Stopień pielęgniarstwa
Escola Superior de Enfermagem de Coimbra
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Coimbra, Portugalia
Języki
Portugalski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
4 years
Tempo
Pełny etat
Czesne
EUR 5500 / per year
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Poproś o informacje
Stypendia
Poznaj możliwości stypendialne, aby pomóc sfinansować swoje studia
Wstęp
Opis celów ukierunkowanych na cykl badań
Posiadanie wiedzy i zdolności pojmowania interwencji w różnych obszarach opieki
Umieć zastosować nabytą wiedzę i zrozumienie, aby pokazać profesjonalne podejście
Umiejętność rozwiązywania problemów w kontekście ludzkich reakcji na problemy zdrowotne i procesy przejścia jednostek, grup i społeczności oraz budowania i racjonalizacji własnych argumentów
Zdolność do gromadzenia, wybierania i interpretowania istotnych informacji, wraz z osobami, grupami i społecznościami, aby umożliwić im wspieranie zalecanych rozwiązań i wydawanych przez nich ocen klinicznych, w tym w analizie odpowiednich aspektów społecznych, naukowych i etycznych
Kompetencje, które pozwalają im przekazywać informacje, pomysły, problemy i rozwiązania, zarówno specjalistom, jak i nie-specjalistom
Uczenie się przez całe życie z dużą autonomią
Ramy koncepcyjne
Pielęgniarstwo w ciągu ostatnich trzydziestu lat przeszło znaczącą ewolucję w poziomie wiedzy naukowej i szkoleń na poziomie technologicznym i na poziomie filozofii troski wynikającej ze zmian społeczno-kulturowych, politycznych, gospodarczych, demograficznych i epidemiologicznych we współczesnych społeczeństwach.
Wyzwania stojące przed pielęgniarkami w Portugalii, podobnie jak w innych krajach świata zachodniego, związane są głównie ze złożonością sytuacji zdrowotnych i chorobowych, które wymagają podejścia interdyscyplinarnego, które wykracza poza zdrowie i wymaga prawdziwej pracy zespołu i wykorzystania kreatywności w celu ominięcia wewnętrznych i zewnętrznych przeszkód w organizacji, w której prowadzą swoją działalność.
Wśród wyzwań, które obecne i przyszłe stanowią zawody pielęgniarskie i zawody związane z opieką zdrowotną w ogóle, wyróżniają się następujące:
- Wyzwanie paradygmatu CAUTION, z punktu widzenia zdrowia, jako potrzeby Ludzkości, wspólne dla wszystkich różnych zawodów związanych ze zdrowiem i jako takie wymagające prawdziwej interdyscyplinarnej pracy zespołowej;
- Nowe problemy zdrowotne związane z stylem życia, starzeniem się, chorobami przewlekłymi, AIDS / HIV, narkomanią, ubóstwem i wykluczeniem społecznym, między innymi;
- Zmiana w opiece, która charakteryzuje się przeniesieniem opieki szpitalnej do usług społecznych i reorganizacją podstawowej opieki zdrowotnej. Ta orientacja na praktykę w społeczności sprawia, że pielęgniarki stają się coraz bardziej autonomicznymi, wszechstronnymi i elastycznymi działaniami, wprowadzanymi do multidyscyplinarnych zespołów, w których użytkownik / obywatel bierze udział w podejmowaniu decyzji dotyczących zdrowia;
- Zwiększenie złożoności sytuacji zawodowych, którymi należy zarządzać, oraz ewolucja organizacji pracy wymagająca podejścia wielodyscyplinarnego i interdyscyplinarnego, co implikuje powstanie "kompetencji kolektywnych" wynikających z jakości współpracy między poszczególnymi kompetencjami;
- Wyzwanie związane z prawami i obowiązkami obywatela, różnorodnością, zróżnicowaniem i wielokulturowością;
- Wyzwanie jakości szkolenia i opieki, jednocześnie problem etyczny i moralny oraz problem wiarygodności i godności zawodowej;
- Potrzeba edukacji obywatelskiej, rozwoju moralnego, uczestnictwa w życiu wspólnotowym, budowy transnarodowej tożsamości;
- "Społeczeństwo informacyjne" i potrzeba nowych strategii dla nowego pozycjonowania szkoły i zawodu w społeczeństwie, w którym żyjemy, gdzie dominuje temat "uczenia się przez całe życie".
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), jedna z wiodących międzynarodowych organizacji referencyjnych w dziedzinie pielęgniarstwa, identyfikuje misję, przesłanki i aspekty autonomicznej interwencji:
"podstawową misją pielęgniarki w społeczeństwie jest pomaganie osobom, rodzinom i grupom w określaniu i osiągnięciu ich potencjału w sferze fizycznej, umysłowej i społecznej poprzez działanie w kontekście środowiska, w którym żyją i pracują. opieka zdrowotna, zapobieganie chorobom, planowanie i dostarczanie opieki leczniczej i rehabilitacji. Pielęgniarstwo obejmuje fizyczne, umysłowe i społeczne aspekty życia, ponieważ wpływają one zdrowie, choroby, niepełnosprawność i śmierć.
Pielęgniarki umożliwiają aktywne uczestnictwo jednostki, jego rodziny i przyjaciół, grupy społecznej i społeczności, we wszystkich aspektach opieki zdrowotnej, a tym samym wspierają niezależność i samostanowienie. Pielęgniarki pracują również jako partnerzy członków innych zawodów zaangażowanych w świadczenie usług zdrowotnych. "
Zgodnie z Międzynarodową Radą Pielęgniarek, placówka pielęgniarska potwierdza autonomiczną i opartą na współpracy opiekę, w tym promocję zdrowia, zapobieganie chorobom, opiekę w chorobie i niepełnosprawności oraz proces umierania.
W Kodeksie etycznym dla pielęgniarek jest wstępnie określone, że potrzeba pielęgniarstwa jest uniwersalna, a pielęgniarki mają cztery podstawowe obowiązki: promowanie zdrowia, zapobieganie chorobom, przywracanie zdrowia i łagodzenie cierpienia. Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wykonywania zawodu pielęgniarek (dekret z mocą ustawy nr 161/96 z 4 września), podstawowe interwencje to "promocja zdrowia, zapobieganie chorobom, leczenie, rehabilitacja i reintegracja społeczna" (art. 8º) i praktyka pielęgniarska, obok praktyki klinicznej, obejmuje obszary zarządzania, badań, nauczania, szkolenia i doradztwa (art.9).
Kompetencje pielęgniarki zajmującej się opieką ogólną są określone w Zarządzeniu pielęgniarek (OE, 2003), zgodnie z kompetencjami stanowiącymi ICN Ramy Kompetencji dla pielęgniarek ogólnych Międzynarodowej Rady Pielęgniarek (ICN).
Rekrutacja
Galeria
O szkole
pytania
Podobne kursy
Child Nursing BSc (Hons)
- Dundee, Wielka Brytania
Adult Nursing (Kirkcaldy) MSc
- Kirkcaldy, Wielka Brytania
Certyfikat Kierownika pielęgniarki Post Master's
- Lisle, Stany Zjednoczone