Keystone logo
Linköping University Magister biologii eksperymentalnej i medycznej
Linköping University

Magister biologii eksperymentalnej i medycznej

Linköping, Szwecja

4 Semesters

Język angielski

Pełny etat

Request application deadline

Aug 2024

SEK 361 100 / per year *

W kampusie

* tylko dla studentów spoza UE, EOG i Szwajcarii

Wstęp

Program Master of Experimental and Medical Biosciences przygotowuje studentów do kariery naukowej w szerokim zakresie nauk przyrodniczych, ze szczególnym naciskiem na zrozumienie mechanizmów komórkowych i molekularnych związanych ze zdrowiem i chorobami.

Program został zaprojektowany w celu zapewnienia studentom wiedzy z pierwszej linii na temat biomedycyny i pokrewnych przedmiotów. Łączy wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi, co najlepiej widać w poszczególnych projektach eksperymentalnych.

Studia magisterskie z nauk biologicznych w LiU uzyskały najwyższą ocenę w ocenie szwedzkiego Urzędu ds. Szkolnictwa Wyższego dotyczącej szwedzkich programów biomedycznych, przy czym pięć z ocenianych efektów uczenia się zostało ocenionych jako bardzo wysoka jakość, a szósty jako wysoka jakość – – najlepszy wynik ze wszystkich międzynarodowe programy magisterskie z biomedycyny w Szwecji.

Opis programu

Program Master of Experimental and Medical Biosciences przygotowuje studentów do kariery naukowej w szerokim zakresie nauk przyrodniczych, ze szczególnym naciskiem na zrozumienie mechanizmów komórkowych i molekularnych związanych ze zdrowiem i chorobami.

Program został zaprojektowany w celu zapewnienia studentom wiedzy z pierwszej linii na temat biomedycyny i pokrewnych przedmiotów. Łączy wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi, co najlepiej widać w poszczególnych projektach eksperymentalnych.

Kursy prowadzone są w kilku formatach, w tym w formie regularnych wykładów, grup ćwiczeń wykorzystujących uczenie się oparte na problemach (PBL), prac laboratoryjnych i dyskusji seminaryjnych. Zajęcia laboratoryjne wykorzystują potężne systemy modelowe do zilustrowania nowoczesnych koncepcji biologii medycznej, podczas gdy PBL promuje uczenie się przez całe życie. Po dwóch początkowych, obowiązkowych kursach, przedmioty do wyboru oferują indywidualne plany studiów i elastyczność w tworzeniu profilu, który zwiększa szanse na zatrudnienie wszystkich studentów nauk przyrodniczych. Uwzględnione są różne obszary, takie jak biologia układu krążenia, komórki macierzyste i stosowana medycyna regeneracyjna, genetyka medyczna i neurobiologia. Szczególny nacisk kładzie się na rozumowanie naukowe, postawy etyczne i współpracę multidyscyplinarną, aby przygotować studentów do niezależnej i zawodowej przyszłości w biomedycynie.

Poszczególne projekty, w których studenci wykorzystują swoją wiedzę teoretyczną i metodologiczną, są kluczowymi częściami programu. W pierwszym roku projekt w dziedzinie eksperymentalnych i medycznych nauk biologicznych umożliwi studentom pracę nad określonym zadaniem przez dziesięć lub dwadzieścia tygodni. W drugim roku realizowany jest projekt dyplomowy (praca magisterska). Oba projekty są wybierane we współpracy z przełożonym, a celem studenta jest zdefiniowanie celu badawczego, przeprowadzenie pracy eksperymentalnej i przygotowanie pisemnego raportu, który umieszcza pracę w kontekście aktualnej wiedzy w tej dziedzinie. Projekt dyplomowy jest prowadzony w laboratorium badawczym na Linköping University lub na innej szwedzkiej lub międzynarodowej uczelni, w przemyśle lub w sektorze publicznym.

Program podwójnego stopnia

Dodatkową cechą programu jest możliwość studiowania na drugim roku w Wiedniu w Austrii ograniczonej liczbie studentów. Oprócz doświadczenia zdobywany jest dodatkowy stopień magistra inżyniera. Studia na Uniwersytecie Nauk Stosowanych Technikum Wien w ramach programu Inżynierii Tkankowej i Medycyny Regeneracyjnej mają silny związek z przemysłem.

Konspekt

Wprowadzenie

Linköping University Master's Programme in Experimental and Medical Biosciences obejmuje cztery semestry studiów stacjonarnych, w sumie 120 punktów. Biologia medyczna jest głównym kierunkiem studiów w programie. Metodologia naukowa, biostatystyka i filozofia nauki są częścią głównego kierunku studiów. Program jest zorganizowany w formie kursów, a prace eksperymentalne i praktyczne są łączone z wiedzą teoretyczną, aby umożliwić integrację różnych przedmiotów, a także postęp w ramach programu.

