Licencjat z biomedycyny eksperymentalnej i przemysłowej
Linköping University
Klucz informacyjny
Lokalizacja kampusu
Linköping, Szwecja
Języki
Język angielski
Forma badania
W kampusie
Czas trwania
6 semesters
Tempo
Pełny etat
Czesne
SEK 532 100 / per year *
Termin składania wniosków
Poproś o informacje
Najwcześniejsza data rozpoczęcia
Aug 2024
* tylko dla studentów spoza UE, EOG i Szwajcarii
Wstęp
Czy jesteś zainteresowany zastosowaniem teorii w Biomedycynie w projektach z przemysłu, opieki zdrowotnej lub środowiska akademickiego? Nauka zarządzania prowadzeniem projektów z umiejętnościami w zakresie przedsiębiorczości i rozwoju biznesu. Następnie program licencjacki w dziedzinie biomedycyny eksperymentalnej i przemysłowej zapewni Ci ekscytujące lata!
Obejrzyj webinarium – listopad 2019
- Start: sierpień 2022
- Miejsce studiów: Linköping
- Poziom: I stopnia
- Kod aplikacji: LIU-51300 (Runda rekrutacyjna międzynarodowa) | LIU-50307 (Runda Rekrutacyjna Krajowa)
LiU zaoferuje pierwszy międzynarodowy program studiów licencjackich w Szwecji, który łączy umiejętności zarządzania projektami z praktycznymi technikami badawczymi w dziedzinie biomedycyny. Zaprojektowany we współpracy z wiodącymi światowymi firmami farmaceutycznymi i biotechnologicznymi, aby zapewnić naszym absolwentom wiedzę i umiejętności wymagane do pracy w czołówce badań i innowacji biomedycznych.
Ten program licencjacki zapewni głęboką wiedzę teoretyczną i praktyczne doświadczenie w zakresie najnowocześniejszych technik badawczych w podstawowych dziedzinach biomedycznych; takich jak biologia komórkowa i molekularna, biochemia medyczna, fizjologia i farmakologia, a także nowe obszary odkrywania leków, biologia systemów, bioinformatyka i patologia cyfrowa. Przez cały program będziesz również pracował na kursach opartych na projektach, aby zastosować swoją wiedzę. Aby zapewnić możliwość przełożenia przełomów badawczych na produkty i usługi kliniczne, program szkoli studentów w zakresie najnowszych podejść w zakresie zarządzania projektami, projektowania badań klinicznych, bioprzedsiębiorczości, regulacji leków i etyki medycznej. Będziesz miał również możliwość spędzenia całego semestru na prowadzeniu badań w LiU lub u jednego z naszych partnerów przemysłowych, w Szwecji lub za granicą. Poprzez kształcenie naszych studentów w zakresie teorii i praktyki innowacyjnych badań biomedycznych oraz zarządzania badaniami nasz program ma na celu rozwój przyszłych liderów badań biomedycznych.
Bioprzedsiębiorczość, kursy projektowe
W każdym semestrze będziesz zaangażowany w realne projekty z zakresu ochrony zdrowia, przemysłu lub nauki. Spotykając potencjalnych klientów z nowymi projektami, połączysz kompleksowy zestaw osobistej, interpersonalnej i profesjonalnej wiedzy biomedycznej z umiejętnościami laboratoryjnymi. Przeprowadzisz projekt przez cały cykl życia procesu komercjalizacji usług lub produktów, w tym umiejętności komunikacyjnych, aby poznać innych badaczy lub potencjalnych klientów. Naszym celem jest przygotowanie innowacyjnych i przedsiębiorczych studentów do rozwoju przyszłego biznesu lub badań o dużym wpływie w dziedzinie biomedycyny.
Stopień
Po ukończeniu programu z 180 punktami, na wniosek studenta z tytułem Bachelor of Science in Medical Biology (Medicine Kandidatexamen i Medicinsk biologi) zostanie przyznany dyplom ukończenia studiów.
Galeria
Wynik programu
Cele ogólne
W ustawie o szkolnictwie wyższym (SFS 1992:1434 wraz z aktualizacjami) określono następujące ogólne cele kształcenia na poziomie licencjackim:
- Kształcenie na poziomie licencjackim powinno opierać się przede wszystkim na wiedzy, którą studenci otrzymują z krajowych programów na poziomie szkoły średniej lub równoważnej. Rząd może jednak zadecydować o zwolnieniach związanych z edukacją artystyczną.
Kształcenie na poziomie licencjackim rozwinie:
- Umiejętność dokonywania samodzielnych i krytycznych ocen,
- Umiejętność samodzielnego identyfikowania, formułowania i rozwiązywania problemów,
- Gotowość na zmiany w życiu zawodowym.
W ramach danego kierunku kształcenia studenci oprócz wiedzy i umiejętności będą rozwijać umiejętność:
- Poszukiwać i oceniać wiedzę na poziomie naukowym,
- Śledź rozwój pola,
- Wymieniaj się wiedzą także z osobami bez specjalistycznej wiedzy w danej dziedzinie.
