Międzynarodowy Master of Public Health (IMPH)

Informacje ogólne

Opis programu

Hebrajska Szkoła Zdrowia Publicznego i Medycyny Społecznej Hadassah Braun University jest dumna ze swoich zagranicznych studentów, którzy od 1970 roku uczynili z programu International Master of Public Health (IMPH) najbardziej satysfakcjonujące i udane przedsięwzięcie. Ponad 900 studentów ze 102 krajów na całym świecie uczestniczyło w tym wyjątkowym doświadczeniu.

Większość naszych studentów pochodzi z krajów / regionów o niskich dochodach, w tym krajów uważanych przez OECD za „wschodzące” lub „transformujące się”. Program wita również studentów z krajów i regionów o średnich dochodach. Wśród naszych absolwentów są absolwenci z Europy Zachodniej, USA i Kanady.

W gronie studentów IMPH znajdują się lekarze, pielęgniarki, inni pracownicy służby zdrowia, ekonomiści, socjologowie i osoby zainteresowane zdrowiem publicznym z innych dyscyplin. Szeroka gama środowisk kulturowych i doświadczeń zawodowych naszych uczniów w połączeniu z naszym wymagającym programem nauczania tworzy środowisko, które jest jednocześnie wyzwaniem naukowym i stymulującym kulturowo.

Wielu naszych absolwentów wraca do domu po ukończeniu szkolenia, aby zajmować stanowiska kierownicze w systemach opieki zdrowotnej swoich społeczności i krajów. Osobiste kontakty z naszymi absolwentami i wiadomości o ich imponującym wkładzie w zdrowie swoich krajów i nie tylko są nieustającym źródłem dumy i przyjemności.

Izraelska Agencja ds. Międzynarodowej Współpracy Rozwojowej (MASHAV) była istotnym elementem rozwoju i kontynuacji tego wyjątkowego programu od momentu jego powstania.

Ograniczona liczba stypendiów jest przyznawana corocznie przez MASHAV i innych darczyńców wybranym kandydatom z regionów o niższych dochodach, krajów w okresie przejściowym i małych krajów wyspiarskich.

Izrael jest znanym społeczeństwem przyjaznym i wraz z dostarczaniem wiedzy i umiejętności w zakresie zdrowia publicznego, z przyjemnością pokażemy Ci wiele skarbów Izraela i jego stolicy, Jerozolimy.

Otoczony tarasowymi zboczami i porośniętymi sosnami wzgórzami na zachód od centrum Jerozolimy, nasz kampus znajduje się obok cichej, malowniczej wioski Ein Kerem. Uczniowie mogą spacerować po ścieżkach obsadzonych kwiatami, przeplatanych winoroślami i drzewami oliwnymi oraz obserwować artystów przy pracy. Urokliwe sklepy, restauracje i galerie zdobią krajobraz. Na kampusie jednym z pierwszych zabytków, które witają przybyszów, jest wspaniały zestaw witraży stworzonych przez Marca Chagalla.

Dołącz do nas i stań się częścią naszej światowej rodziny zaangażowanej w rozwój praktyk, badań i nauczania w zakresie zdrowia publicznego.

