Licencjat W Terapii Zajęciowej

Informacje ogólne

Opis programu

Nasza misja

Aby przygotować absolwentów, którzy są kreatywni, kompetentni, współczujący i oddani swojemu zawodowi i krajowi.

Cele

Wysoko ceniony przez BMC Oddział Terapii Zajęciowej to:

  1. Przygotuj studentów na złożoność nowych praktyk akademickich i opartych na dowodach XXI wieku.
  2. Pomóż zidentyfikować niezbędną wiedzę, umiejętności i postawy zachęcające do bardziej kompetentnej praktyki terapii zajęciowej.
  3. Naucz uczniów, aby ćwiczyli opartą na etyce terapię zajęciową w różnych placówkach opieki zdrowotnej, społeczności i edukacji; zarządzać świadczeniem usług terapii zajęciowej; i przyczynić się do zawodu poprzez obsługę i udział w badaniach.
  4. Zapewnij studentom spersonalizowane kierunki studiów, zaprojektowane w celu zaspokojenia ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych i zwiększenia ich zdolności do pełnienia funkcji przywódczych w praktyce, edukacji, badaniach, rozwoju programu i ocenie programu.
  5. Zapewnij kształcenie ustawiczne praktykującym terapeutom, aby ułatwić im dalsze kompetencje.
  6. Zaplanuj i zaangażuj się w badania mające na celu usprawnienie terapii zajęciowej oraz rehabilitacji i edukacji.
  7. Służmy naszej kulturze islamu, uczelni oraz społecznościom publicznym i zawodowym poprzez uczestnictwo w szkolnictwie i służbach społecznych oraz stowarzyszeniach zawodowych.
  8. Zapewnij regionowi arabskiemu unikalnych, wykwalifikowanych i kompetentnych terapeutów, którzy mogą zaspokoić potrzeby ludności, szczególnie na obszarach wiejskich i obszarach o słabej opiece, gdzie terapia zajęciowa jest bardzo potrzebna.

virtual reality meets physical therapyJesper Aggergaard / Unsplash

opis programu

O terapii zajęciowej

Terapia zajęciowa (OT) to zawód opieki zdrowotnej, który koncentruje się na pomaganiu osobom w każdym wieku w odzyskiwaniu, rozwijaniu lub doskonaleniu codziennych umiejętności w celu prowadzenia niezależnego, produktywnego i satysfakcjonującego życia. Mówiąc najprościej, terapeuci zajęciowi pomagają ludziom przez całe życie uczestniczyć w rzeczach, które chcą i muszą robić poprzez terapeutyczne wykorzystanie codziennych czynności (zawodów). Podstawowe wartości praktyki OT to: altruizm, równość, wolność, sprawiedliwość, godność, prawda i rozwaga. Studenci, którzy wybierają terapię zajęciową jako karierę, to ci, którzy lubią pomagać i współpracować z innymi. Praktycy terapii zajęciowej muszą mieć silne umiejętności komunikacyjne, a także silne umiejętności interpersonalne, aby wzbudzić zaufanie i szacunek u swoich klientów. Atutem są kreatywność, elastyczność i umiejętności rozwiązywania problemów.

O programie terapii zajęciowej

Wydział Terapii Zajęciowej oferuje tytuł Bachelor of Science (BS) w zakresie terapii zajęciowej. Nasza wizja programu, misja i cele odzwierciedlają integrację międzynarodowych standardów edukacyjnych Światowej Federacji Terapii Zajęciowej (WFOT) oraz wizję i misję Batterjee Medical College (BMC). Przewidujemy, że terapia zajęciowa jest silnym, powszechnie uznanym, opartym na nauce i opartym na dowodach zawodem, a globalnie powiązana i różnorodna siła robocza zaspokaja potrzeby zawodowe społeczeństwa.

Uzasadnieniem ustanowienia programu terapii zajęciowej w BMC jest zapewnienie Arabii Saudyjskiej i regionowi arabskiemu wyjątkowych, wykwalifikowanych i kompetentnych terapeutów zajęciowych, którzy mogą zaspokoić rosnące potrzeby zdrowotne, psychospołeczne, rozwojowe i kulturowe społeczności. Ponadto chcielibyśmy ulepszyć usługi świadczone na rzecz osób niepełnosprawnych, zwiększyć satysfakcję i wzmocnić ich funkcjonalną wydajność i umiejętności życia codziennego pod względem niezależności, bezpieczeństwa i jakości. Ponadto utworzyliśmy dział terapii zajęciowej, aby opracować bardziej całościowe podejście i kompleksową opiekę dla klientów. Włączenie specjalistów terapii zajęciowej do istniejącego interdyscyplinarnego zespołu medycznego i rehabilitacyjnego sprzyjałoby współpracy i zintegrowanemu planowaniu interwencji, co miałoby pozytywny znaczący wpływ na klientów, którzy są prawdziwą motywacją tego wszystkiego.

