Licencjat z Terapii Zajęciowej
Saint Joseph University of Beirut
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Beirut, Liban
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
4 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
Poproś o informacje
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Oct 2023
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
TERAPIA ZAWODOWA: NOWY PROGRAM W ŚWIETLE UNIWERSYTETU ŚWIĘTEGO JOSEPHA
Carla Matta Abizeid , PhD, profesor nadzwyczajny; Saint Joseph University , Instytut Terapii Zajęciowej, Kampus Innowacji i Sportu (CIS), Droga Damaszku, BP 11-5076, Riad el Solh, Bejrut 1107 2050, Liban. E-maile: [email protected];
Terapia zajęciowa (Occupational Therapy, OT) to niezbędny i wyraźny zawód rehabilitacyjny, który wciąż pojawia się w Libanie. Terapeuci zajęciowi muszą potwierdzać i promować swoją wartość, a także dostosowywać swoje podejście do konkretnych potrzeb, realiów i kultur społeczności libańskiej. Instytut Terapii Zajęciowej (Institut d'ergothérapie - IET), we współpracy z University of Montréal, z dumą uczestniczy w tym kompleksowym przedsięwzięciu, stosując podejście pedagogiczne, które zapewnia, że ich absolwenci mają zarówno wiedzę, jak i umiejętności, aby przenieść profesję do przodu.
NOWY WKŁAD PRZEZ UNIVERISTÉ SAINT-JOSEPH
Uznając potrzebę lepszych i ulepszonych usług terapii zajęciowej, Wydział Medycyny Saint Joseph University stworzył drugi program terapii zajęciowej w Libanie we współpracy z Uniwersytetem w Montrealu. IET z zadowoleniem przyjął swoją pierwszą kohortę we wrześniu 2016 r. Misją IET jest zapewnienie doświadczenia edukacyjnego opartego na kompetencjach i opiera się na podejściach pedagogicznych, które są poparte dowodami (Dole, Bloom,
Nowy program licencjonowania USJ OT ma na celu aktualizację praktyki terapii zajęciowej w opartym na dowodach paradygmacie zawodowym, który jest komplementarny do modelu biomedycznego. Program oparty jest na podejściu opartym na umiejętnościach, a wartością dodaną programu OT na Uniwersytecie Saint-Joseph jest wykorzystanie uczenia się opartego na problemach (PBL). PBL ułatwia i upoważnia uczniów do stosowania wiedzy w nowych sytuacjach. Uczniowie mają do czynienia z kontekstualnymi, źle skonstruowanymi problemami i są proszeni o zbadanie, odkrycie i uzasadnienie konkretnych rozwiązań. (Duch, Groh
CO TO JEST TERAPEUTA ZAWODOWA?
OT to zawód służby zdrowia, który pomaga osobom w każdym wieku w wykonywaniu codziennych czynności jako medium terapeutyczne, które umożliwia ich klientom życie w niezależny i niezależny sposób, bez względu na to, jakie szkody, choroba lub niepełnosprawność mogą temu zapobiec. Kiedy ludzie nie są w stanie wykonać swoich zawodów z powodu wypadku, patologii, upośledzenia ..., gdy nie są zadowoleni ze sposobu, w jaki to robią, lub kiedy istnieją bariery środowiskowe, terapia zajęciowa pozwala im znaleźć różne sposoby aby móc żyć pełnią życia i być zadowolonym ze sposobu, w jaki wykonują swoje zajęcia.
DLACZEGO POTRZEBUJĘ TERAPII ZAWODOWEJ?
Kiedy doświadczysz wypadku lub stanu zdrowia, twoje zawody mogą być utrudnione i zakłócone. Na przykład zapalenie stawów może sprawić, że najłatwiejsze czynności, takie jak ubieranie się, będą trudne ze względu na ból, który powoduje. Wpływy poznawcze, takie jak choroba Alzheimera, mogą wpływać na pamięć i zdolności organizacyjne, co może utrudniać seniorom bezpieczne przebywanie w domu. Problemy ze zdrowiem psychicznym mogą uniemożliwić ludziom efektywną interakcję z innymi, a tym samym powodować wiele barier, gdy szukają pracy lub życia na własną rękę. OT umożliwia ludziom, aby byli w stanie zaangażować się i wykonać zawody, które są dla nich znaczące i ważne.
Krótko mówiąc, terapeuta zajęciowy zachowa interwencję skoncentrowaną na twoich potrzebach i wartościach oraz pozwoli ci spełnić twoje zawodowe cele, bez względu na stan zdrowia, niepełnosprawność czy czynniki ryzyka.
GDZIE DZIAŁAJĄ PRACOWNICY TERAPEUTYCZNI?