142255_pexels-photo-3758756.jpeg

Wyjątkowe zalety programu IMPH szkoły Braun w Izraelu

  • Program promuje doskonałość w międzynarodowych badaniach i praktyce zdrowia publicznego w szerokim zakresie tematów.
  • Szkoła ma prawie 50-letnie doświadczenie w nauczaniu zdrowia publicznego w Izraelu i wielu innych krajach.
  • Szkoła i jej programy zostały akredytowane przez Agencję Akredytacji Edukacji Zdrowia Publicznego (APHEA)
  • W uznaniu naszych ciągłych wysiłków w zakresie szkoleń w zakresie zdrowia publicznego w Izraelu i za granicą, Światowa Organizacja Zdrowia wyznaczyła Szkołę (2007-2014) jako Współpracujące Centrum Budowania Możliwości Zdrowia Publicznego.
  • Program IMPH zapewnia narzędzia do badania problemów zdrowia publicznego w krajach o niskich i wyższych dochodach oraz do formułowania odpowiednich strategii interwencyjnych na poziomie wspólnotowym i krajowym.
  • Cały czas kładzie się nacisk na aktywną naukę przez ucznia, indywidualnie iw grupach
  • Izrael jest zarówno rozwiniętym (naukowo i technologicznie), jak i wciąż rozwijającym się młodym krajem. Doświadczyliśmy i zmagaliśmy się z problemami zdrowotnymi w obu tych rolach.
  • Wraz z rygorystycznymi wymaganiami akademickimi, program jest dostosowany do potrzeb i zainteresowań studenta.
  • Nasi nauczyciele są głęboko zaangażowani, troskliwi i mają otwartą komunikację ze swoimi uczniami.
  • Zajęcia w małych grupach są organizowane dla studentów wymagających dodatkowej pomocy na niektórych kursach podstawowych.
  • Program IMPH oferuje szeroką gamę zajęć społecznych i kulturalnych, które służą tworzeniu więzi i integracji uczniów oraz wprowadzaniu ich w historyczny i współczesny kraj przyjmujący, jakim jest Izrael.

Cele i zadania kursu

Ogólnym celem naszego programu jest dostarczenie podstawowej wiedzy z teorii i praktyki zdrowia publicznego i medycyny społecznej osobom, które obecnie zajmują się tą dziedziną lub planują to robić w przyszłości.

Będziemy pracować, aby pomóc Ci rozwinąć wiedzę i umiejętności w następujących obszarach:

  • Epidemiologia, metody badawcze i biostatystyka
  • Administracja zdrowia, ekonomia zdrowia i systemy opieki zdrowotnej
  • Praktyka, planowanie, administracja i ocena zdrowia publicznego
  • Planowanie i realizacja projektów badawczych
  • Diagnoza stanu zdrowia społeczności
  • Projektowanie i wdrażanie programów zdrowotnych opartych na społeczności
  • Kontrola chorób zakaźnych
  • Zdrowie środowiskowe i zawodowe
  • Socjologiczne i behawioralne determinanty zdrowia
  • Żywienie w zdrowiu publicznym, bezpieczeństwie żywnościowym i zwalczaniu niedożywienia
  • Zdrowie matki i dziecka

Po pomyślnym zakończeniu programu oczekuje się, że:

  • Inicjować i uczestniczyć w promocji i rozwoju praktyk w zakresie zdrowia publicznego w swoim kraju na poziomie krajowym, regionalnym lub w środowisku lokalnej społeczności
  • Użyj narzędzi epidemiologicznych i innych do planowania i oceny systemu opieki zdrowotnej oraz świadczenia usług zdrowotnych w regionach geograficznych i wewnątrz instytucji
  • Opracuj programy budowania potencjału odpowiedzialne za szkolenie personelu zdrowia publicznego w twoim kraju

Program nauczania

Ogólnym celem naszego programu jest dostarczenie podstawowej wiedzy z teorii i praktyki zdrowia publicznego i medycyny społecznej osobom, które obecnie zajmują się tą dziedziną lub planują to robić w przyszłości.

Program nauczania studiów składa się z podstawowych kursów, zajęć fakultatywnych, CoPc Workshop, a pismo z mentorem Thesis lub papier magistra.

Cały czas kładzie się nacisk na aktywne uczenie się przez ucznia, a nie na bierne uczestnictwo w zajęciach.

Nasi nauczyciele są głęboko zaangażowani, troskliwi i mają otwartą komunikację ze swoimi uczniami.

Kursy podstawowe

Wymagane kursy stanowiące trzon studiów IMPH to:

  • Warsztaty Podstawowej Opieki Zdrowotnej zorientowane na społeczność
  • Kontrola chorób zakaźnych
  • Zdrowie środowiskowe i zawodowe
  • Ekonomia zdrowia
  • Promocja zdrowia i zachowania zdrowotne
  • Interpretacja danych epidemiologicznych
  • Wprowadzenie do zdrowia publicznego
  • Warsztaty dotyczące monitorowania i oceny programów zdrowia publicznego
  • Organizacja opieki medycznej
  • Zasady i zastosowania epidemiologii
  • Zdrowie publiczne odżywianie
  • Praktyka, organizacja i ocena zdrowia publicznego
  • Seminarium zdrowia publicznego i wizyty w profesjonalnych witrynach
  • Metody jakościowe w zdrowiu publicznym
  • Forum badawcze
  • Socjologia zdrowia i choroby
  • Metody statystyczne dla zdrowia publicznego
  • Ankieta i metody badawcze

