Program lekarza medycyny
European University
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Tbilisi, Gruzja
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
6 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
USD 5000 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Aug 2024
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
Celem programu jest wychowanie lekarza zgodnie z nowoczesnymi międzynarodowymi standardami, który będzie potrafił stosować w praktyce zasady medycyny opartej na dowodach, odpowiednio wykorzystywać zasady etyki, badań i komunikacji w praktyce; i być w stanie ustanowić siebie i kontynuować rozwój w stale zmieniającym się środowisku zawodowym.
Centrum symulacji zostało założone w 2018 roku na wydziale, który jest dobrze wyposażony w nowoczesne technologie medyczne, manekiny, symulatory, a studenci mogą ćwiczyć zdobywanie umiejętności klinicznych w symulowanym środowisku klinicznym. W 2020 roku wdrożono interakcję ciała u pacjentów klinicznych. Jest to wirtualny symulator pacjenta, który może być wykorzystywany w edukacji medycznej do celów dydaktycznych i oceniających. Body Interact obejmuje różne kierunki kliniczne, takie jak neurologia, kardiologia, położnictwo, pediatria, choroby zakaźne itp. oraz poprzez przeglądanie różnych przypadków i interakcję z wirtualnymi pacjentami.
Rekrutacja
Program
Program studiów licencjackich MD jest częściowo zintegrowany, oparty na systemie, obejmujący dyscypliny zintegrowane zarówno poziomo, jak i pionowo.
Model spiralny implikuje przegląd podstawowych przedmiotów podczas starszych lat studiów dogłębnie i w ścisłej korelacji z przedmiotami klinicznymi.
Program MD składa się z 4 faz:
Faza I – Budowa i funkcja ciała człowieka (lata I-II)
Faza podstawowa obejmuje podstawowe koncepcje dotyczące struktury i funkcji ludzkiego ciała, główne koncepcje nauk biomedycznych. Podczas pierwszych dwóch lat studiów studenci rozpoczną naukę od wprowadzenia do struktury ludzkiego ciała, genu, komórki i tkanki, rozumowania naukowego, umiejętności klinicznych i zawodowych (umiejętności komunikacyjne i proceduralne, etyka medyczna), medycyny i społeczeństwa. Te zintegrowane moduły będą nauczane przy użyciu różnych metod nauczania-uczenia się i działań (wykłady interaktywne, odgrywanie ról, praca praktyczna, praca w laboratorium symulacji itp.). Studenci uczą się kluczowych umiejętności praktycznych (przeprowadzanie wywiadów z pacjentami) w warunkach klinicznych. Symulacja angażuje uczniów w naukę empiryczną; studenci wykorzystują wirtualną sekcję do badania anatomii regionalnej przypadków klinicznych i zarządzania scenariuszami przypadków manekinów o wysokiej wierności związanych z anatomią regionalną. Sesje PBL (problem-based learning) są prowadzone jako kursy podłużne dla studentów II roku.
Faza II – Mechanizmy zdrowia i choroby (III rok)
Podczas drugiej fazy (rok przedkliniczny) główny nacisk kładzie się na wprowadzenie do medycyny klinicznej (diagnoza fizyczna i umiejętności kliniczne), podstawowa patologia i farmakologia. Ta faza skupia się na najczęstszych objawach i oznakach chorób, które najlepiej ilustrują podstawowe zasady. Studenci zaczynają opanowywać diagnozę fizyczną. W tym roku studenci są szkoleni w zakresie myślenia diagnostycznego poprzez dyskusje oparte na konkretnych przypadkach związane z różnymi tematami medycyny, integrując swoją wiedzę i przygotowując się do zrozumienia zagadnień klinicznych w kolejnych latach. W module podłużnym Rozwój zawodowy zajmują się rozwiązywaniem problemów klinicznych z wykorzystaniem różnych scenariuszy klinicznych (kurs rozumowania klinicznego) kładąc nacisk na przemyślaną analizę i syntezę informacji oraz ich zastosowanie kliniczne.
Faza III – Podstawowe staże kliniczne (IV–V lat)
Na IV i V roku studenci uczą się głównych przedmiotów klinicznych (rotacje kliniczne) - Interna (systemowa), Chirurgia, Położnictwo i Ginekologia, Medycyna Ratunkowa, Pediatria, Psychiatria, Radiologia, laryngologia, etc. przeszkolonych umiejętności klinicznych i zawodowych obejmujących zachowanie zawodowe w laboratoriach umiejętności klinicznych i warunkach klinicznych. Te moduły są nauczane w warunkach klinicznych (w warunkach ambulatoryjnych i w szpitalach). Na zakończenie każdej praktyki studenci zdają egzamin zintegrowany (OBWE).
Faza IV – Zaawansowane Staże Kliniczne (VI rok)
Rok 6 (ukończenie studiów) - w trakcie roku magisterskiego studenci mają przywiązania kliniczne opanowując i zdobywając niezbędne kompetencje z zakresu chorób wewnętrznych, chirurgii, położnictwa/ginekologii, chorób zakaźnych, medycyny rodzinnej, okulistyki, geriatrii, pediatrii, ratownictwa medycznego. Zgodnie z zasadami integracji i spiralnymi wymaganiami programowymi powracają do podstawowych przedmiotów (Farmakologia Kliniczna i Genetyka Medyczna). Studenci pracują w małych grupach i są przydzielani do różnych zajęć klinicznych w różnych placówkach stacjonarnych i ambulatoryjnych, zorientowanych na przygotowanie absolwentów do ich przyszłej specjalizacji w zakresie rezydencji. Do końca roku studenci zdają końcowy egzamin zintegrowany (OBWE).
