Medizinische Hochschule Brandenburg
Wstęp
Nowi lekarze i psycholodzy w kraju
Co musi zrobić lekarz lub przyszły psycholog kliniczny? Jakie choroby przychodzą do nas w wyniku zmian demograficznych? W jaki sposób zindywidualizowana medycyna high-tech pozostaje przystępna cenowo i humanitarna?
Medizinische Hochschule Brandenburg Theodora Fontane w Medizinische Hochschule Brandenburg ( MHB ) postrzega swój MHB założycielski, a także swój wyjątkowy punkt sprzedaży w specyficznej odpowiedzi na zmieniające się wymagania naszego społeczeństwa w zakresie systemu opieki zdrowotnej w ogóle, a także szkolenia, aby zostać lekarzem, psychoterapeutą, psychologiem klinicznym i innymi zawodami w dziedzinie ochrony zdrowia.
Poza krajem. Dla kraju.
Medizinische Hochschule Brandenburg Theodora Fontane w Medizinische Hochschule Brandenburg ( MHB ) jest uznanym państwowym uniwersytetem sponsorowanym przez gminę i organizację non-profit. Oznacza innowacyjne koncepcje nauczania, a także jedność badań, nauczania i opieki nad pacjentem. Dzięki naszym trzem klinikom uniwersyteckim, Ruppiner Kliniken, Städtisches Klinikum Brandenburg i Immanuel Klinikum Bernau, Heart Center Brandenburg i obecnie ponad 20 współpracującym klinikom i około 100 praktykom dydaktycznym w całym kraju, łączymy wiedzę naukową i praktyczną w celu studiowania nowego pokolenia lekarzy i psychologów. W Brandenburgii. I dalej.
Celem i założeniem Brandenburskiej Szkoły Medycznej jest stworzenie nowoczesnego i praktycznego, wszechstronnego i wszechstronnego szkolenia uwzględniającego wymagania późniejszego zawodu. Poprzez kształcenie profesjonalnie zorientowanych, kompetentnych i zaangażowanych społecznie lekarzy i psychologów pragniemy aktywnie przyczyniać się do rozwiązywania bieżących problemów i jak najlepszej opieki nad pacjentem w kraju. W Brandenburgii. I dalej.
Na tle naszego impulsu założycielskiego i na podstawie naszych celów chcemy być i stać się uniwersytetem, który ma zaufanie do siebie, odważnie wyznacza nowe kierunki w nauczaniu i badaniach, odważnie otwiera nowe horyzonty i jako pionier edukacyjny przyczynia się do rozwiązywania palących problemów społecznych. Chcemy być i stać się uniwersytetem, który daje przestrzeń dla talentów i rozwoju osobowości.
Uczelnia, która dąży do indywidualnego potencjału rozwojowego każdego człowieka, który promuje i stawia przed nim wyzwania. Uniwersytet, który wielokrotnie udowadnia swoją zdolność do uczenia się, wprowadzania innowacji i rozwijania relacji w przyszłych zadaniach. Uczelnia, na której można nie tylko studiować, ale także uczyć, prowadzić badania i pracować. I wreszcie: uniwersytet, który ze swoim non-profit-przedsiębiorczym charakterem i wyjątkową grupą akcjonariuszy składającą się z gmin, szpitali i diakonii, chce wnieść wkład w zaopatrzenie kraju, w przyszłość zdrowia i zmiany społeczne. W kraju. Dla kraju.
Medycyna i psychologia z sercem, ręką i mózgiem
W badaniach skupia się na medycynie starzenia się, która obejmuje wszystkie procesy, mechanizmy i zmiany, które występują w ramach procesu starzenia się, prowadząc do chorób lub ograniczeń ciała lub umysłu, które wymagają diagnostyki medycznej, leczenia lub zapobiegania.