Dlaczego warto wybrać BMC OT?

To, co nas wyróżnia, to to, że pomagamy kształtować przyszłość zawodu OT w regionie. Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy pierwszym programem OT w prywatnym sektorze szkolnictwa wyższego w Arabii Saudyjskiej. Ponadto jesteśmy pierwszym programem OT, który został włączony do programu rehabilitacji szkolnictwa wyższego w saudyjskim regionie zachodnim (Dżudda i okolice).

Od wszystkich absolwentów terapii zajęciowej oczekuje się wiedzy, umiejętności i postaw w następujących obszarach:

  • Relacje człowiek-zawód-środowisko.
  • Związek zawodu ze zdrowiem i samopoczuciem.
  • Relacje terapeutyczne i zawodowe.
  • Proces terapii zajęciowej.
  • Profesjonalne rozumowanie i zachowanie.
  • Lokalny i globalny kontekst praktyki zawodowej.

Aby stworzyć absolwentów posiadających tę wiedzę, umiejętności i postawy, wzięto pod uwagę następujące pięć czynników lokalnego kontekstu, które wpływają na to, czego należy nauczać w programie edukacyjnym terapii zajęciowej i jak się go naucza:

  • Zdolność uczniów do pomyślnego ukończenia programu.
  • Saudyjskie potrzeby zdrowotne i społeczne.
  • Saudyjska opieka zdrowotna, społeczna, edukacja i systemy prawne dla osób niepełnosprawnych.
  • Przekonania saudyjskie, wartości islamskie i znaczenie zawodów z silnym naciskiem nie tylko na kontekst międzynarodowy, ale także lokalny.
  • Historia saudyjskiej terapii zajęciowej.

Struktura programu

Pierwszy rok

Studenci zdobędą wiedzę w zakresie podstawowych nauk, w tym biologii, chemii, fizyki, matematyki, biostatystyki, biofizyki, biochemii, języka angielskiego, terminologii medycznej, komputerów, etyki medycznej i umiejętności uczenia się. Tematy te przygotowują studentów i zapewniają solidne podstawy naukowe i ustrukturyzowane.

Drugi rok

Studenci będą studiować tematy związane z anatomią, fizjologią, neuronauką i neurologicznymi przypadkami fizycznymi. Ponadto zostaną wprowadzone do podstaw terapii zajęciowej, takich jak podstawy OT, zasady i etyka w OT, oceny funkcjonalne, proces OT, teorie / podejścia OT i techniki OT.

Trzeci rok

Studenci będą studiować tematy związane ze wzrostem i rozwojem człowieka, przypadkami pediatrycznymi i psychiatrycznymi. Nauczą się także zastosowań terapii zajęciowej w warunkach neurologicznych i fizycznych, strategii na rzecz samodzielnego życia, technologii wspomagającej, rehabilitacji kończyn górnych, szynowania dłoni, wydajności zawodowej, mobilności na kołach i interwencji w siedzeniach oraz środowiska i niepełnosprawności. Ponadto studenci będą doświadczać praktyki klinicznej w niepełnym wymiarze godzin w celu zbudowania podstawowych umiejętności klinicznych i zastosowania różnorodnych implikacji klinicznych dla stanów neurologicznych i fizycznych.

Czwarty rok

Studenci będą studiować tematy związane z metodologią badań, międzynarodowymi trendami w zakresie niepełnosprawności i rehabilitacji, zarządzania i przywództwa, OT i systemu opieki zdrowotnej oraz specjalne tematy w terapii zajęciowej. Nauczą się także zastosowań terapii zajęciowej w pediatrii, psychiatrii, geriatrii, mediach terapeutycznych w OT i terapii grupowej. Ponadto studenci będą doświadczać praktyki klinicznej w terenie w niepełnym wymiarze godzin w celu zdobycia jeszcze bardziej podstawowych umiejętności klinicznych, takich jak profesjonalna dokumentacja do badań terenowych w praktyce OT. Będą również stosować różne implikacje kliniczne dla chorób pediatrycznych i psychiatrycznych oraz szkolą się w warunkach klinicznych rehabilitacji środowiskowej.

Piąty rok

To jest rok stażu. Po zakończeniu programu studiów licencjackich studenci przechodzą roczne szkolenie podyplomowe w uznanym ośrodku klinicznym (tj. Szpitalu, centrum rehabilitacji).