Obowiązkowe punkty programu MD – 332 ECTS
Punkty do wyboru programu MD - 28 ECTS (14 ECTS – przedmioty do wyboru na kierunku studiów, 14 ECTS – przedmioty do wyboru/bezpłatne)
Przedmioty do wyboru na głównym kierunku studiów: leczenie bólu, zarządzanie medyczne, medycyna laboratoryjna, żywienie kliniczne, medycyna alergiczna, psychologia kliniczna, medycyna precyzyjna, technologie kliniczne, medycyna seksualna, narkologia.
Wynik programu
Kompetencje ogólne
Wiedza i zrozumienie
Absolwenci będą potrafili:
- Wykazać się wszechstronną znajomością tematów dziedzinowych, zasad teoretycznych i metodologii badań stosowanych w medycynie;
- Krytycznie podejść do nowych informacji;
- Analizuj i integruj różne informacje i wyciągaj odpowiednie wnioski, które służą jako podstawa do dalszego samorozwoju.
Umiejętności
Absolwenci będą posiadali następujące umiejętności:
- Umiejętność rozwiązywania złożonych problemów w multidyscyplinarnym zespole z wykorzystaniem najnowszych informacji;
- Prowadzenie badań z wykorzystaniem odpowiedniej i aktualnej metodologii;
- Wykorzystywanie zebranych informacji w swojej działalności zawodowej;
- Umiejętności zarządzania czasem – efektywnie planować zasoby związane z oczekiwanymi działaniami i być odpowiedzialnym za wykonaną pracę;
- Korzystaj z pełnego spektrum zasobów edukacyjnych i informacyjnych;
- Uczestniczyć w spotkaniach i komunikować swoje opinie ustnie i pisemnie;
- Przestrzegając zasad etycznych i prawnych w kontekście medycyny, być w stanie chronić prawa pacjenta;
- Prowadzić negocjacje w kontekście zawodowym i uczestniczyć w rozwiązywaniu konfliktów z dowolną osobą, niezależnie od jej pochodzenia społecznego, kulturowego, religijnego lub etnicznego;
- Komunikacja z kolegami i pacjentami zgodnie z zasadami sprawiedliwości, wartości społecznych i demokratycznych.
Odpowiedzialność i autonomia
Absolwenci będą potrafili:
- Przystosować się do pracy w zespole;
- Efektywnie planuj zasoby związane z oczekiwanymi działaniami;
- Bądź odpowiedzialny za wykonaną pracę;
- Rozumieć konieczność bycia na bieżąco z samokształceniem;
- Prowadzenie zespołu oraz profesjonalne podporządkowanie/adaptacja i wykorzystanie nowej wiedzy.
Kompetencje branżowe
- wiedza terenowa;
- Konsultacje z pacjentami;
- Oceniaj prezentacje kliniczne, zlecaj badania, przeprowadzaj diagnozy różnicowe i negocjuj plan zarządzania;
- Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych sytuacjach medycznych;
- Recepta na leki;
- Wykonywanie procedur praktycznych;
- Skutecznie komunikować się w kontekście medycznym;
- Stosowanie Zasad Etycznych i Prawnych w praktyce medycznej;
- Ocena psychologicznych i społecznych aspektów choroby pacjentów;
- Wykorzystanie wiedzy, umiejętności i zasad opartych na medycynie opartej na dowodach;
- Efektywne wykorzystanie informacji i technologii informacyjnych w kontekście medycznym;
- Umiejętność zastosowania naukowych zasad, metod i wiedzy w praktyce lekarskiej i badaniach naukowych;
- Realizacja imprez prozdrowotnych, zaangażowanie w problematykę zdrowia publicznego, sprawne działanie w systemie ochrony zdrowia;
- Profesjonalizm.
Możliwości związane z karierą
Zgodnie z obowiązującym w Gruzji prawodawstwem, absolwent studiów pierwszego stopnia lekarskiego nie może prowadzić samodzielnej praktyki lekarskiej, może zostać zatrudniony jako młodszy lekarz, co oznacza wykonywanie obowiązków lekarza zgodnie z zaleceniami i pod nadzorem niezależnego lekarza (ustawa Gruzji o praktyce medycznej, art. 5).
Absolwent posiadający dyplom wyższej uczelni medycznej ma prawo do:
- Ukończyć staż podyplomowy (rezydent) w celu uzyskania prawa do wykonywania samodzielnej praktyki lekarskiej po zdaniu państwowego egzaminu certyfikacyjnego;
- Prowadzenie badań (magister, doktor) i działalności dydaktycznej w teoretycznych dziedzinach medycyny lub innych dziedzinach opieki zdrowotnej, które nie wiążą się z samodzielną praktyką medyczną (Ustawa Gruzji o działalności medycznej, art. 17).
O szkole
pytania
Podobne kursy
Licencjat z medycyny i chirurgii
- Bologna, Włochy
Zintegrowane Studia Medyczne
- Vilnius, Litwa
MSc (by Dissertation) Molecular Medicine
- Colchester, Wielka Brytania