Doktor Fizjoterapii
Massachusetts College of Pharmacy and Health Sciences
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Worcester, Stany Zjednoczone
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
3 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
USD 53 100 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
Wstęp
Jako fizjoterapeuta masz moc poprawiania zdrowia i dobrego samopoczucia ludzi przez całe życie. Ten program opiera się na twoim licencjacie, aby pomóc ci rozwinąć zaawansowaną wiedzę i umiejętności wymagane we współczesnej praktyce fizykoterapii.
W tym pełnoetatowym, trzyletnim programie doktoranckim przejdziesz trudny kurs, który ma przygotować Cię do diagnozowania i leczenia szerokiej gamy pacjentów, oceny ich wyników i dostarczania dowodów skuteczności. Będziesz miał okazję pracować z prawdziwymi pacjentami w naszym centrum równowagi, ruchu i odnowy biologicznej na terenie kampusu oraz zdobyć doświadczenie w świecie rzeczywistym dzięki szerokiej gamie doświadczeń klinicznych zarówno na terenie kampusu, jak i poza nim.
Po ukończeniu studiów będziesz mógł przystąpić do egzaminu na licencję PT i rozpocząć satysfakcjonującą karierę w różnych rolach w praktyce, edukacji pacjentów, badaniach, polityce i rzecznictwie jako fizjoterapeuta.
Galeria
Rekrutacja
Stypendia i Finansowanie
Ten program oferuje stypendia merytoryczne do maksymalnej kwoty 7000 USD rocznie.
Program
Rok 1-jesień
- PT jako zawód
- Podstawy Zarządzania PT I
- Medycyna Kliniczna i Patologia I
- Kliniczna anatomia człowieka
- PT w środowisku ostrej opieki (z laboratorium)
- Zintegrowana Edukacja Kliniczna I
Rok 1-wiosna
- Podstawy Zarządzania PT II
- Medycyna Kliniczna i Patologia II
- Dowody na praktykę PT I
- Kinezjologia kliniczna
- Standaryzowany pomiar w praktyce PT
- Zintegrowana Edukacja Kliniczna II
- Neuronauka
Rok 1-lato
- Dowody dla praktyki PT II
- Sterowanie silnikiem o żywotności
- Ludzki chód
- Choroba sercowo-płucna
- Zagadnienia zawodowe w praktyce PT I
- Ćwiczenia terapeutyczne
Rok II-Jesień
- Farmakologia
- Obrazowanie kliniczne
- Mięśniowo-szkieletowe zarządzanie pacjentem I
- Nerwowo-mięśniowe postępowanie z pacjentem I
- Dowody na III praktykę PT
- Orteza i Protetyka
- Zintegrowana Edukacja Kliniczna III
Rok II-Wiosna
- Narząd układu mięśniowo-szkieletowego II
- Nerwowo-mięśniowe postępowanie z pacjentem II
- Dowody na IV praktykę PT
- PT Postępowanie z pacjentem geriatrycznym
- Zarządzanie PT dla pacjenta pediatrycznego
- Zagadnienia zawodowe w praktyce PT II
- Zintegrowana edukacja kliniczna IV
Rok II-lato
- Narząd mięśniowo-szkieletowy III
- Zagadnienia zawodowe w praktyce PT III
- Specjalne tematy w Ther EX
- Zintegrowana edukacja kliniczna V
- Zdrowie w pracy
Rok III-Jesień
- Doświadczenie w edukacji klinicznej I
- Doświadczenie w zakresie edukacji klinicznej II
Rok III-Wiosna
- Doświadczenie w edukacji klinicznej III
- Obieralny(e) DPT
- Dowody na praktykę PT V
- Zagadnienia zawodowe w praktyce PT IV
Edukacja kliniczna
Zintegrowane doświadczenia kliniczne
Zdobędziesz praktyczne doświadczenie dzięki różnorodnym zintegrowanym doświadczeniom klinicznym w pierwszych dwóch latach programu. Zintegrowane doświadczenia kliniczne opierają się na informacjach, których uczysz się w klasie. Na przykład, podczas kursów skoncentrowanych na ostrej opiece, studenci są przydzielani do intensywnej opieki, aby poznać kliniki specjalistyczne, postępowanie pooperacyjne i intensywną opiekę.
Centrum równowagi, ruchu i odnowy biologicznej
W kampusowym centrum równowagi, ruchu i odnowy biologicznej pro-bono zdobędziesz doświadczenie w pracy z prawdziwymi pacjentami. Będziesz współpracować z naszymi ekspertami i innymi studentami, aby poprawić siłę, elastyczność, wytrzymałość, równowagę i ogólne samopoczucie pacjentów poprzez zajęcia grupowe, które koncentrują się na indywidualnych potrzebach pacjentów.