Cel

W ustawie o szkolnictwie wyższym, rozdział 1, sekcja 9 (SFS 1992: 1434), określono następujące ogólne efekty uczenia się dla kursów drugiego stopnia i programów studiów:

Studia i programy studiów drugiego stopnia opierają się zasadniczo na wiedzy zdobytej przez studentów w trakcie studiów pierwszego stopnia i programów studiów lub ich równorzędnych.

Kursy drugiego stopnia i programy studiów obejmują nabycie specjalistycznej wiedzy, kompetencji i umiejętności w związku z kursami pierwszego stopnia i programami studiów, a oprócz wymagań dotyczących kursów pierwszego stopnia i programów studiów:

  • Ponadto rozwijaj zdolność uczniów do integrowania i samodzielnego wykorzystywania swojej wiedzy.
  • Rozwijaj umiejętność radzenia sobie ze złożonymi zjawiskami, problemami i sytuacjami.
  • Rozwijaj potencjał uczniów w zakresie działań zawodowych wymagających znacznej autonomii lub prac badawczo-rozwojowych. (Rozporządzenie 2006: 173).

Krajowe efekty uczenia się dla stopnia magistra (120 punktów)

Zgodnie z rozporządzeniem o szkolnictwie wyższym (rozporządzenie 2006: 1053), rozporządzeniem w sprawie kwalifikacji ustanowiono następujące ogólne kwalifikacje:

Wiedza i zrozumienie

W przypadku stopnia magistra (120 punktów) student:

  • Wykazać się wiedzą i zrozumieniem na głównym kierunku studiów, w tym zarówno szeroką wiedzę w tej dziedzinie, jak i znaczny stopień wiedzy specjalistycznej w niektórych obszarach, a także wgląd w bieżące prace badawczo-rozwojowe.
  • Wykazać się specjalistyczną wiedzą metodologiczną na głównym kierunku studiów.

Kompetencje i umiejętności

W przypadku stopnia magistra (120 punktów) student:

  • Wykazać umiejętność krytycznego i systematycznego integrowania wiedzy oraz analizowania, oceniania i radzenia sobie ze złożonymi zjawiskami, problemami i sytuacjami, nawet przy ograniczonych informacjach.
  • Wykazać się umiejętnością krytycznego, samodzielnego i twórczego rozpoznawania i formułowania zagadnień oraz planowania i, przy użyciu odpowiednich metod, podejmowania zaawansowanych zadań w określonych ramach czasowych, a tym samym przyczynia się do kształtowania wiedzy i oceny tej pracy.
  • Wykazać się umiejętnością mówienia i pisania, zarówno w kraju, jak i za granicą, w zakresie jasnego raportowania i omawiania swoich wniosków oraz wiedzy i argumentów, na których opierają się w dialogu z różnymi odbiorcami.
  • Wykazać umiejętności wymagane do udziału w pracach badawczo-rozwojowych lub samodzielnego zatrudnienia na innych kwalifikowanych stanowiskach.

Osąd i podejście

W przypadku stopnia magistra (120 punktów) student:

  • Wykazać się umiejętnością dokonywania ocen na głównym kierunku studiów w oparciu o odpowiednie kwestie dyscyplinarne, społeczne i etyczne, a także wykazać się świadomością etycznych aspektów prac badawczo-rozwojowych.
  • Zademonstruj wgląd w możliwości i ograniczenia badań, ich rolę w społeczeństwie oraz odpowiedzialność jednostki za sposób ich wykorzystania.
  • Wykazać umiejętność rozpoznania osobistej potrzeby dalszej wiedzy i wziąć odpowiedzialność za jego ciągłe uczenie się.

Niezależny projekt (projekt dyplomowy)

Warunkiem przyznania stopnia magistra (120 punktów) jest ukończenie przez studenta niezależnego projektu (projektu dyplomowego) na co najmniej 30 punktów na głównym kierunku studiów. Projekt dyplomowy może obejmować mniej niż 30 punktów, jednak nie mniej niż 15 punktów, jeśli student ukończył już niezależny projekt w drugim cyklu na co najmniej 15 punktów na głównym kierunku studiów lub równoważny z programu studiów poza Szwecja.

Badania

Badania na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu

Nasze badania obejmują całą dziedzinę medycyny, od podstawowych badań eksperymentalnych po badania zorientowane na pacjenta, nauki o zdrowiu i zdrowie publiczne. Koncentrujemy się na współpracy ponad granicami zawodów i wydziałów, co jest kombinacją, która okazała się skuteczna.

Rekrutacja

Program

Stypendia i Finansowanie

Opłata za program

Możliwości związane z karierą

Referencje studentów

O szkole

pytania