Akademicki MHB siebie MHB opiera się z jednej strony na wynikach badań podstawowych, ale z drugiej strony jest również oparty na holistycznej, humanistycznie ukształtowanej, osobistej i zintegrowanej medycynie i psychologii z sercem, ręką i mózgiem, w której osoba ze swoim indywidualnym, fizycznym, społecznym i psychicznym Skupiono się na lokalizacji, a nie tylko na przypadku medycznym lub związanym z zaopatrzeniem.
Ruppiner Kliniken, Städtische Klinikum w Brandenburgii w Havel i Immanuel Klinikum Bernau Heart Center Brandenburg działają jako kliniki uniwersyteckie i zapewniają profesorom ścisły związek między badaniami, nauczaniem i opieką nad pacjentem. Inne współpracujące kliniki i praktyki pedagogiczne, a także wielu renomowanych partnerów współpracy z dziedziny zdrowia, polityki i nauki są aktywnie zaangażowane.
równość
Molestowanie seksualne, zastraszanie i dyskryminacja, a także wszelkiego rodzaju przemoc są częścią naszego codziennego życia.
Chcemy sprostać naszej odpowiedzialności jako urzędnik ds. Równych szans w MHB i dążyć do niedyskryminującego i pokojowego miejsca do nauki, nauczania i pracy.
Dotyczy to w szczególności procedur rekrutacyjnych dla kandydatów, procedur powoływania, a także prac kadrowych i komisyjnych w medycynie i psychologii.
Jako urzędnik ds. Równości szans staramy się wspólnie z poszkodowanymi szukać odpowiedzi, wypracowywać możliwe rozwiązania i w razie potrzeby rekomendować osoby do kontaktu. Kontakt będzie oczywiście traktowany jako poufny.
W Brandenburskiej Szkole Medycznej planuje się poszerzenie porad psychospołecznych na temat zastraszania, dyskryminacji, antysemityzmu, prawicowego ekstremizmu, przemocy i molestowania seksualnego.
Częścią naszej pracy jest także opracowanie koncepcji pracy i studiów przyjaznych rodzinie w MHB oraz usystematyzowanie katalogu środków wsparcia dla osób niepełnosprawnych.
Wspólnie z działem komunikacji chcemy wdrożyć koncepcję komunikacji uwzględniającą płeć do zewnętrznej i wewnętrznej prezentacji MHB .
W końcu chcielibyśmy wspierać kobiety w ramach ich kariery naukowej i opracować zorganizowany program wsparcia dla promocji młodych talentów.
Podział zadań
- Doradzamy Prezydium w sprawach przyjazności rodzinie, dyskryminacji i molestowania seksualnego.
- Jesteśmy aktywnie zaangażowani w równość szans (kobiety, mężczyźni, trzecia płeć) w MHB . W szczególności chcielibyśmy dążyć do uczciwości, aw dłuższej perspektywie do zrównoważonego stosunku płci we wszystkich obszarach uniwersytetu w zakresie rekrutacji i procesów kadrowych, a także w promowaniu młodych naukowców jako urzędników ds. Równych szans.
- Rozwój struktur przyjaznych rodzinie w MHB jest trzecim celem naszej pracy. Oprócz rozbudowy infrastruktury (szatnie pielęgniarskie i niemowlęce, pokoje rodzicielsko-dziecięce, dostępność) to także zmiana kulturowa na uczelni, za pomocą której należy łatwiej realizować naukę i pracę z dziećmi lub inne obowiązki rodzinne (np. Krewnych potrzebujących opieki) .
model
Medizinische Hochschule Brandenburg Theodora Fontane w Medizinische Hochschule Brandenburg ( MHB ) jest uznanym państwowym uniwersytetem sponsorowanym przez gminę i organizację non-profit. Dzięki naszym klinikom uniwersyteckim, innym klinikom i praktykom dydaktycznym, które współpracują w całym kraju, opowiadamy się za nowym rozumieniem kompleksowej edukacji w medycynie, psychologii i innych zawodach związanych ze zdrowiem.
Rozwijając, promując i promując wiedzę, umiejętności i postawy, konsekwentnie stawiamy czoła napięciom w świecie życia, aby osiągnąć zrównoważone podejście i metody w badaniach, nauczaniu i opiece, na przykład w Brandenburgii.