Rotacje kliniczne
W ostatnim roku programu weźmiesz udział w trzech pełnoetatowych doświadczeniach edukacji klinicznej poza kampusem. Każde doświadczenie trwa 10 tygodni — jedno w ambulatoryjnym środowisku ortopedycznym, jedno w złożonym środowisku medycznym, takim jak ostra rehabilitacja szpitalna, ostra rehabilitacja, podostra rehabilitacja lub opieka domowa, a także fakultatywna w obszarze, w którym masz silną pasję.
Wynik programu
Podstawowe funkcje i standardy techniczne
Informacje na temat uniwersyteckich usług wsparcia dla osób niepełnosprawnych znajdują się w Katalogu uniwersyteckim MCPHS. Jeżeli student uważa, że może potrzebować specjalnych udogodnień w celu spełnienia któregokolwiek z podstawowych wymagań programu nauczania, jego obowiązkiem jest skontaktowanie się z zastępcą dziekana ds. usług wsparcia akademickiego zgodnie z Katalogiem uniwersyteckim MCPHS.
Podstawowe funkcje
Praktyka fizjoterapii obejmuje badanie, diagnozowanie i leczenie osób z niepełnosprawnością fizyczną, dysfunkcjami ruchowymi i bólem. Fizjoterapeuci muszą być przygotowani do terminowego przeprowadzenia odpowiedniego badania pacjenta, oceny wyników tego badania i syntezy tych danych w celu ustalenia trafnej diagnozy, rokowania i planu opieki, wdrożenia interwencji i wykorzystania procesu ponownego badania w celu oceny wyników leczenia pacjentów. Fizjoterapeuci muszą także posiadać umiejętności niezbędne do określenia, kiedy wskazane jest skierowanie pacjenta/klienta do innego pracownika służby zdrowia. Fizjoterapeuci muszą przedstawić dowody na skuteczność zapewnianej przez nich opieki, często w drodze badań klinicznych.
Studenci DPT muszą być w stanie wykonać następujące czynności:
- Udział we wszystkich wymaganych aspektach zajęć dydaktycznych i laboratoryjnych.
- Udział we wszystkich wymaganych aspektach działań związanych z doświadczeniem klinicznym.
- Skuteczna komunikacja z innymi studentami, instruktorami, personelem pomocniczym, pacjentami, członkami rodziny, płatnikami i innymi pracownikami służby zdrowia.
- Utrzymanie bezpiecznego środowiska dla innych osób i dla siebie, w tym stosowanie uniwersalnych środków ostrożności.
- Zapewnienie opieki pacjentowi w nagłych przypadkach, w tym między innymi resuscytacji krążeniowo-oddechowej (CPR).
- Kompletacja elementów postępowania z pacjentem/klientem, w tym badanie, ocena danych, formułowanie diagnozy i rokowania fizjoterapeutycznego, interwencja, ocena wyników i prowadzenie dokumentacji.
- Zakończenie określonych interwencji i terapii pacjenta/klienta, w tym edukacja pacjenta i rodziny, zastosowanie modalności, ćwiczenia terapeutyczne i trening funkcjonalny.
Agencje kliniczne mogą mieć dodatkowe lub specyficzne dla agencji standardy techniczne, które mają pierwszeństwo przed standardami technicznymi Uniwersytetu MCPHS.
Komisja ds. Akredytacji Edukacji Fizjoterapii (CAPTE) akredytuje programy profesjonalnej fizjoterapii i wymaga, aby absolwenci tych programów byli w stanie świadczyć usługi kliniczne na poziomie podstawowym. Od absolwentów programów na poziomie podstawowym wymaga się posiadania szerokiej bazy wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania zawodu fizjoterapeuty. Fizjoterapeuci wymagają zdolności intelektualnych – komunikacyjnych, behawioralnych – społecznych, obserwacyjnych i motorycznych, aby spełnić standardy praktyki.
Niektóre niepełnosprawności mogą utrudniać studentowi ukończenie programu studiów i nabycie podstawowych funkcji niezbędnych do wykonywania zawodu fizjoterapeuty. Aby zrekompensować pewne ograniczenia, można zastosować rozsądne usprawnienia. Jednakże te, które ingerują w opiekę nad pacjentem, bezpieczeństwo lub wymagają korzystania z pośrednika, mogą być niezgodne z niezależną praktyką zawodową.
