Wstęp
Kurs koncentruje się na jakościowych badaniach systemów opieki zdrowotnej. Uczestnicy zdobywają doświadczenie na każdym etapie jakościowego procesu badawczego i uczą się sposobów lepszego wykorzystania wyników badań.
Ten kurs jest akredytowany przez tropEd i może być realizowany jako samodzielny kurs lub jako część programu Master in International Health lub Master in Public Health.ZadowolonyDecydenci, menedżerowie i usługodawcy w systemie opieki zdrowotnej muszą być w stanie wybrać odpowiednie metody badawcze, aby lepiej zrozumieć i rozwiązać problemy, z którymi się borykają. Ten kurs koncentruje się w szczególności na jakościowych badaniach systemów opieki zdrowotnej. Kurs omawia również, jakie metody należy zastosować, aby odpowiedzieć na różne pytania badawcze dotyczące systemu opieki zdrowotnej.
Uczestnicy zdobywają doświadczenie na każdym etapie jakościowego procesu badawczego poprzez opracowanie własnej propozycji badawczej, poprzez ćwiczenia praktyczne oraz poprzez ocenę propozycji badań. Zwraca się również uwagę na lepsze wykorzystanie wyników badań przez decydentów, menedżerów, pracowników służby zdrowia, społeczeństwo obywatelskie i klientów.
CelePod koniec modułu / sesji uczestnicy powinni umieć:wyjaśnić koncepcje, paradygmaty i zastosowanie metodologii badań jakościowych w badaniach systemów opieki zdrowotnej
jasno formułuje pytania badawcze w oparciu o analizę problemu
krytycznie oceniają nawzajem swoje prace (tj. propozycje badań i wyniki) pod kątem ich technicznych i praktycznych zalet
wybrać i wyjaśnić odpowiednią kombinację jakościowych narzędzi badawczych do badania problemów zdrowia publicznego
sformułować wykonalną, spójną i logiczną propozycję badań jakościowych na małą skalę
zaproponować zarys raportu z badań i zasugerować strategie rozpowszechniania wyników badań wśród różnych grup docelowychKryteria przyjęciaSzkolenie akademickie lub kwalifikacje zawodowe w odpowiedniej dziedzinie
Doświadczenie zawodowe w pokrewnym obszarze, w tym doświadczenie w zarządzaniu lub planowaniu w krajach rozwijających się
Biegła znajomość języka mówionego i pisanego