Cele stopnia
Zamierzone efekty kształcenia dla uzyskania stopnia Bachelor of Science zgodnie z Ustawą o szkolnictwie wyższym (SFS 1993:100, załącznik 2 – Rozporządzenie o stopniach).
Wiedza i zrozumienie
Aby uzyskać tytuł licencjata (180 punktów), student musi:
- wykazać się wiedzą i zrozumieniem w głównej dziedzinie edukacji, w tym znajomością podstaw naukowych obszaru, znajomością odpowiednich metod w tej dziedzinie, dogłębną znajomością konkretnych tematów z tej dziedziny, a także zrozumieniem aktualnych problemów badawczych.
Umiejętności i możliwości
Aby uzyskać tytuł licencjata (180 punktów), student musi:
- wykazać się umiejętnością znajdowania, gromadzenia, oceniania oraz krytycznej interpretacji i omawiania istotnych informacji dotyczących konkretnego problemu, wydarzeń, zagadnień i sytuacji,
- wykazać się umiejętnością samodzielnego identyfikowania, formułowania i rozwiązywania problemów oraz realizacji zadań w określonych ramach czasowych,
- wykazać się umiejętnością prezentowania i omawiania informacji, problemów i rozwiązań w dialogu z różnymi grupami, zarówno ustnie, jak i pisemnie, oraz
- wykazać się umiejętnościami niezbędnymi do samodzielnej pracy w dziedzinie edukacji.
Umiejętność oceny i podejście
Aby uzyskać tytuł licencjata (180 punktów), student musi:
- wykazać się umiejętnością wydawania sądów w ramach głównego obszaru edukacji z uwzględnieniem istotnych aspektów naukowych, społecznych i etycznych,
- wykazać się wglądem w rolę wiedzy w społeczeństwie i odpowiedzialność ludzi za sposób jej wykorzystania oraz
- wykazać się umiejętnością identyfikacji potrzeby dalszego rozwoju wiedzy i umiejętności
Poza powyższymi celami, po ukończeniu programu studenci uzyskają cele lokalne uczelni wyższej, a także cele lokalne programu.
Cele lokalne dla Wydziału Lekarskiego i Nauk o Zdrowiu
Student po ukończeniu programu:
- mieć umiejętność krytycznej oceny sytuacji w środowisku akademickim, medycznym i przemysłowym w celu motywowania i oceny wyboru działań jako profesjonalista
- wykazać się wiedzą i zrozumieniem czynników wpływających na zdrowie z perspektywy lokalnej i globalnej
- posiadają umiejętność oceny i zastosowania wiedzy z zakresu medycyny opartej na dowodach oraz poprawy jakości w opiece zdrowotnej
- być w stanie pracować na rzecz zrównoważonego i prozdrowotnego rozwoju obecnych i przyszłych pokoleń
- nabyli umiejętności międzyzawodowe umożliwiające pracę w zespołach z innymi zawodami
- wykazać się wiedzą i zrozumieniem znaczenia równości i równych szans w społeczeństwie
Cele lokalne dla programu licencjackiego w dziedzinie biomedycyny eksperymentalnej i przemysłowej
Wiedza i zrozumienie
Po ukończeniu programu student powinien umieć:
- opisać wiedzę medyczną i naukową niezbędną do wyjaśnienia ludzkich procesów biologicznych i patofizjologicznych z perspektywy molekularnej i komórkowej.
- opisać metody analityczne i diagnostyczne w biologii medycznej oraz podstawowe strategie leczenia.
- wykazać zrozumienie różnych metod statystycznych i ich zastosowanie w bioinformatyce, biologii systemów i badaniach biomedycznych.
- opisać informacje i analizy wymagane do oceny pomysłu na nową działalność w dziedzinie biomedycyny oraz wykazać się umiejętnością gromadzenia i analizowania odpowiednich informacji w tym celu.
Umiejętności i możliwości
Po ukończeniu programu student powinien umieć:
- krytycznie przejrzeć istotne informacje dotyczące konkretnego wyzwania w biologii medycznej.
- projektować i rozwiązywać wyzwania teoretyczne i laboratoryjne oraz korygować podejścia naukowe i statystyczne w nowych i nieznanych sytuacjach pod nadzorem.
- omawiać informacje, idee, problemy i rozwiązania z zakresu biologii medycznej zarówno ustnie, jak i pisemnie w podejściu multidyscyplinarnym.
- stosować zaawansowaną medyczno-biologiczną metodykę laboratoryjną niezbędną do samodzielnej pracy w dziedzinie biomedycyny.
- aktywnie stosować modele zarządzania projektami w projektach, w których zagadnienia biomedyczne przekładają się na usługi lub produkty.
