Lekarz stomatolog
European University
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Tbilisi, Gruzja
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
5 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
USD 4000 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Aug 2024
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
Program Dental Medicine opiera się na międzynarodowym doświadczeniu i uwzględnia aktualne trendy w tej dziedzinie. Program został opracowany przez doświadczonych specjalistów, z których większość to przedstawiciele kierownictwa i grup inicjatywnych stowarzyszeń branżowych, aktywnie zaangażowani w promowanie rozwoju dziedziny stomatologii zarówno w kraju, jak i za granicą. Program obejmuje bloki przedmiotów stomatologicznych, w tym: Stomatologia dziecięca; Stomatologia chirurgiczna; Stomatologia ortopedyczna; Ortodoncja.
Gabinet stomatologiczny został założony w 2018 roku, który jest dobrze wyposażony w nowoczesne technologie medyczne, manekiny, symulatory, a studenci mogą ćwiczyć, aby zdobyć umiejętności kliniczne w symulacyjnym środowisku klinicznym.
Rekrutacja
Program
Program edukacyjny z zakresu stomatologii składa się z:
- Komponenty głównego kierunku studiów – 270 punktów, wśród nich:
- Elementy obowiązkowe kierunku studiów – 258 punktów;
- Fakultatywne elementy kierunku studiów – 12 punktów.
- Darmowe komponenty – 30 kredytów, a wśród nich:
- Darmowe komponenty – 20 punktów, które są zorientowane na rozwój kompetencji ogólnych/przenośnych;
- Darmowe komponenty – 10 punktów, które student może zebrać wybierając dowolny kierunek studiów z programu kształcenia uniwersyteckiego na tym samym poziomie, biorąc pod uwagę warunki przyjęcia na studia.
Program edukacyjny w stomatologii można podzielić na trzy części:
Część I – Budowa i funkcja ciała człowieka (lata I-II)
Podstawy medycyny ogólnej obejmują podstawowe pojęcia dotyczące budowy i funkcji organizmu ludzkiego oraz nauki biomedyczne. Przez pierwsze dwa lata studenci poznają budowę ciała ludzkiego, nauki przyrodnicze i zasady badań w terenie, umiejętności kliniczne i zawodowe (komunikacyjne i proceduralne, etyka medyczna) oraz podstawy zdrowia publicznego. Nauczanie tych zintegrowanych modułów będzie realizowane różnymi metodami nauczania (wykłady, gry fabularne, praca praktyczna, praca w laboratorium symulacyjnym itp.). Studenci opanują kluczowe umiejętności praktyczne (praca na fantomach) w klasie z fantomami. Poprzez nauczanie symulacyjne uczniowie zdobędą doświadczenie oparte na wiedzy; Studenci będą również studiować anatomię regionalną poprzez wirtualną sekcję na manekinach i dyskusję na temat konkretnych przypadków klinicznych. Poza tym od pierwszego roku studenci będą uczestniczyć w kursie problemowym (PBL), który będzie trwały. Na zakończenie specjalistycznych kursów fantomowych studenci przystępują do egzaminu zintegrowanego (MCQ i OBWE).
Część II - Mechanizmy zdrowia i choroby (kurs III-IV)
Zwrócono uwagę na część kliniczną (umiejętności propedeutyczne i kliniczne). Ta część koncentruje się głównie na najczęstszych objawach i oznakach choroby. Jednocześnie uczniowie doskonalą swoje umiejętności praktyczne. Na III roku studenci uczą się myślenia diagnostycznego poprzez omawianie przypadków z różnych dziedzin medycyny, co z kolei pomaga integrować zdobytą wiedzę i przygotowuje studentów do pełnego zrozumienia przedmiotów klinicznych, z których większość jest oferowana w programie od IV roku. Na IV roku studenci uczą się głównych przedmiotów stomatologicznych i klinicznych w formie rotacji klinicznych - dermatologia, pediatria, otorynolaryngologia itp. Moduły te są nauczane zarówno w warunkach ambulatoryjnych, jak i klinicznych. Najważniejszą częścią jest włączenie kursów klinicznych głównego kierunku studiów, podczas których studenci nadal doskonalą umiejętności kliniczne i objawy chorób zębów. Na zakończenie większości kursów studenci przystępują do egzaminu zintegrowanego (MCQ i OBWE).
Część III - Kursy kliniczne w stomatologii (kurs V)
Trzecia część to kontynuacja kursów klinicznych na głównym kierunku studiów (stomatologia zachowawcza, chirurgiczna i ortopedyczna, stomatologia dziecięca i chirurgia dziecięca, ortodoncja), podczas których studenci kontynuują naukę umiejętności zawodowych. Podczas V roku studenci będą mieli dodatkowe zajęcia kliniczne, aby wzmocnić i udoskonalić swoje kompetencje w głównym kierunku studiów. Pod koniec niektórych rotacji uczniowie przystępują do testu zintegrowanego. W tym samym roku studenci otrzymują różnorodne zadania kliniczne, których ukończenie przygotowuje absolwentów do przyszłych studiów specjalizacyjnych i podyplomowych.
