Wstęp
Ten kurs zapewnia wiedzę i umiejętności, których menedżerowie opieki zdrowotnej, decydenci i planiści potrzebują do planowania i zarządzania zasobami ludzkimi. Omawia zasady, strategie i praktyki na poziomie krajowym i w miejscu pracy, aby rozwiązać problemy związane z pracownikami służby zdrowia.
Ten kurs jest akredytowany przez tropEd i może być realizowany jako samodzielny kurs lub jako część programu Master in International Health lub Master in Public Health .ZadowolonyW jaki sposób decydenci i menedżerowie mogą poprawić wydajność pracowników służby zdrowia? Jak planuje się zasoby ludzkie? W jaki sposób rozwój organizacyjny może wpłynąć na wyniki pracowników służby zdrowia?
Jakość świadczenia usług zdrowotnych zależy w dużej mierze od dostępności i wydajności wykwalifikowanego personelu, wspomaganego odpowiednim zapleczem, sprzętem i lekami. Decydenci i menedżerowie mogą wpływać na wyniki pracowników służby zdrowia, wykorzystując starannie sformułowane i wdrożone zasoby ludzkie w zakresie polityk i strategii zdrowotnych opracowanych w porozumieniu z interesariuszami. Aby zwiększyć wydajność siły roboczej, decydenci i menedżerowie muszą również być w stanie analizować kulturę organizacyjną i zachowania oraz identyfikować odpowiednie umiejętności przywódcze.
Ten kurs dotyczy wiedzy i umiejętności, których decydenci i menedżerowie potrzebują do planowania i zarządzania zasobami ludzkimi. Zawiera przegląd sytuacji w zakresie zasobów ludzkich dla zdrowia (HRH) z globalnej perspektywy, a następnie omawia zasady, strategie i praktyki na poziomie krajowym oraz w miejscu pracy, aby rozwiązać problemy związane z pracownikami służby zdrowia. Tematy obejmują racjonalne planowanie, szkolenia, zarządzanie i płeć, utrzymanie wyników i motywację oraz przywództwo i zmiany organizacyjne.
CeleNa końcu modułu uczestnicy powinni mieć możliwość:wyjaśnić pojęcie zasobów ludzkich w sektorze zdrowia
analizować i omawiać różne kwestie związane z zasobami ludzkimi w sektorze zdrowia
omówić różne strategie, aby zapewnić sprawiedliwą dystrybucję wystarczającej liczby wykwalifikowanych pracowników
krytycznie ocenia wydajność personelu, identyfikuje problemy z wydajnością i sugeruje odpowiednie rozwiązania
krytycznie oceniaj programy szkoleniowe dla pracowników służby zdrowia i przedstawiaj odpowiednie zalecenia dotyczące ulepszeń
analizować zachowania organizacyjne i omawiać strategiczne opcje i style przywództwa na potrzeby zmianyZawartość kursuWprowadzenie do HRH
Planowanie strategiczne HRH
Obciążenie pracą
Zatrzymanie, motywacja i wydajność pracowników służby zdrowia
Zarządzanie i HRH, w tym migracja
Uwzględnienie płci i praw w politykach i planach HRH
Trening
Przywództwo i zmiana organizacyjnaKryteria przyjęciaSzkolenie akademickie lub kwalifikacje zawodowe w odpowiedniej dziedzinie
Doświadczenie zawodowe w pokrewnym obszarze, w tym doświadczenie w zarządzaniu lub planowaniu w krajach rozwijających się
Biegła znajomość języka mówionego i pisanego