Terapeuci zajęciowi pracują w różnych ustawieniach, w tym:
- Dom i społeczeństwo: opieka domowa, prywatne praktyki, rady zdrowia, ośrodki zdrowia psychicznego, kliniki ...
- Instytucje: Szpitale, ośrodki rehabilitacji, instytucje zdrowia psychicznego, instytucje poprawcze, ośrodki rekreacyjne, szkoły, uniwersytety i uczelnie oraz centra badawcze.
- Przemysł i biznes: korporacje, firmy rehabilitacyjne, firmy ubezpieczeniowe i firmy architektoniczne.
- Rząd: wszystkie poziomy doradztwa rządowego w zakresie promocji zdrowia, zapobiegania / zarządzania niepełnosprawnością, dostępności, planowania zawodowego / zdrowia i rozwoju międzynarodowego programu rehabilitacji.
CO Z TERAPEUTACJĄ ZAWODOWĄ W LEBANKU?
Terapia zajęciowa jako zawód sięga pierwszej wojny światowej (Meyer, 1922). Jest to dyscyplina rehabilitacyjna oparta na dowodach, która ma na celu promowanie zdrowia jednostek i grup, a także ich udziału w społeczeństwie, poprzez wykorzystanie zawodów i działań jako "medium dla działania i wyniku" (Canadian Association of Occupational Therapists , 2012, s. 2). W Libanie instytucjonalna historia terapii zajęciowej jest stosunkowo nowa. Pierwsi praktykujący programy terapii zajęciowej ukończyli Uniwersytet Libański w 2001 r., A polityka (prawo 208) regulujące prawo do wykonywania zawodu obowiązuje od 2012 r. (Matta Abizeid, 2016 r.).
Obecna potrzeba usług terapii zajęciowej dla osób niepełnosprawnych z Libanu i ich rodzin jest bezsporna (Ghoussoub, El Hage, Moustapha, Moussa, Ibrahim
Program nauki
Program nauczania w IET to podwójny program: cel akademicki ukierunkowany na opanowanie umiejętności naukowych w zakresie nabywania i badań oraz profesjonalny cel zorientowany na kliniczne kompetencje w zakresie opieki i rehabilitacji. Nacisk kładziony jest na praktyczną naukę podejścia do rehabilitacji i adaptacji. Duża część koncentruje się na analizie interakcji między osobą, jego zajęciem a środowiskiem w celu osiągnięcia optymalnej autonomii.
Program terapii zajęciowej ma na celu rozwój umiejętności odpowiadających na zdrowie, niezależność i jakość życiowych potrzeb ludzi w kontekście pracy w środowisku interdyscyplinarnym.
Celem repozytorium szkolenia terapeutów zajęciowych jest profesjonalizacja ścieżki studenta, która stopniowo buduje elementy swoich kompetencji poprzez zdobywanie wiedzy i umiejętności, postaw i zachowań w otoczeniu terapii zajęciowej.
Uczeń staje się autonomicznym, odpowiedzialnym i refleksyjnym praktykiem, to znaczy profesjonalistą zdolnym analizować każdą sytuację związaną ze zdrowiem, podejmować decyzje w granicach swojej roli i prowadzić same interwencje oraz w międzywydziałowym zespole lub wzywać najbardziej kompetentna osoba. Rozwija zasoby w zakresie wiedzy teoretycznej i metodologicznej, umiejętności gestycznych i umiejętności interpersonalnych. Buduje swoje portfolio umiejętności i przygotowuje swój profesjonalny projekt. Uczy się rozpoznawać swoje emocje i wykorzystywać je z wymaganą zawodową odległością. Rozwija swoją zdolność krytyczną i kwestionującą. Rozwija etykę zawodową, pozwalającą mu podejmować świadome decyzje i działać z autonomią i odpowiedzialnością w zakresie swojej funkcji, z poszanowaniem zasad deontologii.
Wykonywany w ramach rozumowania klinicznego i krytycznej refleksji, przeszkolony profesjonalista jest kompetentny, potrafi szybko zintegrować nową wiedzę i potrafi dostosować się do różnych sytuacji.
WSTĘP
- Wczesne przyjęcie: w badaniu na plikach
- Zwykłe przyjęcie: na podstawie egzaminu wstępnego
Czas trwania studiów:
- Czas trwania studiów: 4 lata
- Liczba punktów: 240 kredytów
O szkole
pytania
Podobne kursy
Bachelor of Science in Allied Health: Pre-Physical/Occupational Therapy (terapia fizyczna/zawodowa)
- Lamoni, Stany Zjednoczone
Magister terapii zajęciowej (MScOT)
- London, Kanada
Occupational Therapist Assistant and Physiotherapist Assistant
- Barrie, Kanada