Umiejętność oceny i podejście
Po ukończeniu programu student powinien umieć:
- zastanowić się nad naukowymi i etycznymi aspektami biologii medycznej oraz znaczeniem wiedzy biomedycznej dla rozwoju społeczeństwa.
- krytycznie oceniać potrzeby i pomysły w biomedycynie z perspektywy społecznej i komercyjnej.
- stosować przedsiębiorcze podejście do rozwoju i oceny nauk biomedycznych.
Program
Zadowolony
Program obejmuje 180 punktów. Głównym obszarem tematycznym studiów licencjackich z biomedycyny eksperymentalnej i przemysłowej jest biologia medyczna. Rozkład treści przedmiotowych jest podany odpowiednio w programie każdego kursu. Program realizowany jest w trybie stacjonarnym.
W programie zawarte są następujące kursy:
1 semestr | Semestr 2 | Semestr 3 |
|
|
|
Semestr 4 | Semestr 5 | Semestr 6 |
|
|
|
Postęp
Postęp w ramach głównego obszaru tematycznego jest pokazany poprzez cele nauczania w programie nauczania każdego kursu programu, a także proponowaną literaturę przedmiotu na listach zasobów. Program obejmuje kursy zintegrowane z projektami z ciągłym rozwojem w zakresie zarządzania projektami w dziedzinie medycyny. We wcześniejszych częściach programu większy nacisk kładzie się na zdobycie podstawowej wiedzy teoretycznej i laboratoryjnej, podczas gdy w późniejszych częściach programu w coraz większym stopniu koncentruje się na umiejętności wykorzystania, interpretacji i rozwijania przez studentów wiedzy z różnych dziedzin. Umożliwi to studentom wyjaśnienie ludzkich procesów fizjologicznych i biomedycznych, a na głębszym poziomie zrozumienie, w jaki sposób wiedzę biomedyczną można zastosować w kwestiach związanych z opieką zdrowotną, przemysłem i środowiskiem akademickim z perspektywy komercyjnej i społecznej.
Nauczanie i metody pracy
Na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu podstawą nauczania jest kształcenie skoncetrowane na studencie i oparte na problemach. Student bierze odpowiedzialność za, studiuje i bada aktualną treść kursów i programu studiów. Metody pracy na zajęciach wymagają od studentów samodzielnego formułowania pytań do nauki, poszukiwania wiedzy, a także w dialogu z innymi oceniania i oceniania zdobytej wiedzy. Uczniowie pracują razem w grupach w oparciu o sytuacje oparte na rzeczywistości, aby rozwijać własną naukę, przyczyniać się do uczenia się współuczniów i ćwiczyć współpracę. Rolą nauczyciela jest wspieranie uczniów w tym sposobie uczenia się. Programy składają się z zintegrowanych tematów tematycznych, modułów teoretycznych i praktycznych zintegrowanych z programem studiów. Programy studiów na Wydziale Lekarskim i Nauk o Zdrowiu współpracują w ramach modułów integracyjnych, w których międzybranżowe kształcenie odbywa się poprzez udział studentów z kilku zawodów, którzy uczą się od siebie, o i od siebie. Metody zajęć i moduły integracyjne stymulują i wspierają rozwój kompetencji zawodowych i międzyzawodowych studenta oraz przygotowują do współpracy w przyszłym zawodzie.
Program licencjacki w dziedzinie biomedycyny eksperymentalnej i przemysłowej współpracuje z wydziałem technicznym przez cały program, a także z innymi podmiotami ze środowiska akademickiego, opieki zdrowotnej i biznesu poprzez kursy zintegrowane z projektami. Studenci uczą się identyfikować potrzebę lub pomysł, w którym mogą zastosować swoją podstawową wiedzę biomedyczną. W trakcie programu studenci mogą pracować w zespołach, aby przekształcić pomysły medyczne w produkty lub usługi. Studenci są dobrze przygotowani do zaspokajania potrzeb klientów, wdrażania wiedzy biomedycznej i zarządzania projektami z podejściem przedsiębiorczym. Studenci są przygotowani do spełnienia wymagań w zakresie zarządzania projektami i komunikacji w przyszłych zawodach w środowisku akademickim, służbie zdrowia i przemyśle.
Wymagania progowe
Treści każdego semestru opierają się na semestrach poprzednich i będą prowadzone w kolejności od semestru 1 do 4. Aby zostać dopuszczonym do pracy dyplomowej (semestr 5), wymagane jest uzyskanie co najmniej 90 punktów z semestrów 1 do 4 na studiach licencjackich Program w dziedzinie biomedycyny eksperymentalnej i przemysłowej.
Zajęcia w semestrze 6 mogą być zaliczone przed egzaminem z semestru 5 w przypadku studentów, którzy w semestrze 5 mieli przerwę w nauce.
Praca dyplomowa
Aby uzyskać tytuł licencjata, student musi ukończyć samodzielną pracę (projekt dyplomowy) o wartości co najmniej 30 punktów w głównym obszarze edukacji, biologii medycznej.