Ścieżka kariery / doradztwo

Perspektywy pracy dla lekarzy OT są jasne! OT jest rosnącym zawodem opieki zdrowotnej i istnieje pilna potrzeba większej liczby OT w Arabii Saudyjskiej. Oczekuje się, że zatrudnienie OT będzie znacznie szybsze niż średnia dla wszystkich zawodów. OT służą zróżnicowanej populacji i mogą pracować w różnych warunkach, takich jak między innymi:

  • Dzieci, młodzież, dorośli i pacjenci w podeszłym wieku
    • Neurologiczne i fizyczne
    • Rozwojowy
    • Psychospołeczne i emocjonalne (zdrowie psychiczne)
    • Percepcyjne poznawcze
    • Silnik sensoryczny
  • Ośrodki rehabilitacji
  • Szpitale psychiatryczne i zdrowia psychicznego
  • Centra wspólnotowe
  • Domy opieki
  • Rehabilitacja szkolna
  • Centra trudności w nauce
  • Domy w połowie drogi i uzależnienie
  • Centra technologii asystujących
  • Instytucje akademickie i badawcze

Niektórzy specjaliści OT pracują w obszarach specjalistycznych, które wymagają zaawansowanego szkolenia lub certyfikacji specjalizacji. Niektóre przykłady obejmują terapię rąk, rehabilitację kierowcy, rehabilitację dla osób niedowidzących, siedzenia dla wózków inwalidzkich, technologię wspomagającą i projektowanie

Program

Nasz program OT wymaga ukończenia 158 punktów. Oto typowy plan studiów dla studentów uczestniczących w programie Bachelor of Science (BS) w ramach terapii zajęciowej:

Pierwszy rok (rok przygotowawczy)

  • BIO 101 Human Biology I
  • BIO 102 Human Biology II
  • CHM 101 Chemia ogólna
  • CHM 102 Wprowadzenie do biochemii
  • PHY 101 Fizyka ogólna
  • BIOPHY 102 Biofizyka
  • MAT 101 Matematyka
  • BIOSTAT 102 Biostatystyka
  • ENGFY 101 Polski I
  • ENGFY 102 Polski II
  • COM 101 Komputer I
  • COM 102 Komputer II
  • IMEFY 101 Islamska etyka medyczna
  • ARFY 102 Język arabski
  • SSK 101 Umiejętności uczenia się I
  • SSK 102 Study Skills II
  • Terminologia medyczna MT 101 I
  • Terminologia medyczna MT 102 II

Drugi rok

  • ANTOT 201 Anatomia I
  • ANTOT 202 Anatomia II
  • PHYSOT 201 Fizjologia I
  • OT 201 Podstawy OT
  • Zasady OT 202
  • OT 203 Neuroscience
  • OT 204 Ocena funkcjonalna w OT
  • OT 205 OT Proces
  • OT 206 Neurologiczne przypadki fizyczne
  • OT 207 OT Techniki
  • OT 207 OT Techniki
  • OT 208 OT Teorie / podejścia
  • OT 209 Farmakologia

Trzeci rok

  • OT 301 Wzrost człowieka
  • OT 302 Biomechanika
  • OT 303 Zastosował OT do neurologicznych warunków fizycznych
  • OT 304 Strategie niezależnego życia
  • OT 305 Psychologia rehabilitacji
  • Technologia pomocnicza OT 306
  • OT 307 Rehabilitacja kończyny górnej
  • Szyna ręczna OT 308
  • Przypadki pediatryczne OT 309
  • OT 310 Przypadki psychiatryczne
  • OT 311 Wydajność zawodowa: adaptacja
  • Mobilność na kołach OT 312
  • OT 313 Środowisko

Czwarty rok

  • OT 401 Wprowadzenie do metodologii badań
  • OT 402 Międzynarodowe trendy w niepełnosprawności
  • OT 403 Zastosował OT do chorób pediatrycznych
  • OT 404 Zastosował OT na warunki psychiatryczne
  • OT 405 OT
  • OT 406 Media terapeutyczne w OT
  • Podstawowe umiejętności kliniczne OT 407
  • Projekt badawczy OT 408 w OT
  • OT 409 Rehabilitacja oparta na społeczności (CBR)
  • Terapia grupowa OT 410
  • OT 411 Tematy specjalne w OT
  • OT 412 Management
  • OT 413 OT dla geriatrii
  • OT 414 Profesjonalna dokumentacja dla OT Practice Fieldwork

Rotacja staży: piąty rok

  • OT 501 Neurologiczne warunki fizyczne
  • OT 502 Warunki pediatryczne
  • OT 503 Warunki psychiatryczne
  • OT 504 Rehabilitacja oparta na społeczności (CBR)
  • OT 505 Geriatria
  • Do wyboru (wybór jednego):
    • OT 506 Acute Care (ICU, CCU)
    • OT 507 Rehabilitacja szpitalna
    • Rehabilitacja ambulatoryjna OT 508
    • Rehabilitacja dłoni OT 509
    • OT 510 Rehabilitacja neurologiczna
    • OT 511 Ortopedia
    • OT 512 Rehabilitacja szkolna
    • Opieka hospicyjna OT 513
    • OT 514 Domowa opieka zdrowotna
    • OT 515 Lek
    • OT 516 Rehabilitacja zawodowa (VR)
    • OT 517 Skilled Nursing Facility (SNF)
    • OT 518 Technologia wspomagająca rehabilitację

