Magister biologii eksperymentalnej i medycznej
Linköping University
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Linköping, Szwecja
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
4 semesters
Tempo
Pełny etat
Czesne
SEK 361 100 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Aug 2024
* tylko dla studentów spoza UE, EOG i Szwajcarii
Wstęp
Program Master of Experimental and Medical Biosciences przygotowuje studentów do kariery naukowej w szerokim zakresie nauk przyrodniczych, ze szczególnym naciskiem na zrozumienie mechanizmów komórkowych i molekularnych związanych ze zdrowiem i chorobami.
Program został zaprojektowany w celu zapewnienia studentom wiedzy z pierwszej linii na temat biomedycyny i pokrewnych przedmiotów. Łączy wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi, co najlepiej widać w poszczególnych projektach eksperymentalnych.
Studia magisterskie z nauk biologicznych w LiU uzyskały najwyższą ocenę w ocenie szwedzkiego Urzędu ds. Szkolnictwa Wyższego dotyczącej szwedzkich programów biomedycznych, przy czym pięć z ocenianych efektów uczenia się zostało ocenionych jako bardzo wysoka jakość, a szósty jako wysoka jakość – – najlepszy wynik ze wszystkich międzynarodowe programy magisterskie z biomedycyny w Szwecji.
Opis programu
Program Master of Experimental and Medical Biosciences przygotowuje studentów do kariery naukowej w szerokim zakresie nauk przyrodniczych, ze szczególnym naciskiem na zrozumienie mechanizmów komórkowych i molekularnych związanych ze zdrowiem i chorobami.
Program został zaprojektowany w celu zapewnienia studentom wiedzy z pierwszej linii na temat biomedycyny i pokrewnych przedmiotów. Łączy wiedzę teoretyczną z umiejętnościami praktycznymi, co najlepiej widać w poszczególnych projektach eksperymentalnych.
Kursy prowadzone są w kilku formatach, w tym w formie regularnych wykładów, grup ćwiczeń wykorzystujących uczenie się oparte na problemach (PBL), prac laboratoryjnych i dyskusji seminaryjnych. Zajęcia laboratoryjne wykorzystują potężne systemy modelowe do zilustrowania nowoczesnych koncepcji biologii medycznej, podczas gdy PBL promuje uczenie się przez całe życie. Po dwóch początkowych, obowiązkowych kursach, przedmioty do wyboru oferują indywidualne plany studiów i elastyczność w tworzeniu profilu, który zwiększa szanse na zatrudnienie wszystkich studentów nauk przyrodniczych. Uwzględnione są różne obszary, takie jak biologia układu krążenia, komórki macierzyste i stosowana medycyna regeneracyjna, genetyka medyczna i neurobiologia. Szczególny nacisk kładzie się na rozumowanie naukowe, postawy etyczne i współpracę multidyscyplinarną, aby przygotować studentów do niezależnej i zawodowej przyszłości w biomedycynie.
Poszczególne projekty, w których studenci wykorzystują swoją wiedzę teoretyczną i metodologiczną, są kluczowymi częściami programu. W pierwszym roku projekt w dziedzinie eksperymentalnych i medycznych nauk biologicznych umożliwi studentom pracę nad określonym zadaniem przez dziesięć lub dwadzieścia tygodni. W drugim roku realizowany jest projekt dyplomowy (praca magisterska). Oba projekty są wybierane we współpracy z przełożonym, a celem studenta jest zdefiniowanie celu badawczego, przeprowadzenie pracy eksperymentalnej i przygotowanie pisemnego raportu, który umieszcza pracę w kontekście aktualnej wiedzy w tej dziedzinie. Projekt dyplomowy jest prowadzony w laboratorium badawczym na Linköping University lub na innej szwedzkiej lub międzynarodowej uczelni, w przemyśle lub w sektorze publicznym.
Program podwójnego stopnia
Dodatkową cechą programu jest możliwość studiowania na drugim roku w Wiedniu w Austrii ograniczonej liczbie studentów. Oprócz doświadczenia zdobywany jest dodatkowy stopień magistra inżyniera. Studia na Uniwersytecie Nauk Stosowanych Technikum Wien w ramach programu Inżynierii Tkankowej i Medycyny Regeneracyjnej mają silny związek z przemysłem.
Konspekt
Wprowadzenie
Linköping University Master's Programme in Experimental and Medical Biosciences obejmuje cztery semestry studiów stacjonarnych, w sumie 120 punktów. Biologia medyczna jest głównym kierunkiem studiów w programie. Metodologia naukowa, biostatystyka i filozofia nauki są częścią głównego kierunku studiów. Program jest zorganizowany w formie kursów, a prace eksperymentalne i praktyczne są łączone z wiedzą teoretyczną, aby umożliwić integrację różnych przedmiotów, a także postęp w ramach programu.