Standardy techniczne
Intelektualny – Zdolności komunikacyjne
Umiejętności intelektualne obejmują zdolność zapamiętywania i rozumienia dużej ilości informacji dydaktycznych oraz stosowania tych informacji do badania, oceny i rozwiązywania rutynowych i złożonych problemów fizjoterapeutycznych. Umiejętności skutecznej komunikacji umożliwiają fizjoterapeucie wydobycie odpowiednich informacji od pacjentów oraz skuteczne wyjaśnienie procedur badania i leczenia.
Niektóre umiejętności, które dana osoba musi wykazać, obejmują między innymi zdolność do:
- Komunikuj się jasno i terminowo z pacjentami, lekarzami, innymi pracownikami służby zdrowia, społecznościami lub grupami zawodowymi oraz współpracownikami.
- Raportuj jasno, czytelnie i terminowo, korzystając z notatek o postępie w kartach pacjentów, raportach dla lekarzy, formularzach ubezpieczeniowych i formularzach zamówień.
- Reaguj na takie zdarzenia, jak telefon pacjenta zza kurtyny, sygnały ostrzegawcze od innych osób i alarmy maszyny.
- Uczestniczyć w spotkaniach grupowych, aby dostarczać i otrzymywać informacje oraz odpowiadać na pytania z różnych źródeł.
Atrybuty behawioralne i społeczne
Studenci muszą wykazać się umiejętnością wykonywania zawodu w sposób profesjonalny i etyczny oraz posiadać stabilność emocjonalną, aby ćwiczyć w stresującym środowisku pracy. Współczucie, uczciwość, troska o innych, umiejętności interpersonalne, kompetencje kulturowe i motywacja to cechy osobiste związane z praktyką fizjoterapii.
Niektóre umiejętności, które dana osoba musi wykazać, obejmują między innymi zdolność do:
- Rozpoznawać i odpowiednio reagować na osoby w każdym wieku, płci, rasie, pochodzeniu społeczno-ekonomicznym, religijnym i kulturowym.
- Radzisz sobie ze stresem związanym z dużym obciążeniem pracą, wymagającymi pacjentami i zagrażającymi życiu sytuacjami klinicznymi.
- Rozpoznawać i odpowiednio reagować na potencjalnie niebezpieczne sytuacje.
Umiejętności obserwacyjne
Obserwacja jest jednym z kluczowych narzędzi, którymi dysponuje fizjoterapeuta. Gromadzenie danych na temat stanu pacjenta/klienta i odpowiednie manipulowanie maszynami mają kluczowe znaczenie dla bycia skutecznym fizjoterapeutą. Niektóre umiejętności, które dana osoba musi wykazać, obejmują między innymi zdolność do:
- Obserwuj i interpretuj ruchy pacjenta, stan skóry, zagrożenia bezpieczeństwa i zmiany w wyglądzie.
- Czytać i interpretować tarcze sprzętu, wykresy oceny, karty pacjenta, literaturę fachową i notatki pacjentów, lekarzy i innych pracowników służby zdrowia.
Zdolności motoryczne
Praktyka fizjoterapii wymaga od lekarza umiejętności wykonywania podstawowych procedur oceniających i terapeutycznych, które wymagają określonych umiejętności fizycznych i wytrzymałości (np. palpacja, transfery, trening chodu). Terapeuta musi umieć wykorzystywać wzrok i wrażenia somatyczne w ocenie i leczeniu pacjentów. Niektóre umiejętności, które dana osoba musi wykazać, obejmują między innymi zdolność do:
- Podnosić, przenosić i pchać pacjentów (150 funtów) na łóżku lub na wózkach inwalidzkich, ciężki sprzęt, części ciała oraz pacjentów przenoszących z łóżka na krzesło lub matę lub być w stanie instruować innych w zakresie czynności, w tym prawidłowej mechaniki ciała.
- Chodź i balansuj na tyle dobrze, aby pomóc pacjentom chodzić i przemieszczać się ze sprzętem lub bez, a także zapobiegać obrażeniom pacjenta i sobie.
- Dotykaj struktur anatomicznych i dotykaj uszkodzonych części ciała, nie powodując obrażeń pacjenta.
- Wykazać się wystarczającą zręcznością manualną, aby manipulować bardzo małym sprzętem, zapewniać wsparcie i opór w razie potrzeby poprzez złożone ruchy ćwiczeń, wykonywać RKO, manipulować pokrętłami i leczyć ostro chorych pacjentów bez zakłócania wrażliwych instrumentów i linii monitorujących.
- Zapewnij bezpieczeństwo i dobre samopoczucie pacjenta we wszystkich czynnościach terapeutycznych i transportowych.
English Language Requirements
Potwierdź swoją znajomość języka angielskiego testem języka angielskiego Duolingo! DET to wygodny, szybki i niedrogi test online z języka angielskiego akceptowany przez ponad 4000 uniwersytetów (takich jak ten) na całym świecie.