Przedmioty do wyboru

Studenci wybierają również z szerokiej gamy przedmiotów do wyboru, takich jak:

  • Starzenie się: epidemiologia i usługi
  • Ekonomiczna ocena zdrowia publicznego i interwencji medycznych
  • Systemy informacji geograficznej (GIS) i zdrowie publiczne
  • Promocja zdrowia
  • Historia zdrowia publicznego i epidemiologii
  • Demografia zdrowia publicznego
  • Zdrowie matki i dziecka
  • Multidyscyplinarne aspekty HIV / AIDS
  • Etyka zdrowia publicznego
  • Wybrane zagadnienia z epidemiologii
  • Statystyczne metody analizy stawek

Egzaminy i oceny

Oceny z kursu są oparte na egzaminach pisemnych lub ustnych, referatach lub prezentacjach studentów, w zależności od kursu. Studenci muszą uzyskać pozytywną ocenę 60 z każdego kursu, aby kwalifikować się do uzyskania tytułu MPH.

Warsztaty COPC

Głównym elementem programu IMPH są warsztaty dotyczące podstawowej opieki zdrowotnej zorientowanej na społeczność (COPC). COPC to innowacyjne podejście do świadczenia opieki zdrowotnej na poziomie populacji, które integruje medycynę kliniczną i zdrowie publiczne. Model COPC został opracowany w naszej Szkole i jest stosowany w społecznościach na całym świecie. Głównym celem tych warsztatów jest rozwój medycyny środowiskowej w warunkach podstawowej opieki zdrowotnej lub w innych ramach, ze szczególnym naciskiem na zastosowanie epidemiologii w codziennej praktyce. Uczniowie stosują zasady i metody COPC do danych z własnych społeczności.

Praca dyplomowa

Studenci na ścieżce pracy magisterskiej zbierają i analizują dane dotyczące odpowiedniego tematu zdrowia publicznego lub przeprowadzają szczegółowe analizy wtórne istniejącej bazy danych. Ta ścieżka jest otwarta dla studentów, którzy uzyskali ponadprzeciętne oceny z kursów pierwszego semestru. Są one przedkładane na piśmie i bronione podczas egzaminu ustnego pod koniec roku.

Papier wzorcowy

Uczniowie, którzy wybiorą tę ścieżkę, piszą artykuł na temat problemu zdrowia publicznego, który jest istotny dla ich kraju. Artykuł może zawierać szczegółową propozycję projektu badawczego, przegląd programu lub dogłębną analizę pojawiającego się lub istniejącego problemu zdrowia publicznego.

Prace magisterskie są składane na piśmie i przedstawiane pod koniec roku.

Rok akademicki: październik - wrzesień

Rok akademicki podzielony jest na dwa semestry i sesję letnią. Pierwszy semestr rozpoczyna się w październiku i kończy w styczniu-lutym, a drugi semestr kończy się w czerwcu. Dokładne daty rozpoczęcia i zakończenia zmieniają się z roku na rok.

Sesja letnia (lipiec - wrzesień) jest przede wszystkim poświęcona pracy nad Thesis / Master Paper (w tym w razie potrzeby w terenie). Egzaminy odbywają się w okresie styczeń-luty i lipiec; ustna obrona pracy dyplomowej lub prezentacja pracy magisterskiej odbywa się we wrześniu przed ukończeniem studiów.

Przez cały rok odbywają się profesjonalne wizyty w terenie, wyjazdy towarzyskie, imprezy kulturalne, prelekcje dotyczące bieżących wydarzeń i historii regionu. Uczniowie uczestniczą w obchodach lokalnych świąt religijnych. Nieformalne wizyty domowe ułatwiają kontakt z wykładowcami i innymi Izraelczykami.