Cel
W ustawie o szkolnictwie wyższym, rozdział 1, sekcja 9 (SFS 1992: 1434), określono następujące ogólne efekty uczenia się dla kursów drugiego stopnia i programów studiów:
Studia i programy studiów drugiego stopnia opierają się zasadniczo na wiedzy zdobytej przez studentów w trakcie studiów pierwszego stopnia i programów studiów lub ich równorzędnych.
Kursy drugiego stopnia i programy studiów obejmują nabycie specjalistycznej wiedzy, kompetencji i umiejętności w związku z kursami pierwszego stopnia i programami studiów, a oprócz wymagań dotyczących kursów pierwszego stopnia i programów studiów:
- Ponadto rozwijaj zdolność uczniów do integrowania i samodzielnego wykorzystywania swojej wiedzy.
- Rozwijaj umiejętność radzenia sobie ze złożonymi zjawiskami, problemami i sytuacjami.
- Rozwijaj potencjał uczniów w zakresie działań zawodowych wymagających znacznej autonomii lub prac badawczo-rozwojowych. (Rozporządzenie 2006: 173).
Krajowe efekty uczenia się dla stopnia magistra (120 punktów)
Zgodnie z rozporządzeniem o szkolnictwie wyższym (rozporządzenie 2006: 1053), rozporządzeniem w sprawie kwalifikacji ustanowiono następujące ogólne kwalifikacje:
Wiedza i zrozumienie
W przypadku stopnia magistra (120 punktów) student:
- Wykazać się wiedzą i zrozumieniem na głównym kierunku studiów, w tym zarówno szeroką wiedzę w tej dziedzinie, jak i znaczny stopień wiedzy specjalistycznej w niektórych obszarach, a także wgląd w bieżące prace badawczo-rozwojowe.
- Wykazać się specjalistyczną wiedzą metodologiczną na głównym kierunku studiów.
Kompetencje i umiejętności
W przypadku stopnia magistra (120 punktów) student:
- Wykazać umiejętność krytycznego i systematycznego integrowania wiedzy oraz analizowania, oceniania i radzenia sobie ze złożonymi zjawiskami, problemami i sytuacjami, nawet przy ograniczonych informacjach.
- Wykazać się umiejętnością krytycznego, samodzielnego i twórczego rozpoznawania i formułowania zagadnień oraz planowania i, przy użyciu odpowiednich metod, podejmowania zaawansowanych zadań w określonych ramach czasowych, a tym samym przyczynia się do kształtowania wiedzy i oceny tej pracy.
- Wykazać się umiejętnością mówienia i pisania, zarówno w kraju, jak i za granicą, w zakresie jasnego raportowania i omawiania swoich wniosków oraz wiedzy i argumentów, na których opierają się w dialogu z różnymi odbiorcami.
- Wykazać umiejętności wymagane do udziału w pracach badawczo-rozwojowych lub samodzielnego zatrudnienia na innych kwalifikowanych stanowiskach.
Osąd i podejście
W przypadku stopnia magistra (120 punktów) student:
- Wykazać się umiejętnością dokonywania ocen na głównym kierunku studiów w oparciu o odpowiednie kwestie dyscyplinarne, społeczne i etyczne, a także wykazać się świadomością etycznych aspektów prac badawczo-rozwojowych.
- Zademonstruj wgląd w możliwości i ograniczenia badań, ich rolę w społeczeństwie oraz odpowiedzialność jednostki za sposób ich wykorzystania.
- Wykazać umiejętność rozpoznania osobistej potrzeby dalszej wiedzy i wziąć odpowiedzialność za jego ciągłe uczenie się.
Niezależny projekt (projekt dyplomowy)
Warunkiem przyznania stopnia magistra (120 punktów) jest ukończenie przez studenta niezależnego projektu (projektu dyplomowego) na co najmniej 30 punktów na głównym kierunku studiów. Projekt dyplomowy może obejmować mniej niż 30 punktów, jednak nie mniej niż 15 punktów, jeśli student ukończył już niezależny projekt w drugim cyklu na co najmniej 15 punktów na głównym kierunku studiów lub równoważny z programu studiów poza Szwecja.
Badania
Badania na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu
Nasze badania obejmują całą dziedzinę medycyny, od podstawowych badań eksperymentalnych po badania zorientowane na pacjenta, nauki o zdrowiu i zdrowie publiczne. Koncentrujemy się na współpracy ponad granicami zawodów i wydziałów, co jest kombinacją, która okazała się skuteczna.
