Stopień pielęgniarstwa

Informacje ogólne

Liczba dostępnych lokalizacji: 3

Opis programu

Opis celów ukierunkowanych na cykl badań

Posiadanie wiedzy i zdolności pojmowania interwencji w różnych obszarach opieki
Umieć zastosować nabytą wiedzę i zrozumienie, aby pokazać profesjonalne podejście
Umiejętność rozwiązywania problemów w kontekście ludzkich reakcji na problemy zdrowotne i procesy przejścia jednostek, grup i społeczności oraz budowania i racjonalizacji własnych argumentów
Zdolność do gromadzenia, wybierania i interpretowania istotnych informacji, wraz z osobami, grupami i społecznościami, aby umożliwić im wspieranie zalecanych rozwiązań i wydawanych przez nich ocen klinicznych, w tym w analizie odpowiednich aspektów społecznych, naukowych i etycznych
Kompetencje, które pozwalają im przekazywać informacje, pomysły, problemy i rozwiązania, zarówno specjalistom, jak i nie-specjalistom
Uczenie się przez całe życie z dużą autonomią

Szczegółowe cele stopnia pielęgniarstwa polegają na tym, że stażysta może w końcu:

  • Planować, wykonywać i oceniać ogólną opiekę pielęgniarską nad zdrowym lub chorym przez cały cykl życia, rodzinę, grupy i społeczność na trzech poziomach zapobiegania;
  • Uczestniczyć jako aktywny członek wielodyscyplinarnego zespołu ds. Zdrowia w planowaniu / ewaluacji działań, które przyczyniają się do dobrego samopoczucia osoby, rodziny i społeczności, w celu przewidywania, łagodzenia lub rozwiązywania problemów zdrowotnych;
  • W szczególności rozwijanie praktyki badawczej w zakresie pielęgniarstwa i ogólnie w zakresie zdrowia;
  • Aktywnie interweniować w szkolenie pielęgniarek i innych specjalistów;
  • Uczestniczyć w zarządzaniu usługami zdrowotnymi.

Ramy koncepcyjne

Pielęgniarstwo w ciągu ostatnich trzydziestu lat przeszło znaczącą ewolucję w poziomie wiedzy naukowej i szkoleń na poziomie technologicznym i na poziomie filozofii troski wynikającej ze zmian społeczno-kulturowych, politycznych, gospodarczych, demograficznych i epidemiologicznych we współczesnych społeczeństwach.

Wyzwania stojące przed pielęgniarkami w Portugalii, podobnie jak w innych krajach świata zachodniego, związane są głównie ze złożonością sytuacji zdrowotnych i chorobowych, które wymagają podejścia interdyscyplinarnego, które wykracza poza zdrowie i wymaga prawdziwej pracy zespołu i wykorzystania kreatywności w celu ominięcia wewnętrznych i zewnętrznych przeszkód w organizacji, w której prowadzą swoją działalność.

Wśród wyzwań, które obecne i przyszłe stanowią zawody pielęgniarskie i zawody związane z opieką zdrowotną w ogóle, wyróżniają się następujące:

  • Wyzwanie paradygmatu CAUTION, z punktu widzenia zdrowia, jako potrzeby Ludzkości, wspólne dla wszystkich różnych zawodów związanych ze zdrowiem i jako takie wymagające prawdziwej interdyscyplinarnej pracy zespołowej;
  • Nowe problemy zdrowotne związane z stylem życia, starzeniem się, chorobami przewlekłymi, AIDS / HIV, narkomanią, ubóstwem i wykluczeniem społecznym, między innymi;
  • Zmiana w opiece, która charakteryzuje się przeniesieniem opieki szpitalnej do usług społecznych i reorganizacją podstawowej opieki zdrowotnej. Ta orientacja na praktykę w społeczności sprawia, że pielęgniarki stają się coraz bardziej autonomicznymi, wszechstronnymi i elastycznymi działaniami, wprowadzanymi do multidyscyplinarnych zespołów, w których użytkownik / obywatel bierze udział w podejmowaniu decyzji dotyczących zdrowia;
  • Zwiększenie złożoności sytuacji zawodowych, którymi należy zarządzać, oraz ewolucja organizacji pracy wymagająca podejścia wielodyscyplinarnego i interdyscyplinarnego, co implikuje powstanie "kompetencji kolektywnych" wynikających z jakości współpracy między poszczególnymi kompetencjami;
  • Wyzwanie związane z prawami i obowiązkami obywatela, różnorodnością, zróżnicowaniem i wielokulturowością;
  • Wyzwanie jakości szkolenia i opieki, jednocześnie problem etyczny i moralny oraz problem wiarygodności i godności zawodowej;
  • Potrzeba edukacji obywatelskiej, rozwoju moralnego, uczestnictwa w życiu wspólnotowym, budowy transnarodowej tożsamości;
  • "Społeczeństwo informacyjne" i potrzeba nowych strategii dla nowego pozycjonowania szkoły i zawodu w społeczeństwie, w którym żyjemy, gdzie dominuje temat "uczenia się przez całe życie".

