Zintegrowany Magister Medycyny
Católica Medical School
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Rio de Mouro, Portugalia
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
6 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 1660 / per month *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
* 2.150 €/miesiąc dla studentów zagranicznych. Obowiązują dodatkowe opłaty
Wstęp
Kurs Medycyny UCP to zintegrowane studia magisterskie trwające sześć lat akademickich. Posiada wysoce innowacyjny program nauczania, będący efektem współpracy z Wydziałem Lekarskim Uniwersytetu w Maastricht, instytucją o dużym międzynarodowym prestiżu. Ma również partnerstwo w zakresie komponentu klinicznego z Grupą Luz Saúde, jedną z największych prywatnych grup opieki zdrowotnej w Portugalii. Kurs jest wspierany przez nowoczesną pedagogikę, z silnym zapleczem technologicznym i ma na celu zagwarantowanie humanizacji zawodu lekarza.
Kurs medycyny będzie wykorzystywał metodologie nauczania skoncentrowane na uczniu, które wspierają autonomię uczenia się, większą retencję i głębię wiedzy, ze sprawdzonymi umiejętnościami klinicznymi. Kurs jest zgodny z modelem nauczania i ewaluacji Uniwersytetu w Maastricht. Kurs będzie prowadzony na najlepszym poziomie międzynarodowym, z najlepszymi nauczycielami i będzie prowadzony w języku angielskim, z komponentem klinicznym w języku portugalskim. Kurs umożliwi dostęp do międzynarodowej mobilności szkoleniowej z innymi wiodącymi uczelniami medycznymi.
Zintegrowany magister medycyny jest prowadzony przez Católica Medical School , jednostkę akademicką Universidade Católica Portuguesa, i odbędzie się w kampusie UCP w Sintra, obok Tagus Parque, w nowoczesnym budynku wyposażonym w wyjątkowe warunki do nauki i zasoby technologiczne . Budynek ten ma rozległy obszar przeznaczony do badań i będzie miał nowoczesną bibliotekę. Aby wesprzeć wszystkich, którzy studiują i pracują, powstanie bar, kantyna i usługi transportowe.
Dominującym obszarem naukowym cyklu studiów jest medycyna z klasyfikacją CNAEF 721 - pierwszy obszar podstawowy, zgodnie z rozporządzeniem nr 256/2005 z dnia 16 marca.
Szkolnictwo wyższe w dziedzinie medycyny jest regulowane na poziomie europejskim, z myślą o uznawaniu odpowiednich kwalifikacji zawodowych w państwach członkowskich.
Integrated Master in Medicine korzysta z partnerstwa z Grupo Luz Saúde i bliskiej współpracy z Uniwersytetem w Maastricht, Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP, Hospital Beatriz Ângelo i União das Misericordias Portuguesas.
Stopień jest nauczany w Católica Medical School , w kampusie Sintra, w Hospital da Luz w Lizbonie i innych jednostkach opieki zdrowotnej i placówkach Grupo Luz Saúde oraz ośrodkach zdrowia i placówkach Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP , Szpital Beatriz Ângelo oraz jednostki opieki zdrowotnej União das Misericordias Portuguesas.
Cechy wyróżniające
Católica Integrated Master in Medicine przedstawia wyróżniające się cechy, które czynią go wyjątkowym i innowacyjnym, wśród których są:
- Promowanie doskonałości w edukacji medycznej poprzez program nauczania z metodyką pedagogiczną opartą na rozwiązywaniu problemów. Metoda ta, potwierdzona na całym świecie w prestiżowych ośrodkach uniwersyteckich, okazała się sukcesem i podlega stałemu monitorowaniu jakości przez jednostkę odpowiedzialną za jej początkowy rozwój - Uniwersytet w Maastricht - oraz przez specjalnie w tym celu stworzoną w tym celu strukturę w Católica Medical School (Centrum dla Edukacji Medycznej), z okresowymi raportami z oceny procesu nauczania-uczenia się-ewaluacji, które będą omawiane wewnętrznie i zewnętrznie z głównymi interesariuszami;
- Promowanie badań z kulturą otwartości na świat, kultywowanie przekrojowości wiedzy w oparciu o chrześcijańskie humanistyczne zasady UCP;
- Kultura bliskości i centralności osoby w różnych aspektach: nauczanie; Badania; orientacja na społeczność;
- Otwarcie edukacji medycznej dla studentów zagranicznych, podobnie jak w innych jednostkach akademickich Católica.