Wynik programu
Opis efektów uczenia się
- Opisuje układy organizmu ludzkiego, jego zasadnicze elementy, tkanki, ich wzajemne połączenia, cechy rozwojowe i funkcje; Wyjaśnia anatomiczne, fizjologiczne cechy organizmu oraz procesy biochemiczne zachodzące w żywym organizmie; Omawia organizm jako zintegrowany system. Rozpoznaje i charakteryzuje przypadki norm i patologii, identyfikuje przyczyny patologii. Wymienia środki zapobiegawcze i rozumie konieczność i wagę ich wdrożenia.
- Rozpoznaje budowę sprzętu stomatologicznego, zasady działania i zarządzania. Wymienia przeznaczenie narzędzi dentystycznych oraz materiałów medycznych i stomatologicznych, metody ich stosowania. Dobiera metody aseptyczne i antyseptyczne, wyjaśnia ich znaczenie w utrzymaniu standardów sanitarno-higienicznych. Prowadzi procedury gospodarowania/utylizacji odpadów.
- Wyjaśnia etiologię i patogenezę chorób tkanek miękkich i twardych zębów. Formułuje diagnozę, w tym diagnozy różnicowe. Dzięki temu dobiera i wdraża nowoczesne i adekwatne do wieku i potrzeb pacjenta metody diagnostyczne, profilaktyczne i lecznicze.
- Interpretuje choroby tkanek przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej, definiuje ich rozpoznanie, w tym diagnostykę różnicową. Ocenia, dobiera i wdraża nowoczesne metody profilaktyki diagnostycznej i leczenia.
- Porównuje stany zapalne okolicy szczękowo-twarzowej, zębopochodne i niezębopochodne, zmiany nowotworowe i urazy. Uzasadnia potrzeby leczenia zachowawczego, chirurgicznego, rekonstrukcyjnego lub odtwórczego.
- Kategoryzuje choroby chirurgii jamy ustnej. Określa urazowe uszkodzenia jamy ustnej. Dobiera odpowiednie metody leczenia w zależności od etiologii i patogenezy, diagnozy i diagnostyki różnicowej.
- Interpretuje i opisuje anomalie szczęk, określa czynniki etiologiczne, różnicuje je i stawia diagnozy. Na podstawie uzyskanych danych dobiera właściwą taktykę leczenia ortodontycznego oraz odpowiednie aparaty.
- Porównuje i różnicuje różne schorzenia ortopedyczne według etiologii, patogenezy, stopnia i rodzaju uszkodzenia. Demonstruje procedury diagnostyczne i konsekwentnie dobiera odpowiednie metody leczenia.
- Dobiera rodzaje i metody stosowania znieczulenia miejscowego i ogólnego. Wyjaśnia możliwe problemy i radzi sobie (zarządza) powikłaniami znieczulenia miejscowego.
- Potrafi zebrać anamnezę, wypełnić kartę medyczną. Bada pacjenta. Zapisz dane z badania i prowadź zapis; Wybierz niezbędne dodatkowe badania; Analizować i interpretować dane z badania, przeprowadzać diagnostykę różnicową i ustalać diagnozę; Demonstruje podstawowe umiejętności kliniczne.
- Definiuje i wyjaśnia znaczenie stosowania norm etycznych i regulacji prawnych w praktyce lekarskiej. Wykazuje umiejętności komunikacji werbalnej i pisemnej w kwestiach związanych z dziedziną, umiejętność projektowania badań, szczegółowego planowania, przetwarzania wyników i wniosków; Omawia metodologię badań naukowych;
- Szacuje i uzasadnia potrzebę dalszego rozwoju zawodowego oraz potrzebę bycia na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami w tej dziedzinie.
Możliwości związane z karierą
Obszary zatrudnienia i perspektywy dalszego kształcenia
Zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem gruzińskim, absolwent studiów jednostopniowych w zakresie stomatologii może prowadzić samodzielną praktykę lekarską po uzyskaniu państwowego zaświadczenia uprawniającego do ww. uprawnień (Ustawa Gruzji o praktyce lekarskiej, art. 7).
Zgodnie z ww. ustawą (art. 17) absolwent posiadający wyższe wykształcenie medyczne ma prawo do:
- Ukończenie podyplomowego programu szkolenia zawodowego umożliwiającego uzyskanie prawa do wykonywania samodzielnej praktyki lekarskiej po zdaniu państwowego egzaminu certyfikacyjnego;
- Prowadzenie działalności badawczej i dydaktycznej w teoretycznych dziedzinach medycyny lub innych dziedzinach opieki zdrowotnej, które nie oznaczają samodzielnej praktyki lekarskiej;
- Pracuj jako młodszy lekarz (stażysta).
Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku stomatologia ma prawo do kontynuowania nauki na kolejnym poziomie studiów wyższych.
O szkole
pytania
Podobne kursy
Program przedstomatologiczny
- Lamoni, Stany Zjednoczone
Doktor Medycyny Stomatologicznej (DMD)
- Szeged, Węgry
Medycyna dentystyczna
- Tbilisi, Gruzja