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), jedna z wiodących międzynarodowych organizacji referencyjnych w dziedzinie pielęgniarstwa, identyfikuje misję, przesłanki i aspekty autonomicznej interwencji:

"podstawową misją pielęgniarki w społeczeństwie jest pomaganie osobom, rodzinom i grupom w określaniu i osiągnięciu ich potencjału w sferze fizycznej, umysłowej i społecznej poprzez działanie w kontekście środowiska, w którym żyją i pracują. opieka zdrowotna, zapobieganie chorobom, planowanie i dostarczanie opieki leczniczej i rehabilitacji. Pielęgniarstwo obejmuje fizyczne, umysłowe i społeczne aspekty życia, ponieważ wpływają one zdrowie, choroby, niepełnosprawność i śmierć.

Pielęgniarki umożliwiają aktywne uczestnictwo jednostki, jego rodziny i przyjaciół, grupy społecznej i społeczności, we wszystkich aspektach opieki zdrowotnej, a tym samym wspierają niezależność i samostanowienie. Pielęgniarki pracują również jako partnerzy członków innych zawodów zaangażowanych w świadczenie usług zdrowotnych. "

Zgodnie z Międzynarodową Radą Pielęgniarek, placówka pielęgniarska potwierdza autonomiczną i opartą na współpracy opiekę, w tym promocję zdrowia, zapobieganie chorobom, opiekę w chorobie i niepełnosprawności oraz proces umierania.

W Kodeksie etycznym dla pielęgniarek jest wstępnie określone, że potrzeba pielęgniarstwa jest uniwersalna, a pielęgniarki mają cztery podstawowe obowiązki: promowanie zdrowia, zapobieganie chorobom, przywracanie zdrowia i łagodzenie cierpienia. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wykonywania zawodu pielęgniarek (dekret z mocą ustawy nr 161/96 z 4 września), podstawowe interwencje to "promocja zdrowia, zapobieganie chorobom, leczenie, rehabilitacja i reintegracja społeczna" (art. 8º) i praktyka pielęgniarska, obok praktyki klinicznej, obejmuje obszary zarządzania, badań, nauczania, szkolenia i doradztwa (art.9).

Kompetencje pielęgniarki zajmującej się opieką ogólną są określone w Zarządzeniu pielęgniarek (OE, 2003), zgodnie z kompetencjami stanowiącymi ICN Ramy Kompetencji dla pielęgniarek ogólnych Międzynarodowej Rady Pielęgniarek (ICN).

Ogólne umiejętności

Umiejętności instrumentalne:

  • Analizuje, interpretuje i syntetyzuje teksty i dokumenty;
  • Analizuje sytuacje identyfikujące relacje między różnymi elementami, które ingerują w problem;
  • Planuje i organizuje opiekę w różnych kontekstach w obliczu potrzeb klienta i istniejących ograniczeń;
  • Wybiera i organizuje aktualne informacje potrzebne do zapewnienia opieki;
  • Organizuje sytuacje edukacyjne w zdrowiu;
  • Komunikuje się ustnie i pisząc w sposób zrozumiały dla innych Generowanie i interpretowanie informacji z różnych źródeł;
  • Potrafi podejmować decyzje dotyczące złożonych sytuacji w różnych kontekstach;
  • Potrafi rozwiązywać złożone problemy w opiece pielęgniarskiej;
  • Mobilizuje i wykorzystuje odpowiednie zasoby technologiczne i informatyczne;
  • Opanuj drugi język;
  • Przyjmuje obowiązki w zakresie zobowiązań etycznych i prawnych;
  • Krytycznie recenzuj swoją praktykę.