Osobowość ma znaczenie
W naszych programach studiów zorientowanych na praktykę i naukę ścisłą wspiera się studentów w rozwijaniu ich zdolności naukowego myślenia, rozwijaniu specjalnych kompetencji i umiejętności w kontaktach z ludźmi, których spotykają, a także w uczeniu się przez całe życie. Dzięki naszej koncepcji dwuperspektywicznego - zarówno empatycznego, jak i wyjaśniającego - podejścia, osiągamy integracyjną i skoncentrowaną na osobie / osobistą opiekę. Na naszej uczelni prowadzimy żywą, otwartą i rzetelną współpracę. Włączając studentów w projektowanie nauczania, tworzymy innowacyjną i stale ewoluującą gamę kursów. Studenci, a także wykładowcy i pracownicy uczą się od nas, jak w refleksyjny sposób radzić sobie z własną rolą w systemie ochrony zdrowia i społeczeństwie. Dalszy rozwój osobowości to istotny i atrakcyjny cel dla wszystkich członków naszej uczelni.
Budowanie partnerstw poprzez uznanie i zaufanie
Aby osiągnąć nasze cele, budujemy sieci i partnerstwa na poziomie regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Wraz z innymi uniwersytetami, instytucjami naukowymi i partnerami społeczeństwa obywatelskiego projektujemy badania i opracowujemy nowe koncepcje i projekty dla obopólnych korzyści.
Uprawiamy swobodny dyskurs i kwestionujemy nasze własne myśli i czyny. Tworzymy zaangażowane społeczności poprzez regularną, przejrzystą wymianę w ramach uczelni oraz z naszymi sponsorami i partnerami.
MHB jako laboratorium edukacyjne
Nauka i edukacja mogą odnieść sukces, jeśli pozwolimy wszystkim zaangażowanym na porażkę w poszukiwaniu najlepszego rozwiązania. Naszym ideałem jest osoba, która gra, która myśli odpowiedzialnie, działa z gracją i łączy się ze światem. W tym rozumieniu pozostajemy jacy jesteśmy - wiedząc, że ciągle się zmieniamy. Ufając indywidualności i profesjonalizmowi zaangażowanych osób, zostawiamy miejsce na talent, indywidualny charakter i upór. Jako uczelnia naukowa ciekawi nas kultura jutra.
Wielość jako program
Wzmacniamy plecy tych, którzy ocierają się o uprzedzenia, łamią wzory do naśladowania i równoważą różne interesy. Podejmując decyzje, znosimy sprzeczne wartości. Szukamy pytań, które zmieniają nasze myślenie, cele i metody, szanując jednocześnie nasze różne pochodzenie.
W centrum współpracy jest kultura o wysokiej zdolności integracyjnej w procesie ciągłej dyskusji - z mocą dobrych argumentów. Pokazujemy nasze barwy, traktujemy się poważnie i trzymamy się wyznaczonych celów.
Wyczuwamy nawzajem osobowość i pasją kompensujemy nasze słabości. Znamy struktury i kochamy skomplikowane życie - także poza pracą.
Nasza odpowiedzialność
Jako uniwersytet opowiadamy się za wolnością badań, nauczania i osobowości.
Dzięki interakcji dyscyplin, takich jak medycyna i psychologia, nasi studenci i wykładowcy uczą się przekraczać granice przedmiotów i nadawać swoim zawodom nowe cechy.
Doskonalimy opiekę zdrowotną w naszym kraju poprzez naukę, sztukę i filozofię, a także poprzez wdrażanie wyników naszych badań.
Jako uniwersytet stworzony przez obywateli dla obywateli, jesteśmy zobowiązani do oferowania społecznie istotnych modeli i koncepcji zrównoważonego systemu opieki zdrowotnej.
Z ciekawością, otwartością i odwagą inspirujemy się społecznymi i społecznymi wyzwaniami naszego kraju.