie w nieodpowiednich momentach.
- Czytanie ze zrozumieniem — rozumienie zdań i akapitów pisanych w dokumentach związanych z pracą.
- Percepcja społeczna – świadomość reakcji innych osób i zrozumienie sposobu, w jaki reagują.
- Mówienie – rozmowa z innymi w celu skutecznego przekazywania informacji.
- Myślenie krytyczne – wykorzystywanie logiki i rozumowania w celu identyfikacji mocnych i słabych stron alternatywnych rozwiązań, wniosków lub podejść do problemów.
- Monitorowanie – monitorowanie i ocenianie wyników własnych, innych osób lub organizacji w celu wprowadzania ulepszeń lub podejmowania działań naprawczych.
- Aktywne uczenie się – zrozumienie wpływu nowych informacji na bieżące i przyszłe rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji.
- Zarządzanie czasem – zarządzanie swoim czasem i czasem innych
- Koordynacja – dostosowywanie działań do działań innych.
- Rozwiązywanie złożonych problemów – identyfikowanie złożonych problemów i przeglądanie powiązanych informacji w celu opracowywania i oceny opcji oraz wdrażania rozwiązań.
- Orientacja na usługi – aktywne poszukiwanie sposobów, aby pomagać ludziom
Society of Diagnostic Medical Sonography to organizacja dla sonografów, której celem jest promowanie, rozwijanie i edukowanie swoich członków oraz społeczności medycznej w zakresie zastosowań ultrasonografii. Ta strona internetowa zapewnia doskonały przegląd karier, ofert pracy i możliwości edukacyjnych dla członków.
American Registry for Diagnostic Medical Sonography administruje badaniami i przyznaje uprawnienia w zakresie ultrasonografii. Absolwenci programu DMS w SCC mogą przystąpić do rejestru Abdomen i OB/GYN na 60 dni przed ukończeniem studiów.
Na stronie internetowej Biura Statystyki Pracy można znaleźć szczegółowe informacje na temat diagnostyki ultrasonograficznej, w tym średnie wynagrodzenia, środowisko pracy i wiele więcej.
Opłata za program
Stypendia i Finansowanie
Studia nie muszą rujnować budżetu. Jakościowa edukacja za ułamek kosztów.
Fundacja Spokane College
W ubiegłym roku Fundacja Spokane Colleges przyznała stypendia 203 studentom na pokrycie kosztów czesnego i podręczników, a także 452 stypendia w ramach pomocy doraźnej na pokrycie kosztów egzaminów, opłat za programy i potrzeb doraźnych.
Fundacja oferuje ponad 100 stypendiów, które przyznawane są każdego stycznia, a także stypendia, na które można aplikować latem.
Pierwszym krokiem w ubieganiu się o stypendium jest wypełnienie ogólnego wniosku o stypendium.
Po zakończeniu zostaniesz wpisany do naszej ogólnej puli stypendiów, aby wziąć pod uwagę stypendia otwarte dla wszystkich studentów SCC i SFCC. Zostaniesz również powiadomiony o dodatkowych możliwościach stypendialnych, do których możesz się kwalifikować na podstawie udzielonych odpowiedzi. Wiele z tych możliwości wymaga dodatkowych informacji, ale ma mniej kandydatów, ponieważ mają bardzo szczegółowe kryteria. Zachęcamy do poświęcenia czasu na ubieganie się o wszystkie stypendia, do których się kwalifikujesz, aby zwiększyć swoje szanse na otrzymanie nagrody.
Dotacje i badania sponsorowane
Niektóre z najbardziej innowacyjnych programów w Spokane Colleges są możliwe dzięki grantom i sponsorowanym badaniom. Stworzyliśmy możliwości w lotnictwie i zaawansowanej produkcji, zapewniliśmy dziewczętom ze szkół średnich obozy letnie STEM, służyliśmy naszej społeczności poprzez zrównoważone projekty nauk o środowisku i współpracowaliśmy z wiejskimi partnerami K-12 w inicjatywach gotowości do college'u i kariery. Zapoznaj się z historiami i dowiedz się o możliwościach dla studentów i wykładowców, aby tworzyć nowe i innowacyjne programy z pomocą Grantów i sponsorowanych badań w Spokane Colleges.
Program zatrudnienia studentów
Program zatrudnienia studentów zapewnia studentom możliwość nauki poprzez doświadczenie podczas pracy. Każdego roku dostępnych jest wiele stanowisk pracy dla studentów. Praca jest dostępna dzięki różnym źródłom finansowania.
Oto niektóre korzyści wynikające z zatrudnienia studentów:
- Elastyczny harmonogram – godziny pracy są dostosowane do Twojego planu zajęć.
- Zarządzanie czasem – rozwijanie umiejętności równoważenia pracy, nauki i obowiązków osobistych
- Relacje zawodowe – Nawiąż relacje z przełożonymi i mentorami, którzy mogą wesprzeć Twój rozwój zawodowy.
- Doświadczenie w świecie rzeczywistym – Zdobądź cenne doświadczenie zawodowe, które wzbogaci Twoje CV i rozwinie nowe umiejętności.
- Wsparcie finansowe – Zdobądź pieniądze, które pomogą Ci pokryć koszty studiów i zmniejszyć zależność od pożyczek.
- Eksploracja kariery – odkryj swoje mocne strony, zainteresowania i potencjalne ścieżki kariery poprzez praktyczne doświadczenie.
Świadczenia dla żołnierzy/weteranów
Military Tuition Assistance (TA) zapewnia czesne za kursy college'u, które odbywają czynni żołnierze. Wymagania, zasady i ograniczenia TA mogą się różnić w zależności od rodzaju służby. SCC zachęca wszystkich studentów zainteresowanych korzystaniem z TA do skontaktowania się z centrum edukacyjnym lub biurem edukacji i szkoleń swojego rodzaju wojska przed skontaktowaniem się z SCC.