Umiejętności interpersonalne

  • Rozpoznaj swoje ograniczenia i poproś o pomoc w razie potrzeby;
  • Działa w wewnętrznym lub interdyscyplinarnym zespole sprzyjającym klimatowi współpracy;
  • Odnosi się do klientów i rodzin w celu nawiązania relacji terapeutycznej; Uznaje różnorodność kulturową i interweniuje w odniesieniu do różnych kultur;
  • Mobilizuje wiedzę o innych kulturach i zwyczajach innych krajów w ich relacjach z innymi;
  • Tworzy osobisty dyskurs oparty na różnych perspektywach, na problemach zdrowotnych, jakie napotyka;
  • Potrafi komunikować się, mobilizując zasoby zdrowotne klientów, szanując ich przekonania;
  • Przyjmuje etyczne i prawne zobowiązania tego zawodu, biorąc odpowiedzialność za swoje praktyki zawodowe.

Kompetencje systemowe:

  • Potrafi mobilizować na miejscu profesjonalną wiedzę potrzebną do rozwiązywania problemów;
  • Potrafi zarządzać swoją nauką w środowisku akademickim i zawodowym;
  • Umie poszukać nowych rozwiązań problemów i podjąć inicjatywę ich rozwiązania;
  • Inwestuje w jakość opieki w zależności od poczucia, jakie ma ona dla drugiego;
  • Ocenia z zespołem jakość świadczonej opieki;
  • Uczestniczy w projektach z dziedziny zdrowia;
  • Zarządza i nadzoruje opiekę zdrowotną;
  • Generuj nieprzewidywalność w mniej złożonych sytuacjach.

Aplikacje

Terminy na rok szkolny 2019/2020

Pierwsza faza:

  • Wnioski: od 4 lutego do 8 marca 2019 r
  • Walidacja i ranking wniosków: od 11 marca do 15 marca 2019 r
  • Ujawnienie wyników: 18 marca 2019 r
  • Rejestracja i rejestracja: od 20 marca do 20 kwietnia 2019 r

Druga faza (dla pozostałych wakatów pierwszego etapu):

  • Wnioski: od 13 marca do 30 kwietnia 2019 r
  • Walidacja i szeregowanie wniosków: od 1 maja do 8 maja 2019 r
  • Ujawnienie wyników: 9 maja 2019 r
  • Rejestracja i rejestracja: od 13 maja do 14 czerwca 2019 r

III etap (w przypadku pozostałych wakatów drugiego etapu):

  • Wnioski: od 6 maja do 28 czerwca 2019 r
  • Walidacja i ranking wniosków: od 1 lipca do 5 lipca 2019 r
  • Ujawnienie wyników: 8 lipca 2019 r
  • Rejestracja i rejestracja: od 10 lipca do 10 sierpnia 2019 r

Wysokość opłaty akademickiej za naukę obejmuje zakwaterowanie w Rezydencji dla studentów przez cały rok, z wyjątkiem sierpnia, które są wakacjami szkolnymi.

Ostatnia aktualizacja Mar 2020

Informacje o uczelni

A Escola Superior de Enfermagem de Coimbra (ESEnfC) é uma instituição de ensino superior pública e uma referência nacional e internacional no desenvolvimento e afirmação da disciplina de enfermagem. ... Czytaj więcej

A Escola Superior de Enfermagem de Coimbra (ESEnfC) é uma instituição de ensino superior pública e uma referência nacional e internacional no desenvolvimento e afirmação da disciplina de enfermagem. Pokaż mniej
Coimbra , Coimbra , Coimbra + 2 Więcej Mniej