Te wyróżniające cechy Zintegrowanego Mistrza Medycyny umożliwią promowanie szkolenia medycznego opartego zarówno na kompetencjach klinicznych, jak i zdolnościach badawczych, szczególnie w badaniach translacyjnych – wpływu i zastosowania w praktykach i politykach zdrowotnych. Jest to możliwe tylko dzięki metodologii nauczania-uczenia się-ewaluacji tego kursu, związanej z celem rozwijania refleksyjnego i krytycznego myślenia w szkoleniu naukowym, niezbędnego do doskonalenia praktyki klinicznej.
Opierając się na ponad 50-letnim doświadczeniu Uniwersytetu w Maastricht, ten Zintegrowany Magister Medycyny stara się odpowiedzieć na potrzeby praktyki medycznej w XXI wieku, poprzez zastosowanie różnych i innowacyjnych strategii i metodologii pedagogicznych, które przekładają się na unikalna struktura programowa, która promuje, a mianowicie:
- Jednostki programowe obejmujące różne dziedziny naukowe;
- Zróżnicowane cechy metodologiczne (m.in. metodologia Problem-based Learning – PBL);
- Wykorzystanie różnych technik szkoleniowych, z wykorzystaniem centrum symulacji, np. symulacja kontaktu z pacjentami. W tym ośrodku symulacyjnym przewidziano ciągłe szkolenie w zakresie szeregu procedur medycznych, obejmujące nie tylko aspekty komunikacyjne, ale także ocenę kliniczną;
- Nacisk na nauczanie i praktykę refleksji w trakcie kursu poprzez określone pedagogiczne strategie diagnozy (portfolio osobiste, egzaminy postępów, konsultacje i refleksja poprzez symulację kontaktu z modelowymi pacjentami/aktorami, itp.);
- Stosunek liczby studentów do nauczycieli wynoszący dwóch studentów na doktora jest naprawdę wyjątkowy w dziedzinie, w której średnia krajowa wynosi 7,53;
- Szkolenie w zakresie badań medycznych, z naciskiem na obszary kliniczne i badania translacyjne.
Inne wyróżniające cechy tego Zintegrowanego Mistrza Medycyny to:
- Jeśli chodzi o nauczanie, stworzenie bliskiej relacji między profesorami i studentami poprzez program mentorski;
- W zakresie programu nauczania, wprowadzenie badań do planu studiów Zintegrowanego Magistra Medycyny, poprzez utworzenie 6-letniej jednostki programowej, z realizacją stażu naukowo-badawczego.
- Nacisk na obowiązkowe szkolenie wszystkich profesorów w stosowanych metodykach nauczania, czerpiąc z doświadczeń Instytutu Edukacji Medycznej Uniwersytetu w Maastricht.
Galeria
Program
Ukończenie Integrated Master in Medicine wymaga zaliczenia 360 ECTS, a program trwa 6 lat akademickich (12 semestrów), zgodnie z art. 3 dekretu-ustawy nr 74/2006 z dnia 24 marca, w języku dekretu -Ustawa nr 65/2018 z dnia 16 sierpnia.
W pierwszych trzech latach studiów zaliczenie 180 punktów ECTS odpowiada pierwszemu cyklowi studiów i daje studentom stopień Bachelor in Basic Sciences of Medicine. Drugi cykl studiów ma na celu zaliczenie pozostałych 180 punktów ECTS w ostatnich trzech latach studiów i uzyskanie stopnia magistra medycyny.
Program
I rok
Ciało ludzkie w zdrowiu i chorobie
- (Modułowy) Wzrost i rozwój I
- (Modułowy) Krążenie i Oddychanie I
- (Modułowe) Regulacja i integracja
- (Modułowe) Myślenie i działanie I
- (Modułowy) Trawienie i obrona I
- (Modułowa) Cukrzyca, otyłość i styl życia
- (Semestr) Bioetyka
- (Semestr) Chrześcijaństwo i kultura
- (Roczna) Biostatystyka i epidemiologia
- (Roczny) Rozwój osobisty i zawodowy I
Drugi rok
Integracja wiedzy i umiejętności: na drodze do praktyki
- (Modułowy) Krążenie i Oddychanie II
- (Modułowy) Wzrost i rozwój II
- (Modułowy) Do wyboru I (opcje poniżej)
- (Modułowy) Trawienie i Obrona II
- (Modułowe) Myślenie i działanie II
- (Modułowy) Elective II (opcje poniżej)
- (Semestr) Etyka i opieka zdrowotna
- (Semestr) Prawo zdrowotne
- (Roczny) Rozwój osobisty i zawodowy II
Opcjonalny
- (Modułowe) Globalne podstawy zdrowia
- (Modułowy) Od komórek i tkanek do badań klinicznych i badań — histopatologia
- (Modułowe) Stany zapalne i choroby układu krążenia — od mechanizmów molekularnych do klinik
- (Modułowe) Wprowadzenie do badań biomedycznych