Rekrutacja
Galeria
Program
Semestr 1 (jesień 2024)
- 8MEA02 --- Techniki analityczne w eksperymentalnych naukach biologicznych --- 7.5
- 8MEA06 --- Techniki laboratoryjne w eksperymentalnych naukach biologicznych --- 7.5
- 8MEA15 --- Projekt w zakresie nauk biologicznych eksperymentalnych i medycznych --- 15
- 8MEA20 --- Projekt w zakresie nauk biologicznych eksperymentalnych i medycznych --- 30
- 8MEA01 --- Zaawansowana immunologia --- 7.5
- 8MEA05 --- Nauki o zwierzętach laboratoryjnych --- 7.5
- 8MEA12 --- Biologia nowotworu --- 7.5
- 8MEA14 --- Genetyka cech złożonych --- 7.5
Semestr 2 (wiosna 2025)
Kursy wstępne
- 8MEA03 --- Biologia układu krążenia --- 7.5
- 8MEA04 --- Biologia infekcji - Perspektywy kliniczne --- 7.5
- 8MEA08 --- Farmakologia molekularna i medyczna --- 7.5
- 8MEA10 --- Neurobiologia --- 7.5
- 8MEA15 --- Projekt w zakresie nauk biologicznych eksperymentalnych i medycznych --- 15
- 8MEA20 --- Projekt w zakresie nauk biologicznych eksperymentalnych i medycznych --- 30
Semestr 3 (jesień 2025)
Kursy wstępne
- 8MEA01 --- Zaawansowana immunologia --- 7.5
- 8MEA05 --- Nauki o zwierzętach laboratoryjnych --- 7.5
- 8MEA11 --- Komórki macierzyste i stosowana medycyna regeneracyjna --- 7.5
- 8MEA12 --- Biologia nowotworu --- 7.5
- 8MEA13 --- Wirusologia molekularna --- 7.5
- 8MEA14 --- Genetyka cech złożonych --- 7.5
- 8MEA30 --- Projekt dyplomowy --- 30
Semestr 4 (wiosna 2026)
Kursy wstępne
- 8MEA03 --- Biologia układu krążenia --- 7.5
- 8MEA04 --- Biologia infekcji - Perspektywy kliniczne --- 7.5
- 8MEA08 --- Farmakologia molekularna i medyczna --- 7.5
- 8MEA10 --- Neurobiologia --- 7.5
- 8MEA30 --- Projekt dyplomowy --- 30
Stypendia i Finansowanie
Stypendia
Linköping University (LiU) oferuje ograniczoną liczbę stypendiów dla wybitnych studentów międzynarodowych. W przypadku niektórych programów i narodowości możliwe jest również ubieganie się o stypendium za pośrednictwem Instytutu Szwedzkiego. Istnieją również inne możliwości finansowania studiów w Szwecji.
Międzynarodowe stypendium LiU
Stypendium LiU International ma na celu wspieranie międzynarodowych studentów studiów magisterskich o znaczącym potencjale akademickim, którzy są zobowiązani do płacenia czesnego. Czesne dla studenta, któremu przyznano międzynarodowe stypendium LiU, jest obniżone o 25, 50 lub 75%. Oferujemy ograniczoną liczbę tych stypendiów dla nowych studentów.
Czy kwalifikuję się do złożenia wniosku?
Do ubiegania się o stypendium uprawnieni są studenci, którzy złożyli wniosek o przyjęcie na studia magisterskie na Uniwersytecie Linköping i którzy spełniają wszystkie poniższe warunki:
- złożyli Państwo wniosek przed upływem terminu pierwszej tury przyjęć
- złożyłeś wszystkie wymagane dokumenty w terminie
- wybrałeś program studiów magisterskich na Uniwersytecie Linköping jako swój priorytet (uplasowałeś się jako numer 1 z 4)
- zostałeś przyjęty na studia pierwszego wyboru w pierwszym powiadomieniu o wynikach selekcji (zazwyczaj na początku kwietnia)
- jesteś zobowiązany do zapłaty czesnego.
Stypendia na studia w Szwecji
Stypendia Instytutu Szwedzkiego
Rządowa agencja Instytut Szwedzki (SI) oferuje różne stypendia w zależności od poziomu studiów, kraju, z którego pochodzisz i celu studiów. Okres składania wniosków o stypendia SI jest różny. Więcej o stypendiach SI i sposobie aplikowania można przeczytać na ich stronie internetowej.
Inne stypendia
Wiele stowarzyszeń, fundacji i innych organizacji oferuje stypendia lub granty wyjazdowe na studia w Szwecji. Oficjalna strona internetowa StudyinSweden.se zebrała listę zasobów, gdzie można szukać stypendiów otwartych dla studentów z wielu krajów lub konkretnie z Twojego kraju.
Opłata za program
Możliwości związane z karierą
Możliwości zawodowe
Program magisterski Experimental and Medical Biosciences ma na celu przygotowanie studentów do kariery w przemyśle farmaceutycznym i opiece zdrowotnej. Absolwenci będą mogli pracować w środowiskach badań biomedycznych, firmach rozwojowych lub produkcyjnych, w sektorze publicznym lub w środowisku akademickim, poprzez doktorat. programy.