Stypendystom zapewnia się wygodne zakwaterowanie na terenie kampusu w mieszkaniach dzielonych z innymi studentami uczestniczącymi w programie. Studenci nieposiadający stypendium mogą wynajmować te apartamenty (w zależności od dostępności). Apartamenty można również wynająć w pobliżu kampusu.

Koszty i stypendia

Ograniczona liczba stypendiów jest dostępna dla wybranych studentów z krajów o niższych dochodach i małych wysp. Te stypendia pokrywają praktycznie wszystkie koszty związane z uczestnictwem w Programie, w tym czesne, zakwaterowanie, podstawowe koszty utrzymania, ubezpieczenie medyczne, działalność społeczną / kulturalną, opłaty administracyjne i podręczniki.

Kandydaci z krajów o wysokich dochodach proszeni są o kontakt pod adresem imph@ekmd.huji.ac.il w celu uzyskania informacji na temat kosztów studiowania w programie.

MASHAV przyznaje szereg stypendiów przeznaczonych dla studentów z małych krajów wyspiarskich (ze szczególnym uwzględnieniem Karaibów, Oceanii i Azji Południowo-Wschodniej) na rok akademicki 2019/2020.

Wymagania dotyczące przyjęcia

Aby kwalifikować się do programu IMPH, musisz posiadać stopień naukowy (BA / BSc, MA / MSc, MD) w dziedzinie medycyny, stomatologii, pielęgniarstwa, innej pokrewnej dziedziny zdrowia lub w jednej z podstawowych nauk biologicznych lub społecznych związanych ze zdrowiem uznany uniwersytet. Dyplom / Dyplom zaawansowany nie są uznawane za stopnie naukowe przez Uniwersytet Hebrajski.

Kandydaci, którzy posiadają tylko tytuł licencjata, muszą uzyskać ogólną średnią ocen (GPA) na poziomie co najmniej 80% na studiach licencjackich.

Uwzględnia się praktyczne doświadczenie w zakresie zdrowia publicznego, a także osiągnięcia naukowe.

Co postaramy się Ci zapewnić:

  • Podstawowe zasady zdrowia publicznego i medycyny społecznej w naszym programie nauczania w zakresie epidemiologii, metod badawczych, statystyki, administracji zdrowia i innych podstawowych i fakultatywnych kursów. Kursy są prowadzone przez wykładowców z dużym międzynarodowym doświadczeniem, wnosząc wysoki poziom wiedzy do programu szkoleniowego.
  • Praktyczne doświadczenie w stosowaniu tych zasad na warsztatach COPC
  • Praktyczne doświadczenie w planowaniu i realizacji projektu badawczego
  • Dające satysfakcję i stymulujące doświadczenie studiowania w obcym kraju oraz spotkania i pracy z ludźmi z różnych środowisk zawodowych i kulturowych oraz dołączenia do globalnej sieci setek pracowników służby zdrowia, którzy ukończyli program

Czego oczekujemy od Ciebie, a dokładniej, czego powinieneś oczekiwać od siebie:

  • Realistyczna ocena Twojej znajomości języka angielskiego, aby nie przeszkadzała Ci niemożność czytania materiału, pisania prac lub pełnego i swobodnego uczestnictwa w zajęciach. Nie oferujemy kursu języka angielskiego. Bez bardzo dobrej znajomości języka angielskiego nie odniesiesz pełnych korzyści z kursu i możesz nie być w stanie pomyślnie spełnić wymagań kursu.
  • Jasne zrozumienie, dlaczego chcesz uzyskać dyplom i jak planujesz z niego korzystać, a także zdecydowany zamiar kontynuowania pracy w dziedzinie zdrowia publicznego we własnym kraju.
Ostatnia aktualizacja Paź 2020

Informacje o uczelni

The Hebrew University of Jerusalem is consistently ranked as the top university in Israel and among the top 100, worldwide. In addition, The University was ranked the top Israeli university and 201-20 ... Czytaj więcej

The Hebrew University of Jerusalem is consistently ranked as the top university in Israel and among the top 100, worldwide. In addition, The University was ranked the top Israeli university and 201-205 best out of the top 800 institutions in the 2016-17 Times Higher Education World University Rankings, published by the British magazine Times Higher Education. HUJI was the only Israeli university to place in the world’s top 200 universities in the rankings. Pokaż mniej