- (Modułowe) Zaburzenia psychiczne - podstawy biologiczne i badania translacyjne
Trzeci rok
Od teorii do pacjenta
- (Modułowy) Brzuch
- (Modułowa) Aparatura Lokomotoryczna
- (Modułowy) Krążenie i płuca
- (Modułowa) Psychopatologia i zdrowie psychiczne
- (Roczne) Obrazowanie
- (Roczna) Farmakologia
- (Roczna) domena zachowań zawodowych
- (Roczny) Rozwój osobisty i zawodowy III
4 rok
Rotacje kliniczne
- (modułowa) rotacja chorób wewnętrznych
- (modułowa) rotacja chirurgiczna
- (Modułowa) Praktyka ogólna i rotacja medycyny rodzinnej
- (Roczny) Rozwój osobisty i zawodowy IV
5 rok
Rotacje kliniczne
- (Modułowa) Rotacja kobiet i dzieci
- (Modularna) rotacja neuronauk
- (Modułowy) Do wyboru III
- (Roczny) Rozwój osobisty i zawodowy V
Opcjonalny
- (Modułowe) obrazowanie serca
- (Modułowa) Intensywna terapia
- (Modułowa) diagnostyka prenatalna
- (Modułowe) Choroby autoimmunologiczne
- (Modułowe) Zarządzanie i polityka zdrowotna
- (Modułowe) Zarządzanie środkami przeciwdrobnoustrojowymi
- (Modułowe) Wprowadzenie do badań translacyjnych i klinicznych
- (Modułowy) Portugalski język migowy
- (Modułowa) Medycyna Ratunkowa
- (Modułowe) Neuronauki poznawcze
- (Modułowa) Onkobiologia/Onkologia
6 rok
Praktyki
- (Modułowy) Uczestnictwo w opiece zdrowotnej (POMOC)
- (Modułowy) udział w badaniach naukowych (SCIP)
- (Roczny) Rozwój osobisty i zawodowy VI
Metody nauczania
W Integrated Master in Medicine studenci są zachęcani do budowania własnego sposobu uczenia się poprzez promowanie aktywnej roli w procesie nauczania i uczenia się. Biorąc pod uwagę różne stosowane metodologie nauczania i oceny, uczniowie mogą nauczyć się systematycznie zastanawiać się nad swoją podróżą i rozwijać autonomię i pewność siebie od wczesnego etapu, zbliżając się w ten sposób do obecnej rzeczywistości w praktyce klinicznej, również osiąganej przy stosunku 2 uczniów na zespół medyczny, na stażach klinicznych.
Struktura programowa programu odbiega od tradycyjnej struktury wielu krajowych i europejskich instytucji edukacyjnych. Zintegrowany magister medycyny opiera się na funkcjonalnych zintegrowanych modułach, które obejmują wszystkie podstawowe dyscypliny, wspierane przez wszystkie istotne i podstawowe obszary naukowe, zorganizowane w modułowym systemie sekwencyjnym. Ta struktura ma zastosowanie do najważniejszych jednostek programowych o charakterze biologicznym i biomedycznym. Dyscypliny naukowe są zakotwiczone w określonych tematach i adresowane w sposób zintegrowany. Program silnie koncentruje się również na praktycznym treningu umiejętności, takich jak komunikacja, procedury kliniczne i interpretacja obrazów, które są przekrojowe dla wszystkich modułów funkcjonalnych. Dodatkowo stworzenie rocznego portfolio pozwala uczniom połączyć zdobytą wiedzę z osobistymi doświadczeniami. Dalsza refleksja nad tym portfolio wzbogaca doświadczenie edukacyjne programu nauczania.
Badania odgrywają również fundamentalną rolę w Zintegrowanym Mistrzu Medycyny, poprzez ścisły związek między nauczaniem medycyny a wytycznymi badań nad zdrowiem. Ta relacja umożliwia zaangażowanie studentów w projekty badawcze, od studiów licencjackich po studia podyplomowe, poprzez kilka opcjonalnych kursów zorientowanych na badania.
Zintegrowany magister medycyny jest inspirowany programem nauczania i metodologiami Uniwersytetu w Maastricht, partnera akademickiego Católica. „Metoda z Maastricht” charakteryzuje się skupieniem się na małych grupach instruktażowych (około 10 uczniów), w których uczniowie mają do czynienia z problemami „rzeczywistego świata”, ustalają własne cele edukacyjne i prowadzą badania każdego przypadku pod profesjonalnym nadzorem. Ta metoda jest znana jako PBL - Uczenie się oparte na problemach.
Zintegrowany magister medycyny jest nauczany w języku angielskim — uprzywilejowanym języku do studiowania medycyny na arenie międzynarodowej — promując w ten sposób środowisko wymiany kulturowej i umożliwiając praktykę kliniczną w innych krajach.