Przeczytaj oficjalny opis

Podstawowe informacje

  • Reżyserzy: D. Benjamín Herreros
  • Napisy: 60 ECTS.
  • Czas trwania: 31 października - czerwiec (dwa lata).
  • Modalność: Online i mieszane.
  • Cena: 4800 euro

prezentacja

W obecnej medycynie konflikty etyczne są coraz częstsze i mają duży wpływ na podejmowanie decyzji. Istotne jest, aby pracownicy służby zdrowia rozwinęli określone umiejętności, aby sprostać rosnącym wyzwaniom medycyny przyszłości. „Magister etyki klinicznej” oferuje możliwość rozwijania wiedzy, umiejętności i postaw w celu określenia skutecznych rozwiązań konfliktów dzięki innowacyjnej metodologii nauczania, skoncentrowanej na aktywnym nauczaniu i uczeniu się umiejętności. Model nauczania oferowany przez Mistrza jest zintegrowany i multidyscyplinarny, koncentrujący się na prezentacji przypadków klinicznych za pomocą programów specjalnie zaprojektowanych w celu ułatwienia zrozumienia ucznia. Metoda nauczania prezentowania przypadków za pomocą schematów została wprowadzona w medycynie w Kanadzie, Wielkiej Brytanii i USA, będąc innowacyjną w nauczaniu etyki klinicznej w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej.

cele

  • Główne: opracowanie konkretnych kompetencji, które ułatwiają rozwiązywanie najczęstszych konfliktów etycznych w praktyce klinicznej.
  • Wtórny:
    • Zna podstawowe aspekty i problemy etyki klinicznej, a także jej główne obszary zastosowania w codziennej praktyce klinicznej.
    • Rozwijaj umiejętności niezbędne do objęcia roli konsultanta / konsultanta etycznego w trzech trybach: indywidualny format konsultanta, mediatora i członka komisji etycznych ds. Opieki zdrowotnej.
    • Rozwijaj niezbędne postawy, aby ułatwić podejmowanie decyzji moralnych, zarówno indywidualnie, jak iw grupach, a tym samym optymalnie rozwiązuj najczęstsze problemy etyczne.

adresowane do

  • Lekarze, którzy rozwijają aktywność kliniczną w dziedzinie zdrowia. Tych specjalistów może wahać się od mniej doświadczonych lekarzy (mieszkańców ostatnich lat i młodych zastępców lekarzy), do bardziej doświadczonych specjalistów.
  • Studenci stopnia naukowego zainteresowani aspektami etycznymi kliniki: pielęgniarstwo, psychologia, stomatologia, farmacja, fizjoterapia, praca socjalna, prawo, filozofia. Mogą to być nowo wykwalifikowani profesjonaliści, a także profesjonaliści.

metodologia

  • Magister ma mieszany format (łączący nauczanie online z nauczaniem w klasie), a także online .
  • Zajęcia z dystansu będą odbywały się za pośrednictwem transmisji strumieniowej , dzięki czemu uczniowie będą mogli kontaktować się z nauczycielem i kolegami z klasy za pośrednictwem platformy internetowej , która zapewnia ich uczestnictwo, oferując taką samą jakość nauczania, jak klasa twarzą w twarz.
  • Scenariusze przypadków: wszystkie klasy będą miały format nauczania w formie seminarium z praktycznymi przypadkami zaprojektowanymi specjalnie dla studentów zgodnie ze zintegrowaną metodologią: uczenie się na podstawie przypadków, uczenie się ekologiczne i model prezentacji klinicznej . Metoda nauczania przyjmuje podejście skoncentrowane na konstrukcji scenariusza, który reprezentuje konfliktowy przypadek kliniczny, który może być przedstawiony lub symulowany przez uczniów. Scenariusz jest wspierany przez schematy koncepcyjne, które pozwalają uczniowi przeanalizować przypadek kliniczny z dwóch wymiarów: analizy problemu i jego możliwych rozwiązań. W ten sposób nauka koncentruje się na problemie i umiejętnościach potrzebnych do jego rozwiązania. Wszystkie scenariusze są zintegrowane ze schematami, które ułatwiają rozwój kompetencji uczniów.
  • Etyka narracyjna (media audiowizualne i teksty) ułatwi omówienie podstawowych tematów programu nauczania, integrując etykę kliniczną z naukami humanistycznymi w medycynie (historia medycyny, nauki społeczne, sztuka, antropologia), co pozwala na dogłębne zrozumienie problemów i argumenty ujawnione.
  • Symulacja: uczniowie będą mieli okazję obserwować symulację (symulowane scenariusze), aby można je było umieścić w kontekstach zbliżonych do rzeczywistości klinicznej. Symulacja pozwala na przedstawienie scenariusza w kontrolowany sposób i połączenie uczenia się opartego na problemach z uczeniem się opartym na kompetencjach. Symulowany scenariusz oferuje możliwość manipulowania dynamiką przypadku klinicznego w celu stymulowania rozwoju kompetencji. Symulacja łączy kliniczną prezentację przypadku konfliktu (wstępna odprawa) z momentem rozważania (omówienie) i przekształca doświadczenia ucznia (symulacja) w punkt wyjścia do konstruowania konkretnych kompetencji. Takie podejście pozwala nauczycielom oceniać nabywanie kompetencji poprzez konkretne narzędzia zaprojektowane na podstawie schematów koncepcyjnych, które wspierają ucznia w zajęciach teoretycznych.
  • Godziny: 50% to godziny lekcyjne ( online i osobiście), a pozostałe 50% to praca indywidualna (czytanie materiałów dydaktycznych i analiza przypadku) oraz samouczki .
  • Uczniowie będą mieli spersonalizowane ćwiczenia z personelem dydaktycznym, aby wyjaśnić wszelkie wątpliwości, które mogą się pojawić.
  • Moduł 5 Praktyk i TFM ma na celu odbywanie praktyk w ośrodkach zdrowia i usługach doradztwa etycznego (komisje etyczne, konsultanci kliniczni itp.), Aby student mógł doświadczyć profesjonalnej rzeczywistości etyki klinicznej i tym samym przetworzyć umiejętności rozwijane przez Mistrza. Praktyki można wykonywać osobiście i na odległość.
  • Master mieszany:
    • Połączony Master będzie miał dwa formaty
      • Tygodnie: dwa tygodnie twarzą w twarz w pierwszym roku (ostatni tydzień modułu 1 i pierwszy tydzień modułu 2) i dwa tygodnie twarzą w twarz w drugim roku (praktyki w module 5)
      • Dni: Dziesięć dni w pierwszym roku (piątek rano i popołudnie) i dziesięć dni w drugim roku (piątek rano i popołudnie).
Program prowadzony przez:
Spanish (Spain)
Ostatnia aktualizacja March 12, 2019
Ten kurs jest Online, Łączone online i stacjonarne
Data początkowa
Wrześ. 2019
Duration
2 lat
W pełnym wymiarze godzin
Cena
4,800 EUR
Wg lokalizacji
Wg daty
Data początkowa
Wrześ. 2019
Termin nadsyłania zgłoszeń

Wrześ. 2019

Location
Termin nadsyłania zgłoszeń
Data końcowa