Zasady rejestracji i przyjęć

Główne zasady:

  • Rejestracja
  • Wszyscy kandydaci muszą się zarejestrować online.
  • Rejestracja online nie jest potwierdzeniem przyjęcia. Akceptacja przyjęcia zostanie potwierdzona po przejściu wywiadu osobistego. Kandydaci, którzy nie udzielą wywiadu, nie mogą uzyskać wstępu do BMC.
  • BMC nie zaakceptuje żadnego dokumentu bez rejestracji online. Kandydaci muszą załączyć wszystkie wymagane dokumenty (świadectwo ukończenia szkoły średniej, dyplom ukończenia szkoły, transkrypcja, kopia dokumentu tożsamości / Iqama, kopia paszportu, zdjęcia itp.) Na portalu internetowym.
  • BMC nie przyjmie kandydatów niezdolnych do pracy.
  • W BMC mogą ubiegać się cztery typy kandydatów:
    • Kandydaci z liceum saudyjskiego (program saudyjski)
    • Międzynarodowi kandydaci do liceum (międzynarodowy program nauczania)
    • Kandydaci pomostowi (kandydaci)
    • Wnioskodawcy o przeniesienie na uniwersytet / uczelnię (kandydaci na studia licencjackie)

Zasady rozmowy kwalifikacyjnej:

  • Wszyscy wnioskodawcy będą musieli przejść osobistą rozmowę w kampusie BMC.
  • BMC zaprosi kwalifikujących się wnioskodawców na rozmowę kwalifikacyjną w dowolnym momencie okresu rejestracji.
  • BMC wyśle wiadomość e-mail na rozmowę kwalifikacyjną. Jeśli wnioskodawcy nie otrzymają wiadomości e-mail w ciągu dwóch tygodni od rejestracji online, wnioskodawcy muszą odwiedzić uczelnię.
  • Opłatę rejestracyjną należy uiścić przed rozmową kwalifikacyjną. Aby uzyskać zwrot opłat rejestracyjnych, zapoznaj się z procedurą „Zwrot opłaty”.
  • Kandydaci posiadający międzynarodowy program nauczania przejdą BET (test wstępny Batterjee) przed rozmową kwalifikacyjną.
  • Wnioskodawcy muszą przedstawić dowód opłaty rejestracyjnej i „internetowy kod rejestracyjny” w momencie rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Wynik rozmowy kwalifikacyjnej może zostać przekazany wnioskodawcy (wnioskodawcom) za pośrednictwem wiadomości SMS i / lub e-mail na zarejestrowane dane kontaktowe.
  • Kandydaci powinni przynieść swój oryginalny certyfikat szkoły średniej i oryginalny saudyjski dowód tożsamości / Iqama, aby pokazać swoją tożsamość w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.
  • Wnioskodawcy muszą poinformować BMC o nieobecności na rozmowie, w przeciwnym razie rozmowa zostanie anulowana.

Zasady wstępu:

Po otrzymaniu wiadomości e-mail „Akceptacja przyjęcia” wnioskodawca musi przestrzegać poniższych zasad, w przeciwnym razie miejsce zostanie anulowane:

  • Odwiedź BMC, aby uzyskać prawidłową rejestrację w systemie w danym okresie.
  • Zapłać czesne za pierwszy semestr.
  • Prześlij oryginalny certyfikat szkoły średniej / Transcript / świadectwo dyplomu.
  • Prześlij raport medyczny BMC (Opłata rejestracyjna nie podlega zwrotowi w przypadku studentów niezdolnych do pracy).
  • Prześlij kopię dowodu tożsamości / paszportu saudyjskiego i paszportu.
  • Prześlij sześć zdjęć w rozmiarze paszportowym.
Ostatnia aktualizacja Mar 2020

Stypendium Keystone

Dowiedz się, jakie możliwości daje Ci nasze stypendium

Informacje o uczelni

BMC is considered one of the first private specialized medical college offering a variety of majors in Saudi Arabia and one of the newest and largest private medical colleges in the Middle East. BMC a ... Czytaj więcej

BMC is considered one of the first private specialized medical college offering a variety of majors in Saudi Arabia and one of the newest and largest private medical colleges in the Middle East. BMC aims to achieve excellence in medical education through well-planned curriculums consistent with international standards. To attain this, it has developed a high-tech campus that is fully equipped with the latest technology to enhance learning and teaching. Pokaż mniej